اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

گزارش جدید رسانه‌های صهیونیستی از ناوگان موشکی حزب‌الله/ وحشت اسرائیل از جنگ سوم با لبنان

  • کد خبر : 24153
  • 24 تیر 1400 - 22:09
گزارش جدید رسانه‌های صهیونیستی از ناوگان موشکی حزب‌الله/ وحشت اسرائیل از جنگ سوم با لبنان
رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به ترس تل‌آویو از جنگ احتمالی بعدی با لبنان اعلام کردند که حزب‌الله قادر است روزانه با ۳۰۰۰ موشک اسرائیل را هدف قرار دهد.

رسانه‌های صهیونیستی با اشاره به ترس تل‌آویو از جنگ احتمالی بعدی با لبنان اعلام کردند که حزب‌الله قادر است روزانه با ۳۰۰۰ موشک اسرائیل را هدف قرار دهد.

به گزارش اخبار جهادی، «امیر برعام» کارشناس نظامی برجسته رژیم صهیونیستی با اشاره به پانزدهمین سالگرد تجاوز این رژیم علیه لبناندر جولای ۲۰۰۶ اعلام کرد که فرماندهی منطقه شمالی در ارتش اسرائیل تخمین می‌زند، حزب الله هواپیماهای بدون سرنشینی در اختیار دارد که برد آنها به ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد و در جنگ احتمالی بعدی سه هزار موشک روزانه به سمت اسرائیل پرتاب می‌شوند، چرا که حزب‌الله ۱۵۰ هزار موشک در اختیار دارد.

این کارشناس صهیونیست با انتشار مقاله‌ای در وبسایت اسرائیلی والا اظهار داشت که پس از گذشت ۱۵ سال از آن جنگ حزب‌الله بسیار قدرتمند شده و ارتش اسرائیلی تلاش می‌کند برای رویارویی با آن آماده باشد. این بدان معنا است که جنگ بعدی برای ما بسیار پیچیده خواهد بود.

وی تاکید کرد که ارتش اسرائیل در جنگ بعدی نیاز به مانور زمینی خواهد داشت و جنگ بعدی در جبهه شمالی اسرائیل در مقایسه با جنگ اخیر غزه بسیار تهاجمی تر و پیچیده تر خواهد بود.

این کارشناس برجسته نظامی صهیونیست به نقل از محافل نظامی اسرائیل اعلام کرد، حزب الله از تاکتیک‌های عملیاتی خاصی استفاده می‌کند و ارتش اسرائیل نیز از هیچ تلاشی برای هدف گرفتن مواضع فعال حزب الله دریغ نخواهد کرد.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت نیز فاش کرد که بسیاری از سربازان اسرائیل در جنگ دوم با لبنان در سال ۲۰۰۶ دچار آسیب‌های روانی شده‌اند.

رسانه های صهیونیستی همچنین گزارش دادند که طبق ارزیابی‌های ارتش اسرائیل زرادخانه موشکی حزب الله از زمان جنگ جولای تاکنون بسیار تقویت شده و این حزب ۱۵۰ هزار موشک از انواع مختلف در اختیار دارد.

وب سایت صهیونیستی والا اعلام کرد که زرادخانه حزب‌الله شامل موشک هایی با برد ۱۵ تا ۷۰۰ کیلومتر و موشکهای بالدار با برد ۲۰۰ کیلومتر و هواپیماهای بدون سرنشین با برد ۴۰۰ کیلومتر است.

این رسانه اسرائیلی تصریح کرد که طبق ارزیابی‌های ارتش اسرائیل، حزب‌الله در جنگ بعدی روزانه بین هزار تا ۳ هزار موشک به سمت اسرائیل شلیک می‌کند.

از طرف دیگر روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز به نوبه خود در این زمینه گزارش داد که مسئولان ارشد در موسسه امنیتی اسرائیل هنوز هم معتقدند که احتمال جنگ گسترده با لبنان همچنان کم است.

این رسانه اسرائیلی افزود با وجود تلاش‌هایی که رسانه‌های خارجی برای ضربه زدن به پروژه موشک‌های دقیق حزب الله به اسرائیل نسبت می‌دهند اما حزب الله موفق شده توانایی‌های خود را در این زمینه به گونه ای تقویت کند که موجب نگرانی موسسات امنیتی اسرائیل می‌شود.

«آلون بن دیوید» کارشناس امور نظامی رژیم صهیونیستی در این زمینه تاکید کرد که طبق ارزیابی‌های اسرائیل حزب الله تا امروز موفق شده صدها موشک دقیق با بردهای متوسط و دور تولید کند و اکنون تاسیسات زیادی در لبنان شامل موشک‌های دقیق حزب الله وجود دارد.

وی افزود، حزب الله لبنان تاکنون موفق شده است که موشک‌های نقطه زن میان برد و دور برد را انبار کند. حزب الله به هرگونه حمله اسرائیل به خاک لبنان با آتش پاسخ خواهد داد.

این تحلیلگر صهیونیست موشک‌های نقطه زن حزب الله لبنان را تهدید راهبردی برای رژیم صهیونیستی دانست و در عین حال اذعان کرد که همه تلاش‌های این رژیم برای جلوگیری از دستیابی حزب الله به این موشک‌ها ناکام مانده است.

وی تصریح کرد: ارتش اسرائیل تهدید موشک‌های نقطه زن در لبنان علیه اسرائیل را راهبردی می‌داند و قدرت این موشک‌ها می‌تواند سامانه‌های راهبردی اسرائیل را فلج کند و حزب‌الله با این موشک‌ها می‌تواند پایگاه «هکریا» در تل‌آویو را هدف قرار دهد که مقر وزارت اطلاعات و ستاد مشترک ارتش در آنجا قرار دارد.

رسانه‌های اسرائیلی همچنین پایان سال گذشته به نقل از یک کارشناس برجسته اسرائیلی اعلام کردند که موشک‌های دقیق حزب الله بزرگترین خطر برای اسرائیل و ارتش آن است.

همچنین یکی از فرماندهان ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به نام «طال کلمن» در این زمینه اظهار داشت، فکر یک ضربه پیشگیرانه علیه پروژه موشکهای دقیق حزب الله یک مسئله پیچیده است، زیرا ممکن است منجر به یک جنگ منطقه‌ای شود.

سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان نیز در گفتگوی خود با شبکه المیادین در پایان سال ۲۰۲۰ تاکید کرد که تعداد موشک‌های دقیق مقاومت نسبت به سال گذشته دو برابر شده و مقاومت می‌تواند هر منطقه‌ای را در سراسر فلسطین اشغالی مورد هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.