اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تسلط ارتش سوریه بر ۳۰ نقطه از حومه شرقی حلب/ اهتزاز پرچم مقاومت بر فراز مناطق آزادسازی شده حمص

  • کد خبر : 8548
  • 04 خرداد 1396 - 16:10
تسلط ارتش سوریه بر ۳۰ نقطه از حومه شرقی حلب/ اهتزاز پرچم مقاومت بر فراز مناطق آزادسازی شده حمص

ارتش سوریه فرودگاه الجراح را در حومه شرقی حلب به‌تسلط خود درآورد. به گزارش اخبار جهادی ارتش سوریه فرودگاه الجراح در حومه شرقی حلب و تعدادی از مناطق پیرامون این فرودگاه را به‌تسلط خود درآورد. در راستای تقویت توافق صلح محلی در نقاط مسکونی شهر حمص، حل‌وفصل وضعیت ۱۵۵ تن از معارضان مسلح در تلبیسه، […]

ارتش سوریه فرودگاه الجراح را در حومه شرقی حلب به‌تسلط خود درآورد.

به گزارش اخبار جهادی ارتش سوریه فرودگاه الجراح در حومه شرقی حلب و تعدادی از مناطق پیرامون این فرودگاه را به‌تسلط خود درآورد.
در راستای تقویت توافق صلح محلی در نقاط مسکونی شهر حمص، حل‌وفصل وضعیت ۱۵۵ تن از معارضان مسلح در تلبیسه، الرستن و الحوله در حومه شمالی حلب به‌اتمام رسید.
*خاکریز داعش در دیرالزور، آماج حملات ارتش سوریه
تسلط ارتش سوریه بر 30 نقطه از حومه شرقی حلب/ پرچم مقاومت بر فراز مناطق آزادسازی شده حمص
نیروهای ارتش سوریه تحرکات تروریست‌های داعش را در خاکریز شرقی فرودگاه دیرالزور، غرب تپه الصنوف، فرودگاه قدیمی شهر، المقابر، العرفی، البغیلیه و پل پانوراما هدف قرار دادند که در این عملیات شماری از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیدند.
به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ در حمله جنگنده‌های روسی به یکی از اماکن حضور تروریست‌های داعش در منطقه «جبل ثرده» از جنوب شهر دیرالزور، سه تکفیری به‌هلاکت رسیده و چندین تن دیگر از آنان زخمی شدند.
*تسلط رزمندگان مقاومت بر ۳۰ نقطه از حومه شرقی حلب/ کشته و زخمی شدن بیش از ۳هزار تکفیری
تسلط ارتش سوریه بر 30 نقطه از حومه شرقی حلب/ پرچم مقاومت بر فراز مناطق آزادسازی شده حمص
نقشه بالا، آخرین وضعیت پیشروی‌های ارتش سوریه را در حومه شرقی حلب نشان می‌دهد. در این پیشروی‌ها نیروهای سوری موفق شدند تعدادی از روستاها را به‌کنترل خود درآورده و مساحتی در حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع را به‌تسلط خود درآورند.
تروریست‌های جبهه‌النصره با شلیک تعدادی گلوله خمپاره، روستای «المختاریه» در حومه شمالی حمص را هدف قرار دادند.
هم‌چنین ۶ خانواده از اهالی محله الوعر شهر حمص، از شهر جرابلس در ادلب به موطن خود بازگشتند.
گروه‌های مسلح تروریستی حاضر در منطقه الحوله از حومه شمال غربی حمص، با استفاده از موادانفجاری، اراضی و محصولات کشاورزی اهالی روستای شنییه را به‌آتش کشیدند.
تسلط ارتش سوریه بر 30 نقطه از حومه شرقی حلب/ پرچم مقاومت بر فراز مناطق آزادسازی شده حمص
ارتش سوریه ضمن ادامه و تقویت پیشروی‌های خود در شرق حلب، تعدادی از کامیون‌های بمب‌گذاری شده را در محله الوعر شهر حمص به‌کنترل خود درآورد.
نیروهای سوری در بیشتر جبهه‌های نبرد علیه تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره، به پیشروی‌‌هایی دست یافتند؛ به‌علاوه دستاوردهای مهمی را در شرق حلب محقق کردند به‌گونه‌ای که در این مناطق چالش‌های وسیعی برای تکفیری‌ها به‌وجود آمده است.
خبرهای دریافتی از جبهه‌های شمالی سوریه حاکی از آن است که نیروهای ارتش این کشور عملیات‌های نظامی خود را در حومه شرقی حلب آغاز کرده و موفق شدند مناطق زیر را به‌تسلط خود درآورند:
فرودگاه الجرّاح، المهدوم، البیلونه، جراح صغیر، تل حسان، أم نسوره، جب علی، بنی زید، خربه حسن، الخالدیه، عطیره، جراح کبیر، مزارع الأبقار، دروبیه، سکریه، مزیونه الجابری، الحمرا، قواص، الریحانیه، السامریه، ایستگاه سوم الناصریه، ایستگاه قطار الناصریه، العجوزیه، تل فضه، المزرن، الکناویه، محسنه الخفسه، رسم الحمام غربی، رسم الکیوان و المسعودیه.
لازم به‌ذکر است که این عملیات نظامی گسترده به هلاکت و زخمی شدن بیش از سه هزار تن از عناصر تکفیری داعش منجر شد.
نظامیان ارتش سوریه در عملیات دیگری، حمله تروریست‌های داعش را به منطقه «مراغه» در محور اثریا به خناصر، از حومه جنوب شرقی حلب خنثی کردند و شماری از عناصر مهاجم را کشته وزخمی کردند.
یگان‌های ویژه‌ای از ارتش سوریه، یک کامیون زرهی بمب‌گذاری شده توسط گروه‌های تروریستی را طی عملیاتی در جزیره هشتم محله الوعر شهرحمص ضبط کردند.
*انهدام مواضع داعش در چندین محله و روستا در حومه دیرالزور
تسلط ارتش سوریه بر 30 نقطه از حومه شرقی حلب/ پرچم مقاومت بر فراز مناطق آزادسازی شده حمص
آخرین تحولات میدانی دیرالزور حاکی از آن است که نیروهای ارتش سوریه مواضع تروریست‌های داعش را در منطقه «تل بروک» هم‌جوار پل رقه، روستای عیاش و هم‌چنین محله‌های الحویقه، الصناعه و الحمیدیه هدف قرار داده و تجهیزات نظامی تروریست‌ها را در جاده المالحه و الحویقه منهدم کردند.
وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از یگان‌های مسلح ارتش با مشارکت رزمندگان مقاومت توانستند روستا و منطقه البارده در شرق القریتین (۳۲ کیلومتری حومه شرقی حمص) را به‌کنترل خود درآورند.
به‌علاوه رزمندگان مقاومت، تسلط خود بر کوه رقاقیه خلیل در شرق البارده را به‌اندازه ۶ کیلومتر تثبیت کرده و روستای البصیری در ۸ کیلومتری جنوب البارده را زیر آتش سنگین خود قرار دادند.
لازم به‌ذکر است که در این عملیات نیز ده‌ها تن از تروریست‌های داعش به‌هلاکت رسیدند.
تسلط ارتش سوریه بر 30 نقطه از حومه شرقی حلب/ پرچم مقاومت بر فراز مناطق آزادسازی شده حمص
با آزادسازی شهر حمص از شر تروریست‌های داعش، نیروهای سوری و رزمندگان مقاومت به پاکسازی نواحی واقع در حومه این شهر پرداخته‌اند.
هدف قرار دادن مواضع تروریست‌های داعش در دیرالزور و حومه، از دیگر راهبردهایی است که این روزها نیروهای سوری آن‌را دنبال می‌کنند.
در همین رابطه، کنترل کامل منطقه المقابر به‌عنوان یکی از محوری‌ترین نواحی شهر دیرالزور، زمینه تدوام پیشروی‌ها و تسلط بر مناطق دیگر را برای رزمندگان مقاومت فراهم می‌آورد.
منبع:باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.