اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پروژه مشکوک آمریکایی- صهیونیستی علیه مقاومت سوریه/ خروج ۱۰۲۲ تن از معارضان مسلح از حومه دمشق + تصاویر

  • کد خبر : 8272
  • 19 اردیبهشت 1396 - 15:50
پروژه مشکوک آمریکایی- صهیونیستی علیه مقاومت سوریه/ خروج ۱۰۲۲ تن از معارضان مسلح از حومه دمشق + تصاویر

حامیان غربی- عربی تروریست‎ها تحرکات گسترده‌ای را در مرزهای اردن برای بالا بردن تنش‌ها در سوریه صورت داده‌اند.  به گزارش اخبار جهادی در روزهایی که تروریست‌ها در سراشیبی زوال قرار گرفته‌اند، اما حامیان غربی- عربی آن‌ها شرایط فعلی را برنتافته و با انجام تحرکات گسترده نظامی در مرزهای اردن، مقاصد شومی را برای بالا بردن تنش‌ها […]

حامیان غربی- عربی تروریست‎ها تحرکات گسترده‌ای را در مرزهای اردن برای بالا بردن تنش‌ها در سوریه صورت داده‌اند.

 به گزارش اخبار جهادی در روزهایی که تروریست‌ها در سراشیبی زوال قرار گرفته‌اند، اما حامیان غربی- عربی آن‌ها شرایط فعلی را برنتافته و با انجام تحرکات گسترده نظامی در مرزهای اردن، مقاصد شومی را برای بالا بردن تنش‌ها در سوریه در سر دارند.

*هلاکت تروریست‌هایی که قصد به‌راه انداختن کشتارهای دسته‌جمعی داشتند
پروژه مشکوک آمریکایی- صهیونیستی علیه مقاومت سوریه/  خروج 1022 تن از معارضان مسلح از حومه دمشق + تصاویر
تلویزیون سوریه اعلام کرد: درپی آتش سنگین ارتش سوریه در دیرالزور، دو تن از عناصر تروریستی داعش با القاب «ابو حارث» و «ابو طلحه الالمانی» که قصد انجام عملیات کشتار دسته‌جمعی شهروندان سوری از قبیله الشعیطات داشتند، به‌هلاکت رسیدند.
مرکز هلال احمر جمهوری عربی سوریه در حومه دمشق با همکاری کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و دفاتر سازمان ملل، کاروانی شامل ۲۰ کامیون حامل کمک‌های انسان‌دوستانه را به منطقه «وادی بردی» وارد کردند.
به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ هم‌چنین مرحله نخست از تخلیه معارضان مسلح از منطقه «برزه» دمشق و انتقال آنان به‌سمت استان ادلب آغاز شد.
خودروهای آمبولانس وابسته به هلال احمر سوریه با ورود به شهرهای محاصره شده فوعه و کفریا در حومه شمالی ادلب، اقدام به انتقال پنج تن از شهروندان بیمار به‌همراه ۱۴ نفر از خانواده‌های آنان از این شهرها به‌خارج از آن کردند.
این روند در قبال خروج ۱۵ تن از معارضان مسلح از منطقه «مخیم الیرموک» حومه دمشق صورت گرفت.
از میان معارضان مسلحی که از محله برزه در شرق دمشق خارج شده بودند، حدود ۵۰۰ نفر به مبدا خود یعنی استان ادلب بازگشتند.
به‌علاوه ده‌ها تن از معارضان مسلح دولت سوریه در محلات برزه و قابون، خود را برای حل‌و‌فصل درگیری‌ها پس از امتناعشان برای خروج از ادلب اعلام کردند.
*خروج ۱۰۲۲ تن از معارضان مسلح از حومه دمشق
خبرهای رسیده از دمشق حاکی از آن است که بر اساس مرحله اول از موضوع توافق و حل‌و‌فصل منازعه در برزه، ۱۰۲۲ نفر از عناصر مسلح به‌همراه خانواده‌هایشان از حومه پایتخت خارج شدند، به‌گونه‌ای که تعداد عناصر مسلح خارج شده از برزه طی مرحله نخست توافق، ۵۶۸ نفر بود.
*تصاویری مشکوک از پروژه آمریکایی- صهیونیستی علیه مقاومت سوریه/ مرز اردن، تونل نفوذ غربی- عربی به دمشق
پروژه مشکوک آمریکایی- صهیونیستی علیه مقاومت سوریه/  خروج 1022 تن از معارضان مسلح از حومه دمشق + تصاویر
این تصاویر ساماندهی نظامی بی‌سابقه‌ای را در داخل اراضی کشور اردن و در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه نشان می‌دهد.
یک منبع خبری آگاه، اظهار نظری را پیرامون مانوری که نیروهای آمریکایی و هم‌پیمانانش در اردن به‌اجرا گذاشته‌اند؛ منتشر کرده است.
پروژه مشکوک آمریکایی- صهیونیستی علیه مقاومت سوریه/  خروج 1022 تن از معارضان مسلح از حومه دمشق + تصاویر
پروژه مشکوک آمریکایی- صهیونیستی علیه مقاومت سوریه/  خروج 1022 تن از معارضان مسلح از حومه دمشق + تصاویر
در این تحلیل خبری آمده است: سوریه و تمامی متحدانش بر این عقیده هستند که هدف آمریکا از نزدیکی به سوریه، تلاش برای استقرار در مرزهای مشترک این کشور با اردن است، لذا نیروهای مقاومت تمامی تحرکات نیروهای آمریکا، بریتانیا و اردن به‌سمت خاک سوریه را رصد کرده و دنبال می‌کنند.
مانوری که هم‌اکنون در مرز اردن و سوریه جریان دارد، بسیار مشکوک است، چرا که هدف از این پوشش، مشروع جلوه دادن تهاجم و اشغال خاک سوریه تحت عناوینی چون مبارزه با داعش است؛ موضوعی که یقینا حضور فعلی آمریکایی‌ها در مرزها به‌دلیل آن نیست.
این مانور در حقیقت سرپوش گذاشتن بر روی حضور همه نیروهای آمریکایی، عربی و غربی در پادگان الزرقا است، طوری‌که تعداد نظامیان مسلح حاضر در این منطقه به بیش از ۴۵۰۰ تن می‌رسد.
دوره های آموزشی این نیروها نیز مدت زمانی است که سپری شده و آمار آنان نیز به نیروهای خارجی حاضر در محدوده مرزی سوریه و اردن اضافه می‌شود.
در واقع دست‌یابی به یک کمربند امنیتی مشروع که ضامن امنیت نقاط پیرامونی سوریه باشد، هیچ‌گاه در مسیرهای اشغال قرار نخواهد داشت.
دولت و ملت سوریه و هم‌چنین هم‌پیمانان آن، هیچ‌گونه از موارد و عناوینی را که دربردارنده اشغال این کشور باشد، قبول نخواهند کرد؛ لذا آمریکایی‌ها و متحدانش باید بدانند که هزینه سنگینی را بابت این موضوع خواهند پرداخت.
پروژه مشکوک آمریکایی- صهیونیستی علیه مقاومت سوریه/  خروج 1022 تن از معارضان مسلح از حومه دمشق + تصاویر
ارتش عربی سوریه توانایی دارد که خاک خود را از شر تروریست‌ها آزاد کند، تروریست‌هایی که به اربابان خود که در واقع همان پدیدآورندگانشان هستند، پناه برده‌اند.
در حقیقت تروریست‌های تکفیری  با ارائه راهکار اطلاعاتی آمریکایی- صهیونیستی و جهت اجرای پروژه‌های تنش‌آفرین در منطقه به‌حرکت درآمده‌اند، پروژه‌هایی که با طرح نهادینه کردن ستم به حقوق شهروندان ملت‌های مظلوم شکل گرفته‌اند.
منبع:باشگاه خبرنگاران
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8272

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.