اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

از تحقیر مجدد ارتش سعودی در جازان تا ناکامی دوباره «گریفیتس»

  • کد خبر : 24001
  • 11 خرداد 1400 - 22:13
از تحقیر مجدد ارتش سعودی در جازان تا ناکامی دوباره «گریفیتس»
گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» یمن، تصاویری تکمیلی از شکست سنگین نیروهای ائتلاف سعودی در عملیات زمینی صورت گرفته در «جازان» را منتشر کرد و بار دیگر ارتش تا دندان مسلح سعودی را که حاضر به رفع محاصره از یمن نیست، تحقیر کرد.

گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» یمن، تصاویری تکمیلی از شکست سنگین نیروهای ائتلاف سعودی در عملیات زمینی صورت گرفته در «جازان» را منتشر کرد و بار دیگر ارتش تا دندان مسلح سعودی را که حاضر به رفع محاصره از یمن نیست، تحقیر کرد.

به گزارش اخبار جهادی، گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» یمن، عصر دیروز تصاویر جدیدی از عملیات نظامی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در محور جازان (جیزان) منتشر کردند.

رسانه‌های یمنی، شامگاه جمعه پیش، گزارش دادند که ارتش این کشور توانسته ده‌ها موضع در جنوب غرب عربستان سعودی در محور جازان را تحت کنترل خود درآورد. یک روز بعد گروه‌ رسانه‌ای الاعلام الحربی تصاویری از این عملیات را منتشر و اعلام کرد که به زودی تصاویر بیشتری از این شکست تحقیرآمیز سعودی‌ها منتشر خواهد کرد.

تداوم تحقیر ارتش تا دندان مسلح سعودی و اعتراف گریفیتس به ناکامی در پرونده یمن

صنعاء در پاسخ به طرح پیشنهادی سازش ائتلاف سعودی که به واسطه «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه  سازمان ملل به یمن ارائه شد، ضمن رد هرگونه مرتبط کردن پرونده بشردوستانه یمن به سایر پرونده‌ها، تصاویری تحقیرآمیز از شکست‌های ارتش سعودی در جازان منتشر کرد.

ریاض که در اغلب جبهه‌ها در مقابل نیروهای صنعاء شکست خورده و تمام تلاش خود را وقف حفظ موقعیت خود در آخرین سنگر خود در شمال یمن و استان مأرب کرده، حاضر به رفع محاصره و توقف تجاوزها علیه یمن نیست و در مقابل می‌خواهد با مرتبط کردن مسائل نظامی به مسائل انسانی، حضورش در خاک یمن را تقویت کند. امری که با پاسخ منفی دولت نجات ملی یمن همراه است. انتشار این تصاویر در شرایط کنونی نیز به خوبی میزان پر بودن دست صنعاء را نمایان می‌سازد.

تنها یک روز پس از دیدار گریفیتس با رهبر سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن و انتقاد او از ضعف سازمان ملل در قبال محاصره ظالمانه ائتلاف سعودی علیه یمن در بخشهای غذا، دارو و فرآورده‌های نفتی، نحوه تعامل سازمان ملل با پرونده بشردوستانه یمن و چشم پوشی از شیوه تحریک آمیز ائتلاف عربی که به ملت یمن بر سر غذا و دارو فشار می آورد و به دنبال معامله بر سر سایر پرونده‌ها  است، تصاویر جدیدی از عملیات گسترده نیروهای صنعاء در جازان منتشر شد.

تصاویری که ارتش تا دندان مسلح سعودی را که تلاش دارد با خرید جنون‌آمیز تسلیحات و تجهیزات نظامی خود را به قدرت نظامی برتر منطقه تبدیل کند، تحقیر کرد و میزان ناتوانی و ضعف نیروهای آن را طی یک عملیات زمینی یمنی‌ها به تصویر کشید. این در حالی است که عملیات‌های هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنان علیه پایگاه‌های نظامی در جنوب سعودی ادامه دارد.

فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، دوشنبه (دیروز)، در نشستی خبری در فرودگاه صنعاء و قبل از ترک یمن در پاسخ به سوالی درباره موعد آغاز مذاکرات جدی درباره روند صلح در یمن گفت: «هیچ کسی نمی‌تواند بیش از من ناامید باشد. ما یک سال و نیم وقت صرف کارهایی کردیم که توصیف آنها نسبتاً آسان است و شامل آتش‌بس،گشودن فرودگاه صنعا، گشودن بنادر حدیده و از سرگیری روند سیاسی است که تاخیر زیادی داشته است».

وی افزود: «بگذارید با شما صادق باشم. گاهی پیشرفت خوبی داریم. انتظار موفقیت داریم که به توافق برسیم و سپس جنگ اتفاق می‌افتد و یک طرف یا طرف دیگر فکر می‌کند که در میدان جنگ سود بیشتری خواهد گرفت. ، بنابراین نمی‌خواهد جنگ را خاتمه دهد. خواست ما ساده است جنگ را متوقف کنید. درگیری‌ها را پایان دهید. برای یمن صلح ایجاد کنید و یمن را به مکانی برای مردم یمن تبدیل کنید».

تصاویر اسارت گرفتن نظامیان سودانی و سعودی

عصر دیروز (دوشنبه – ۳۱ می)، تصاویر جدیدی از این عملیات نظامی گسترده منتشر شد و در آن به اسارت گرفته شدن ده‌ها نیروی ائتلاف سعودی از جمله سربازان سعودی و سودانی و اجساد کسانی که در دره‌ها و بر روی صخره‌ها رها شده‌‌اند و نظامیانی که پا به فرار گذاشته‌اند، به نمایش درآمد.

جزئیات بخش دوم عملیات آزادسازی جازان

بنا بر این گزارش، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، در بخش دوم عملیات آزادسازی جازان،  حملات گسترده‌ای را در محور «الخوبه» – «وادی جاره»  از سه مسیر اصلی علیه مواضع ارتش سعودی در کوه إم بی سی، تباب الفخیذه، تپه البیضاء، القمبوره، العمود، تویلق و شرق «قایم صیاب»  انجام دادند که طی آن کنترل تمامی این مواضع را به دست گرفتند و خسارات چشم‌گیری به نیروهای دشمن وارد ساختند.

تصاویر منتشر شده، بیانگر تیراندازی به سوی نیروهای دشمن، از بین بردن استحکامات و مواضع آنها و نیز نشان دهنده وضعیت وحشت و آشفتگی شدید در صفوف  این نیروها در سایه تداوم حملات ویرانگر و تخریب و سوزاندن تعدادی از خودروهای نظامی و زرهی است.

این تصاویر همچنین به دام افتادن شماری از افسران و نظامیان ارتش رژیم سودی و مزدوران سودانی و محلی، کشته و زخمی شماری از آنها در کمین‌ها، هدف قرار گرفتن خودروهای زرهی در حال فرار، کشته شدن شماری از نیروهای در حال فرار از دامنه‌های ناهموار و ترس و اضطراب شدید میان این نیروها را منعکس می‌کند.

در بخش دیگری از این تصاویر، به غنیمت گرفته شدن میزان زیادی اسلحه و مهمات مختلف دشمن سعودی در مقرها و انبارهای تسلیحاتی آنها نیز به نمایش در آمده است.

نیروهای دشمن پس از این شکست سنگین که طی آن شمار زیادی کشته و اسیر شدند، فرار و عقب‌نشینی کردند و نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی تا مساحت زیادی آنها را تعقیب کردند و مناطق آزاد شده را پاکسازی کردند.

پس از انتشار این تصاویر، «ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن از جبهه‌ها و مقرهای آزادشده در محور جازان بازدید کرد و به نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این پیروزی‌ بزرگ را تبریک گفت.

آزادسازی ۱۵۰ کیلومتر مربع در جازان

بنا بر این گزارش، در این عملیات ۱۵۰ کیلومتر مربع  و نزدیک به ۴۰ مقر ائتلاف سعودی پاکسازی شد و طی آن بیش از ۲۰۰ نفر از نظامیان سعودی و سودانی که در قالب ائتلاف عربی در آنجا حضور دارند، به اسارت درآمدند.

ائتلاف سعودی به انکار عملیات روی آورد

  این عملیات گسترده، ضربه سنگینی به روحیه نیروهای ائتلاف وارد کرد تا جایی که سخنگوی ائتلاف متجاوز به یمن با وجود انتشار این مستندات، اصل عملیات را تکذیب کرد که با پاسخ «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن مواجه شد.

پاسخ محمد علی الحوثی به انکار سعودی‌ها

این مقام ارشد یمنی طی پستی در توئیتر نوشت: «اگر صحنه‌های عملیات “جیزان” این چنین شما را به رعب و وحشت انداخته است که به انکار واقعیت روی آورده‌اید، پس عملیات و صحنه‌های آینده را که به مراتب شدیدتر از این خواهد بود، چطور توصیف خواهید کرد؟ برای پاسخ به کسانی که [به این تصاویر] تردید دارند، حاضریم با کشورهای متجاوز اجساد قربانیان این عملیات را از طریق صلیب سرخ مبادله کنیم.»

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=24001

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.