اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انفجارهای بغداد؛ مسأله‌ای امنیتی یا سیاسی؟

  • کد خبر : 8771
  • 10 خرداد 1396 - 15:46
انفجارهای بغداد؛ مسأله‌ای امنیتی یا سیاسی؟

اوضاع امنیتی این روزهای بغداد که با ۲ انفجار مرگ بار همراه بوده، بار دیگر این سؤال را مطرح می‌کند که ریشه نابسامانی امنیتی به خصوص در پایتخت عراق چیست؟ به گزارش اخبار جهادی، «علی حسن الفواز» نویسنده روزنامه «العالم الجدید» عراق در یادداشتی به انفجارهای اخیر بغداد پرداخته و این سؤال را مطرح کرده […]

اوضاع امنیتی این روزهای بغداد که با ۲ انفجار مرگ بار همراه بوده، بار دیگر این سؤال را مطرح می‌کند که ریشه نابسامانی امنیتی به خصوص در پایتخت عراق چیست؟

به گزارش اخبار جهادی، «علی حسن الفواز» نویسنده روزنامه «العالم الجدید» عراق در یادداشتی به انفجارهای اخیر بغداد پرداخته و این سؤال را مطرح کرده است که این انفجارها صرفا مسأله‌ای امنیتی است یا رنگ و بوی سیاسی نیز دارد؟

الفواز می‌نویسد: می‌توان گفت که این انفجارها در دو روز گذشته جزئی از درگیری با تروریست‌ها و عملیات آزادسازی موصل است، اما موضوع زمانی خطرناک می‌شود که بدانیم ارتباطی میان این انفجارها و مسائل سیاسی داخلی وجود دارد و به درگیری‌های جناح‌های سیاسی مرتبط است.

او می‌افزاید: برخی سعی دارند تا با ایجاد یک جو سیاسی-امنیتی متشنج بر اوضاع سیاسی تأثیر منفی بگذارند که در این باره می‌توان به برخی فعالیت‌ها و کنفرانس‌های مشکوک از سوی برخی نیروهای سیاسی اشاره کرد که در آنها درباره نقش سیاسیشان در بعد از ۲۰۱۸ و مرحله ما بعد داعش سخن می‌گویند یا بحث دعوت از ورود طرف‌های خارجی برای ضمانت مشارکتشان در قدرت تحت بهانه‌های فرقه‌ای یا سیاسی را بررسی می‌کنند.

همچنین اوضاع امنیتی فعلی مسأله جدیدی نیست و علی رغم گفته وزارت کشور و فرماندهی عملیات بغداد و نهادهای امنیتی این اوضاع همچنان وجود خواهد داشت که می‌توان آن را به پیچیدگی‌های اوضاع امنیتی و شکست برخی برنامه‌های امنیتی از جمله مدیریت اشتباه پرونده پناهندگان مرتبط دانست. پناهندگانی که در میان آنها تروریست‌ها نیز توانسته‌اند در قالب هسته‌های خاموش به بغداد نفوذ کنند.

این کارشناس عراقی می‌افزاید: آن‌چه در منطقه «الکراده» و «الشواکه» رخ داد انعکاس این بحران امنیتی و سیاسی است و نیازمند اقدامات عملی و واقعی است و باید به سمت هماهنگی میان تمامی نهادهای امنیتی به خصوص در بحث مربوط به راههای ورودی به بغداد، حرکت کنیم.

او با بیان اینکه گذرگاههای ورودی به عراق به محل فساد تبدیل شده است خواستار بازرسی از این گذرگاهها و ایستگاهها شد تا میزان ناکارآمدی در مدیریت آنها مشخص شود.

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8771

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.