اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تروریست‌های داعش در مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک کرد آموزش می‌بینند/ طرح جدید آمریکا در شرق رود فرات قطع ارتباط زمینی تهران – بیروت است + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13932
  • 05 اسفند 1396 - 19:22
تروریست‌های داعش در مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک کرد آموزش می‌بینند/ طرح جدید آمریکا در شرق رود فرات قطع ارتباط زمینی تهران – بیروت است + نقشه میدانی و تصاویر

آمریکایی‌ها در ابتدای سال ۲۰۱۱ سقوط دولت اسد را مقدمه‌ای برای حذف جبهه مقاومت می‌دانستند اما حالا همه معادلات تغییر کرده و ارتباط زمینی جبهه مقاومت از تهران تا بیروت برقرار شده است. به گزارش اخبار جهادی،سال ۹۶ را باید به نام شکست گروه تروریستی داعش و حامیانش ثبت کرد؛ این نخستین جمله فرمانده بلند […]

آمریکایی‌ها در ابتدای سال ۲۰۱۱ سقوط دولت اسد را مقدمه‌ای برای حذف جبهه مقاومت می‌دانستند اما حالا همه معادلات تغییر کرده و ارتباط زمینی جبهه مقاومت از تهران تا بیروت برقرار شده است.

به گزارش اخبار جهادی،سال ۹۶ را باید به نام شکست گروه تروریستی داعش و حامیانش ثبت کرد؛ این نخستین جمله فرمانده بلند پایه بسیج مردمی عراق در مصاحبه با مشرق است که در شمال غرب استان نینوا و مرزهای مشترک با سوریه ضبط شده است.

فرمانده می‌گوید: همه مردم منطقه در ماه های گذشته خبر متلاشی شدن ساختار گروه تروریستی داعش را در رسانه ها شنیده اند و ترجیح می دهم درباره طرح جدید آمریکا در شرق سوریه صحبت کنیم که در رسانه ها کمتر مورد بحث قرار گرفته و برای مخاطبان هم جالب است.

ابوتقی از ما می‌خواهد در پرداخت یک مسئله به شدت دقت کنیم؛ او تاکید می کند که منظورش از متلاشی شدن داعش یعنی نابودی جریان سازمان یافته این گروه تروریستی است و ادامه می دهد که تفاله های آنان همچنان در غرب و شرق رود فرات (استان دیرالزور) حضور دارند.

**گفتگو با ابوتقی از فرماندهان ارشد میدانی بسیج مردمی عراق**

اشاره فرمانده به تروریست های محاصره داعش در غرب رود فرات (مرکز و غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان حمص) است که مساحتی در حدود ۷ هزار کیلومتر مربع را در اشغال خود دارند و در شرق رود فرات (شرق استان دیرالزور)   مساحتی حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع در تصرف آنان است.

در نقشه میدانی ذیل مناطق تحت اشغال داعش را در شرق سوریه مشاهده می کنید که محور نخست صحبت های فرمانده بسیج مردمی عراق است.

از فرمانده می خواهم درباره جزئیات طرح آمریکایی ها در شرق رود فرات توضیح دهد و این که چه اهداف در این محور دنبال می شود؛ وی در پاسخ گفت: هزاران تن از تروریست های داعش پس از دست دادن آخرین پایگاه خود در غرب رود فرات (شهر راهبردی البوکمال) به سمت شرق رود فرات متواری شدند که تحت نظارت کامل آمریکایی ها است.

ابوتقی بیشتر توضیح می دهد و اضافه می کند: شکست داعش برای آمریکایی ها خوشایند نبود و آنان که پیشتر سلطه خود را به نیروهای دموکراتیک کُرد تثبیت کرده بودند با تشکیل یک اتاق عملیات ویژه، احیای تروریست ها را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده تصریح می کند: نیروهای دموکراتیک کُرد چه خوششان بیاید و یا نیاید مجبور هستند که تروریست های داعش را در حومه مناطق تحت تصرف خود تحمل کنند چرا که آنان حیات خود را به حمایت آمریکایی ها گره زدند.

از ابوتقی پرسیدم که پایگاه جدید آمریکایی ها در کدام منطقه احداث شده و در پاسخ گفت: اتاق عملیات و پایگاه های نظامی برای آموزش و تقویت عناصر تروریسی داعش در مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک کُرد (شرق رود فرات) واقع شده اند.

فرمانده به اهداف آمریکایی ها در شرق رود فرات هم اشاره کرد و گفت: بازگشت امنیت به عراق برای آمریکایی ها یک خط قرمز است و آنان با کمک عناصر تروریستی داعش در شرق رود فرات در تلاش هستند به عمق  استان های شمالی (نینوا و الانبار) نفوذ کنند.

وی حیات خلوت شدن شرق رود فرات را برای آمریکایی یک خطر بزرگ برای منطقه توصیف کرد و افزود: شاید در نگاه اول به نظر برسد این منطقه فقط خطری برای مرزهای عراق باشد در حالی که این منطقه در نزدیکی نقطه اتصال نیروهای جبهه مقاومت در غرب آسیا است.

از فرمانده خواستم بیشتر توضیح دهد که آمریکایی ها به دنبال چه چیزی هستند که در پاسخ گفت: آمریکایی ها در ابتدای سال ۲۰۱۱ سقوط دولت اسد را مقدمه ای برای حذف جبهه مقاومت می دانستند اما حالا همه معادلات تغییر کرده و ارتباط زمینی جبهه مقاومت از تهران تا بیروت برقرار شده و همین مسئله آمریکایی را به شدت عصبانی کرده است.

**فرمانده و نیروهای بسیج مردمی عراق**

ابوتقی ادامه گفت وگو را در مرزهای شمالی استان نینوا شفاف تر می کند و اضافه کرد: همه می دانند نیروهای کُرد و تروریست های داعش در حال حاضر برای آمریکایی ها یک ابزار هستند و راهبرد آنان حضور بلند مدت در شرق سوریه برای قطع ارتباط نیروهای جبهه مقاومت است.

وقتی از فرمانده پرسیدم  آمریکایی ها برای نجات تروریست های محاصره شده در غرب رود فرات در کوتاه مدت چه برنامه ای دارند، گفت: تروریست های داعش تحت نظارت آمریکایی ها در ماه های گذشته حملات سنگینی را برای شکست محاصره همرزمان خود انجام دادند اما هر چه زدند به در بسته خورد.

وی با بیان این که نمی توان برای پایان تلاش آمریکایی ها در شکستن محاصره تروریست ها در غرب رود فرات زمانی متصور بود، افزود: پیچیده شده تحولات میدانی در غرب رود فرات باعث شد، بخشی از نیروهای جبهه مقاومت برای جلوگیری از ایجاد دردسر جدید به این منطقه اعزام شوند اما خبری در خصوص زمان دقیق شروع عملیات در دسترس نیست.

زمان به سرعت در حال گذشتن بود و دوست نداشتم فرصت را برای کنجکاوی هایم درباره پایگاه آمریکایی ها در جنوب استان حمص و ارتباط این پایگاه با تحولات شرق رود فرات را از دست بدهم و از ابوتقی خواستم تا جایی که امکان دارد برایمان توضیح دهد که این بار لحن صحبت های تغییر کرد و  ترجیح داد به صورت غیر مستقیم اظهار نظر کند.

او تحرکات آمریکایی ها را در جنوب استان حمص و پایگاه التنف بسیار پیچیده توصیف کرد و گفت: آمریکایی ها در این منطقه راهبردی اهداف مختلفی را دنبال می کنند اما بدون شک در بلند مدت آنان تلاش می کنند راهی را برای برقراری ارتباط از پایگاه التنف با تروریست ها در غرب دیرالزور و جنوب شرق حمص پیدا کنند تا ارتباط زمینی جبهه مقاومت را از تهران تا بیروت قطع کنند.

ابوتقی مرزهای شمال غرب استان نینوا را نا امن می داند و  با خنده می گوید هر لحظه امکان دارد انتحاری های داعش به سمت گذرگاه تل صفوک حرکت کنند اما در پایان مرحله نخست گفت وگو تاکید می کند خط قرمزی برای نیروهای جبهه مقاومت وجود ندارد و سناریوی آمریکایی در شرق رود فرات هم به شکست می انجامد.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13932

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.