اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

همدردی کاربران ایرانی با مردم افغانستان/ زیباتر از شهادت در «مکتب سیدالشهدا» مگر چیزی وجود دارد؟!

  • کد خبر : 23959
  • 20 اردیبهشت 1400 - 12:35
همدردی کاربران ایرانی با مردم افغانستان/ زیباتر از شهادت در «مکتب سیدالشهدا» مگر چیزی وجود دارد؟!
وقوع حوادث تروریستی پی‌درپی در افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن مردم بی‌گناه این کشور خصوصا دختران هزاره در دبیرستانی به نام مکتب سیدالشهدا در دشت برچی واکنش کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

وقوع حوادث تروریستی پی‌درپی در افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن مردم بی‌گناه این کشور خصوصا دختران هزاره در دبیرستانی به نام مکتب سیدالشهدا در دشت برچی واکنش کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است.

وقوع حوادث تروریستی پی‌درپی در افغانستان و به خاک و خون کشیده شدن مردم بی‌گناه این کشور خصوصا دختران هزاره در دبیرستانی به نام مکتب سیدالشهدا در دشت برچی واکنش کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی را به همراه داشته است. این واکنش‌ها غالبا برای ابراز همدردی با مردم افغانستان صورت گرفته است و برخی نیز عبرت‌های آن را یادآوری کرده‌اند.

بخش‌هایی از این واکنش‌ها در ادامه آمده است.

💬جواد نیکی ملکی
غمگینیم؛ ۵۰خواهر از دست داده‌ایم…
خشمگینیم؛ خواهرکانمان را با زبان روزه کشتند…
الا لعنه الله علی القوم الظالمین

 

💬حسین یکتا
نزدیک است روزی که بپرسند از دخترکانی که با لای‌لای انفجار، در کلاس درسشان، به خواب رفته‌اند؛ بِأَیِّ ذَنْبٍ قُتِلَتْ؟! به کدامین گناه کشته شدید؟! آیا ما بیدار نمی‌شویم؟!

 

💬علیرضا گرائی
زیباتر از شهادت در #مکتب_سیدالشهدا مگر چیزی وجود دارد؟! گوارایتان باشد؛ چرا که شهادت برای شما مایه عزت است و برای جهانی که در مقابل ریخته شدن خون شما سکوت می‌کند، مایه شرم… #افغانستان_تسلیت

💬Zahra Chakhmaghi
به ترند اول ایران رسیدید دختران #دشت_برچی افغانستان خواهران مان !
هستیم داغدارتان

 

💬فاطمه فردوس
چرا تو افغانستان یکی پیدا نمیشه با ” زبون دیپلماسی ” به داعشی ها بفهمونه نباید جلوی مدرسه دخترونه عملیات تروریستی انجام بدن ؟!

 

💬Ali Gholhaki
هر بار که حادثه‌یِ تروریستیِ مهیبی در منطقه غربِ آسیا رخ می‌دهد، فاتحه‌ای نثار “مرد میدان” کنید که منتظر دیپلماسیِ صرف با چاشنی عقب نشینی نبود!
#افغانستان_تسلیت

 

💬فامیل دور
کسی که عرضه انتقام گرفتن از تیپ فاطمیون تو میدون رو نداره، با بمب گذاری از دخترانشون انتقام گرفت! رسم دشمن شیعه اینه که انتقام پدر رو از دختر میگیره…
#افغانستان_تسلیت

 

💬 A.Dastaran
احتمالا هر چه به موعد خروج آمریکا از افغانستان نزدیک‌تر شویم؛ جنایت‌های تروریستی عوامل هماهنگ با آنها افزایش و شدت خواهند یافت. چرا؟ چون افغان‌ها باید به این نتیجه برسند که برای امنیتشان به حضور آمریکایی‌ها در کشورشان محتاج هستند.

 

 

💬آقوی ایمنی
داعش انتقام مجاهدت های تیپ فاطمیون در سوریه را با ترور “نوجوانان شیعی در #دشت_برچی گرفت! داعشی که هیلاری کلینتون گفته بود آن را خودمان ساختیم. #افغانستان_تسلیت

 

💬محمد مهدی ماندگاری
سوغات آمریکایی ها در #افغانستان بعد از چند دهه اشغال همین است. خون دختران مظلوم #برچی دامان ظالمان جنایت کار را خواهد گرفت. #افغانستان_تسلیت

 

💬حسین کازرونی
شهادت ۴۰ دختر دانش‌آموز افغانستانی در حمله تروریستی داعش در #کابل داغ سنگینی‌ست که از آن راحت گذر می‌کنیم.
خون سرخ خواهران ما فلقی خواهد شد که پشت ظلم را می‌شکند. قطره قطره این خون‌ها در پیشگاه خداوند حساب دارند و چه منتقمی بهتر از خدا برای مطلومان #افغانستان_تسلیت

 

💬رضا چاوشان
نسل کشی #دشت_برچی و به خاک و خون کشیدن #شیعیان_هزاره از طرف هر انسان آزاده ای قطعا محکوم است.
تنها راه خشکاندن ریشه های اصلی این جنایات است، که جز با مقاومت و زبان میدان حل نمی شود.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. عمل جلیل نشأل الله الکریم ان یجزیک به خیرا

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.