اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش سوریه منطقه القابون در شمال شرق دمشق را آزاد کرد/ آزادسازی القابون سرآغاز عملیات غوطه شرقی + تصاویر

  • کد خبر : 8333
  • 24 اردیبهشت 1396 - 10:39
ارتش سوریه منطقه القابون در شمال شرق دمشق را آزاد کرد/ آزادسازی القابون سرآغاز عملیات غوطه شرقی + تصاویر

به گزارش اخبار جهادی شبکه الاخباریه سوریه از آزادی منطقه القابون واقع در شمال شرق دمشق و کنترل کامل آن توسط ارتش این کشور خبر داد. ارتش سوریه صبح شنبه تونل ارتباطی میان محله قابون و غوطه شرقی را کشف و تروریست‌های موجود در این محله را در محاصره کامل قرار داد. این تونل به […]

به گزارش اخبار جهادی شبکه الاخباریه سوریه از آزادی منطقه القابون واقع در شمال شرق دمشق و کنترل کامل آن توسط ارتش این کشور خبر داد.

ارتش سوریه صبح شنبه تونل ارتباطی میان محله قابون و غوطه شرقی را کشف و تروریست‌های موجود در این محله را در محاصره کامل قرار داد.

این تونل به عمق ۱۰ متر که خط تدارکاتی اصلی تروریست‌های تکفیری به شمار می‌رفت، منطقه القابون را به شهرک عربین در غوطه شرقی متصل می‌کرد.

ارتش سوریه از روز شنبه ۱۲ فروردین عملیات خود را در منطقه القابون از سر گرفت.

این عملیات به دلیل حمله گروه تروریستی جبهه النصره به شرق پایتخت دو هفته متوقف شده بود.

بسیاری از کارشناسان مسائل نظامی و استراتژیک تاکید می‌کنند، آزادسازی محله القابون سرآغاز نبرد آزادسازی کامل منطقه غوطه شرقی دمشق و پاکسازی آن از عناصر مسلح خواهد بود.

منطقه القابون در شمال شرقی شهر دمشق، پایتخت سوریه واقع شده و با مرکز این شهر تنها چهار کیلومتر فاصله دارد. القابون از شمال به محله برزه، از جنوب به محله جوبر و از شرق به دو شهرک عربین و حرستا، واقع در غوطه شرقی دمشق محدود می‌شود.

بزرگراه سریع السیر دمشق – حمص از وسط محله القابون می‌گذرد و آن را از شرق به سمت غرب به دو بخش تقسیم می‌کند. همچنین این محله یک پایانه‌ مرکزی اتوبوس‌های مسافربری به مقصد استان‌های شمالی سوریه را در خود جای داده و موجب شده، القابون به دروازه شمالی دمشق مبدل شود.

القابون از لحاظ تقسیمات اداری و استانی وزارت کشور سوریه تابع منطقه غوطه شرقی دمشق است، به همین دلیل همانند دیگر مناطق غوطه که به سرسبزی و خوش آب و هوایی معروف هستند، این محله نیز از جمله مناطق سرسبز و بسیار خوش آب و هوای نزدیک به پایتخت به شمار می‌آید. درباره خوش و آب و هوایی این منطقه نقل است که سلطان «سلیم عثمانی» مدتی در این منطقه رحل اقامت افکنده و کاخی را بنا نموده بود که تراس آن به باغ‌های سرسبز و رودخانه‌های پر آبش مشرف بود.

منطقه القابون به این جهت که حلقه ارتباطی منطقه غوطه شرقی دمشق به شهر دمشق، پایتخت سوریه است و همچنین به جهت اینکه مهمترین مراکز امنیتی و دوایر اطلاعاتی نظام سوریه در این محله واقع شده، از اهمیت راهبردی برخوردار است.

وجود دایره اطلاعات هوایی به نام شعبه حرستا، دانشکده پلیس، مقر پلیس نظامی، ستاد نیروهای ویژه ارتش و کارخانه سیرونیکس که با اشغال القابون توسط عناصر مسلح به مرکز استقرار نیروهای ارتش سوریه در ورودی این محله در مسیر بزرگراه دمشق – حمص تبدیل شده، آنچه اهمیت راهبردی محله القابون را دو چندان کرده است.

این منطقه همچنین نقطه تقاطع راه‌ها و خیابان‌های اصلی و مهم دمشق و اطراف آن شمرده می‌شود که به تقاطع القابون معروف است.

از سوی دیگر نیروهای ارتش سوریه روز شنبه فرودگاه نظامی الجراح در حومه شرقی حلب را پس از درگیری‌های شدید با داعش بازپس گرفتند.

یک منبع نظامی سوریه گفت: نیروهای سوریه در حال پیشروی به سمت شهر مسکنه هستند که آخرین پایگاه عناصر مسلح داعش در حومه حلب محسوب می شود.

پس از کنترل فرودگاه الجراح، گروه تروریستی داعش تمام فرودگاه‌های نظامی به جز فرودگاه الحمدان نزدیک شهر البوکمال در مرزهای سوریه و عراق را از دست داد.

در همین راستا، ارتش سوریه در برخی مواضع جدید از جمله معادن المشیرفه پیشروی‌هایی به ثبت رساند و این در حالی است که درگیری‌ها با عناصر مسلح داعش در بادیه تدمر و حومه جنوب شرقی حمص ادامه دارد.

انتهای پیام/

منبع:ابنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.