اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تغییر رئیس موساد؛ ماجرا چیست؟

  • کد خبر : 23986
  • 04 خرداد 1400 - 20:40
تغییر رئیس موساد؛ ماجرا چیست؟
گفته می شود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در همه زمینه ها شکست خورده است، دیروز دوشنبه داوید بارنع  را به عنوان رئیس جدید دستگاه اطلاعاتی موساد به جای یوسی کوهین انتخاب و تاکید کرد اولین ماموریت موساد به ادعای خودشان جلوگیری از هسته ای شدن ایران است.
گفته می شود بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در همه زمینه ها شکست خورده است، دیروز دوشنبه داوید بارنع  را به عنوان رئیس جدید دستگاه اطلاعاتی موساد به جای یوسی کوهین انتخاب و تاکید کرد اولین ماموریت موساد به ادعای خودشان جلوگیری از هسته ای شدن ایران است.

به گزارش اخبار جهادی، داوید بارنع از سال ۲۰۱۹ معاون رئیس موساد بوده و چندین سمت در بخش های سازمان جاسوسی اشغالگران داشته از جمله فرماندهی یگان های عملیاتی رژیم صهیونیستی در داخل و خارج و فرماندهی گروه تسومیت در موساد را بر عهده داشته و در چندین نشست برای توافق های ائتلاف و عادی سازی رابطه میان اشغالگران اسرائیلی، امارات، بحرین، سودان و مغرب شرکت داشته است.

موساد … وظایف و ماموریت های جدید

موساد اختصاری کلمه های “اطلاعات و ماموریت های ویژه و آژانس اطلاعات اسرائیل در مقابله با تهدیدات خارجی است” که ۱۳ دسامبر ۱۹۴۹ یعنی مستقیما پس از حوادث فاجعه بار النکبه در سال ۱۹۴۸ سال جنایت های خونین و ارتکاب بدترین وقایع در حق بشریت تشکیل شد که به آوارگی کامل مردم یک سرزمین و تخریب بیشتر جامعه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اخراج اجباری آنان به نفع ایجاد رژیمی یهودی و نژادپرست منجر شد.

موساد اسرائیل مستقیم پس از اشغال بیشتر اراضی فلسطین از سوی صهیونیست ها و آوارگی حدود ۷۵۰ هزار فلسطینی و تبدیل آنان به پناهندگان تشکیل شد این حوادث هم چنین شامل دهها جنایت و فاجعه و غارت فلسطینی ها و تخریب بیش از ۵۰۰ روستا و شهرهای اصلی فلسطینی و تبدیل آن به شهرهای یهودی و اخراج بیشتر قبائل بدوی که در النقب زندگی می کردند و تلاش برای حذف هویت فلسطینی ها و محو نام های جغرافیای عربی و تبدیل آن به اسامی عبری و تخریب طبیعت اصلی کشورهای عربی و تلاش برای ایجاد طبیعتی اروپایی بود.

چندین ماموریت آمیخته به خون بیگناهان

رژیم صهیونیستی مستقیما ماموریت دستگاه موساد اسرائیل برای جمع آوری اطلاعات و بررسی اطلاعاتی و انجام عملیات محرمانه خارج از مرزهای فلسطین اشغالی را تعیین می کند و موساد اسرائیلی به عنوان نهادی رسمی با توصیه های فرماندهان رژیم صهیونیستی و بر اساس داده های اطلاعاتی و عملیات متغیر با رعایت محرمانه بودن عملکرد فعالیت دارد.

از جمله فعالیت های مختلف موساد انعقاد روابط محرمانه مانند امضای دو قرارداد سازش با مصر “کمپ دیوید” و اردن “وادی عربه” و تلاش برای امضای توافق های عادی سازی با کشورهای عربی است زیرا یوسی کوهین رئیس موساد که از ابتدای سال ۲۰۱۶ در راس این دستگاه بود نقش زیادی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، امارات، بحرین، سودان و مغرب دارد.

از دیگر فعالیت های موساد، مسائل اسرا و مفقودین و مباحث تکنولوژی و پژوهشی است و برکسی پوشیده نیست این دستگاه اساسا در عملیات زیادی علیه فلسطینیان و ضد کشورهای عربی و خارجی از جمله ترور افرادی که رژیم صهیونیستی آنها را مخالف اسرائیل می نامید دست داشته و هنوز نیز به عملیات جاسوسی ضد کشورهای دوست رژیم صهیونیستی که روابط دیپلماتیک با هم ندارند ، می پردازد.

پیروزی های پی در پی ایران

تحولات رژیم صهیونیستی همزمان با اعلام پیروزی بزرگ مردم ایران در پرونده هسته ای و به دنبال اعتراف آمریکا به ناکارامدی حداکثری فشار آمریکا همزمان شد و امریکایی ها را به لغو همه تحریم ها وادار می کند که حسن روحانی رئیس جمهوری نیز تاکید کرد لغو تحریم ها در مقابل شکیبایی و پایداری و مقاومت مردم ایران است و این پیروزی ثمره صبر ملت ایران است و دولت همه انرژی خود را برای مدیریت سخت ترین دوره ایران به کار برد.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: اقدامات ایران در کاهش تعهدات هسته‌ای اش به سیاست فشار حداکثری امریکا علیه این کشور باز می گردد که در نهایت به پیشرفت برنامه هسته ای ایران انجامید.

وی افزود: شمار زیادی از مخالفان توافق هسته ای که هرگز جایگزین مناسبی برای احیای آن ندارند، با انتقاد از سیاست فشار حداکثری امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند ادامه سیاست فشار حداکثری به پیشرفت برنامه هسته ای ایران خارج از شرایط توافق هسته ای منجر شد.

ایران هم چنین توافق نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی را با شروط سابق به مدت یک ماه دیگر تمدید کرد به گونه ای که علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از تماس تلفنی با رافائل گروسی مدیر آژانس بین المللی انرژی اتمی در همین خصوص خبر داد.

بدون شک طمع ” نتانیاهو” به پرونده ای توهمی و ادعایی که وجود ندارد (سلاح هسته ای ایران) بیانگر میزان ترس و بیمی است که قاتلان و جناتیکاران دارند و به خوبی ناکارامدی کوهین مدیر دستکاه موساد در انجام این ماموریت فرضی را نشان می دهد.

انتهای پیام/

منبع: العالم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.