اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

صنعاء: امسال بیش‌تر از همه۶ سال گذشته جواب تجاوز ائتلاف سعودی را می‌دهیم

  • کد خبر : 23807
  • 07 فروردین 1400 - 22:52
صنعاء: امسال بیش‌تر از همه۶ سال گذشته جواب تجاوز ائتلاف سعودی را می‌دهیم
سخنگوی نیروهای مسلح یمن با برشمردن ارتقای بی نظیر قدرت موشکی و پهپادی صنعاء طی شش سال گذشته از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن گفت که در صورت ادامه تجاوز و محاصره، امسال بیش تر از همه 6 سال گذشته علیه دشمن عملیات انجام خواهیم داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با برشمردن ارتقای بی نظیر قدرت موشکی و پهپادی صنعاء طی شش سال گذشته از تجاوز ائتلاف سعودی به یمن گفت که در صورت ادامه تجاوز و محاصره، امسال بیش تر از همه ۶ سال گذشته علیه دشمن عملیات انجام خواهیم داد.

به گزارش اخبار جهادی، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که اگر انقلاب ۲۱ سپتامبر یمن نبود، آمریکا می توانست آنچه را که از موشک‌های بالستیک یمن باقی مانده بود، نابود کند.

او امروز (شنبه) در گفت‌وگو با شبکه المسیره گفت: آمریکا قصد داشت سکوهای پرتاب موشک بالستیک یمنی‌ها را برداشته و به جنوب این کشور منتقل کرده و در آنجا نابود کند.

در سال ۲۰۱۴ میلادی ( ۱۳۹۳ شمسی)، مردم یمن علیه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور وقت یمن که استعفا هم داده بود، دست به تظاهرات گسترده زدند که در نهایت در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ (۳۰ شهریور ۹۳)، انقلابیون تحت رهبری جنبش انصارالله و شماری دیگر از گروه‌های یمنی وارد شهر صنعاء شدند و منصور هادی را برکنار کردند.

ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی از فروردین سال ۱۳۹۴ به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به یمن حمله کردند که هنوز نیز ادامه دارد.

بر اثر این تجاوز تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی کشته یا زخمی شده و علاوه بر نابودی تاسیسات حیاتی این کشور تعداد زیادی از شهروندانش هم دچار گرسنگی و قحطی هستند.

سرتیپ سریع با بیان اینکه قدرت موشکی یمن در حال حاضر با زمان قبل از آغاز تجاوز علیه یمن قابل مقایسه نیست، گفت: امروز یمن در سطح جزیره العرب از نظر برد و کیفیت موشک‌های دوربردی که در اختیار دارد، در جایگاه نخست قرار دارد.

ائتلاف سعودی متجاوز علیه یمن انبارهای موشک‌های بالستیک یمن را بر اساس اطلاعاتی که در اختیار داشت، هدف گرفت؛ اما با این قضیه غافلگیر شد که یمن به ذخیره موشکی خود اتکا نداشت و به مرحله ساخت موشک منتقل شده است.

او با تاکید بر اینکه عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه ائتلاف سعودی در چارچوب پاسخ مشروع به تجاوزگری ائتلاف است، گفت: جنجال و هیاهوی ائتلاف سعودی در واکنش به عملیات‌های ما هیچ فایده ای برایش نخواهد داشت و باید تجاوز و محاصره علیه یمن را متوقف کند.

سرتیپ سریع تصریح کرد: در هفتمین سال تجاوز علیه یمن، صنعاء از سامانه‌های راکتی جدیدی رونمایی خواهد کرد که برخی از این سامانه‌ها که هنوز معرفی نشده‌اند از آن علیه مواضع دشمن در داخل و در عمق کشورهای متجاوز استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: یگان موشکی یمن تجربیات بزرگ و پیشرفته‌ای در اختیار دارد و در حال حاضر درصدد ارتقای جداگانه هر کدام از سامانه‌هاست.

محاصره یمن هیچ توجیهی ندارد

او محاصره یمن را یک ابزار تجاوز و خصومت علیه یمن خواند و گفت: نمی توان محاصره همه جانبه یمن را با ادعای ممانعت از رسیدن سلاح توجیه کرد، زیرا این سلاح‌ها در داخل یمن تولید می‌شود.

سرتیپ سریع گفت: محاصره یک اقدام نظامی خصمانه است که نیروهای مسلح با این رویکرد نسبت به آن برخورد می‌کنند و ما برای مرحله پیش رو نیز منتظر دستورات فرماندهی در این خصوص هستیم.

این مقام یمنی تصریح کرد: محاصره یمن یعنی ملت یمن با هدف تسلیم کردن آن هدف گرفته شوند و نظیر حملات نظامی است.

او گفت: بارها تاکید کردیم که عملیات ما فقط متجاوزان را در زمین و دریا هدف می‌گیرد و هیچ موضع دیگری را هدف نمی‌گیرد.

سرتیپ سریع با تاکید بر اینکه یگان پهپادی یمن از صفر بنا شده است، گفت: پس از اینکه دشمن، نیروی هوایی و پدافند هوایی یمنی‌ها را نابود کرد به تلافی آن، یگان پهپادی راه اندازی شد و توانست انحصار هوایی دشمن را در هم شکند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: یگان پهپادی یمن در سطح ایجاد بازدارندگی در برابر دشمن و در هم کوبیدن پایگاه‌های آن و مراکز قدرت آن دستاوردهای زیادی را محقق کرده است.

او تاکید کرد: ما برای افزایش ذخیره استراتژیک سلاح پهپادی تلاش می‌کنیم به گونه‌ای که بُردهای آن به اندازه‌ای زیاد باشد که بتوانیم در طول و عرض جغرافیایی دشمن و فراتر از آن عملیات انجام دهیم.

سرتیپ سریع گفت: سلاح پهپادی یمن نه تنها کشورهای متجاوز علیه یمن را به دردسر انداخته، بلکه برای آمریکا و غیر آن هم که از تجاوز علیه یمن حمایت کردند هم دردسرساز و نگران کننده شده است.

سردرگمی دشمن از عملیات مشترک پهپادی و موشکی

این مقام نظامی یمن با اشاره به مهارت وقدرت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در انجام عملیات مشترک پهپادی و راکتی علیه عمق خاک دشمن گفت: در این هنگام دشمن سردرگم شده و همه ظرفیت‌های خود را به حال آماده باش درمی‌آورد و مجبور می‌شود که سامانه‌های دفاعی خود را فعال کند و از جنگنده‌های خود برای تعقیب پهپادها استفاده کند و در این حین اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شود.

ادامه تجاوز و محاصره به معنای ادامه عملیات علیه متجاوزان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: اگر رژیم آل سعود تجاوز و محاصره علیه یمن را متوقف نکند، ممکن است به ضربات قوی و دردناکی متوسل شویم که رژیم سعودی قبلا تجربه نکرده است.

سرتیپ سریع ادامه داد: توپ هم اینک در زمین رژیم آل سعود است و سال هفتم تجاوز علیه یمن سال غافلگیری‌ها برای عملیات نظامی است.

او تاکید کرد: نیروهای متجاوز کافی است از این شش سال درس بگیرند، اگر پولی هم دارند برای فرزندان کشورشان بگذارند. ما تهدیدی برای آنها ایجاد نمی‌کنیم؛ بلکه این ادامه تجاوز است که برای آنها خطر ایجاد می‌کند.

این مقام یمنی گفت: ما به دشمن می‌گوییم آنچه طی شش سال ساخته‌ایم به اذن پروردگار طی سال جاری دو چندان خواهد شد.

سرتیپ سریع ادامه داد: آنچه که نیروهای متجاوز طی شش سال اخیر متحمل شده اند با همان اندازه یا بیشتر طی یک سال پیش رو غافلگیر خواهند شد.

او خطاب به ائتلاف سعودی تاکید کرد: تجاوز و محاصره را متوقف کنید، آن وقت عملیات ما هم فورا و مستقیما متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23807

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.