اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اعلام «القابون» به عنوان منطقه‌‌ای کاملا عاری از تروریسم/ درخواست بسیاری از افراد مسلح برای خروج از غوطه

  • کد خبر : 8403
  • 26 اردیبهشت 1396 - 22:11
اعلام «القابون» به عنوان منطقه‌‌ای کاملا عاری از تروریسم/ درخواست بسیاری از افراد مسلح برای خروج از غوطه

منابع سوری از اعلام پاکسازی کامل محله القابون از لوث تروریسم و بازگشت امنیت و ثبات به آن پس از خنثی‌سازی بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی تکفیری‌ها و ادامه درگیری میان گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی خبر دادند. یک منبع نظامی اعلام کرد : محله القابون و اطراف آن در شمال شرقی پایتخت پس […]

منابع سوری از اعلام پاکسازی کامل محله القابون از لوث تروریسم و بازگشت امنیت و ثبات به آن پس از خنثی‌سازی بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی تکفیری‌ها و ادامه درگیری میان گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی خبر دادند.

یک منبع نظامی اعلام کرد : محله القابون و اطراف آن در شمال شرقی پایتخت پس از هلاکت شمار زیادی از تروریست‌ها و اخراج تروریست‌های باقی‌مانده و رفتن آنها به ادلب اشغالی، یک منطقه کاملا امن و عاری از تروریسم اعلام شد.

یگان‌های مهندسی ارتش سوریه عملیات پاکسازی این محله از وجود بمب‌ها و مین‌های کارگذاشته شده از سوی گروه‌های تروریستی را پس از سرکوب آنها آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، ۲۲۸۹ نفر از جمله ۱۰۵۸ فرد مسلح از این محله اخراج شدند، تروریست‌ها پیش از اخراج، مقرهای خود را به آتش کشیدند و جنگ‌افزارها و تجهیزات سنگین خود را منهدم کردند.

خبر دیگر اینکه برخی منابع در داخل  غوطه شرقی در حومه دمشق اعلام کرده‌اند که بسیاری از افراد مسلح در این مناطق خواستار ساماندهی وضعیتشان شدند. به گفته این منابع، بسیاری از افراد مسلح در صورتی که اختیار داشته باشند به دور از تسلط سرکردگان آنها، سریعا از غوطه خارج خواهند شد.

این منابع به تنش مستمر در روابط گروه‌های تروریستی در غوطه به سبب درگیری‌های داخلی آنها با یکدیگر اشاره‌ کرده‌اند.

این در حالی است که رسانه‌های وابسته به گروه‌های تروریستی از کشته و زخمی شدن ۸۰ نفر از صبح دیروز در درگیری میان باندهای تروریستی جیش‌الاسلام، جبهه النصره و فیلق الرحمن با یکدیگر در شهرک‌های «الأفتریس،الأشعری، بیت سوى و بیت نایم» در غوطه شرقی دمشق خبر داده‌اند.

از حمص هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش و همپیمانانشان تپه‌های «الطفحه الشرقیه و الشمالیه الغربیه» در شمال غربی ایستگاه چهارم در حومه شرقی حمص را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند که در نتیجه آن ده ‌ها تروریست به هلاکت رسیدند و چندین خودرو و زره‌پوش آنها منهدم شد.

خبر دیگر اینکه دهمین گروه از تروریست‌های محله الوعر در شهر حمص، این محله را ترک کردند، شنبه آینده آخرین مرحله اخراج تروریست‌ها و خانواده‌هایشان و تکمیل توافق مربوط به محله الوعر انجام خواهد شد، مراحل اخراج تروریست‌ها از ۱۸ مارس گذشته آغاز شده بود تا به این ترتیب زمینه ازسرگیری فعالیت نهادها و دستگاه‌های دولتی و بهبود خدمات پس از  اخراج همه تروریست‌ها فراهم شود.

در شرق سوریه هم در حملات جنگنده‌های آمریکایی به شهر البوکمال در استان دیرالزور، ده‌ها غیرنظامی از جمله زنان و کودکان کشته و زخمی شده‌اند.

خبر دیگر اینکه منابع رسانه‌ای اعلام کردند هیئتی آمریکایی به فرماندهی ژنرال مک گورک از سوی رئیس جمهوری آمریکا به شهر عین عیسی در حومه الرقه سفر کرد. به گفته این منابع، در جریان این دیدار مسائل نظامی و لجستیکی نبرد شهر الرقه بررسی شده است.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.