اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

راز به کارگیری ۲ آتشبار روسی علیه اسرائیل/ پیام موشکی «پوتین»

  • کد خبر : 23691
  • 12 اسفند 1399 - 2:07
راز به کارگیری ۲ آتشبار روسی علیه اسرائیل/ پیام موشکی «پوتین»
پس از افزایش حملات رژیم صهیونیستی به سوریه به کار گیری دو سامانه آتشباری روسی سبب شد که حمله اخیر، به طور کامل ناکام بماند که این به مثابه پیامی موشکی از سوی پوتین به نتانیاهو محسوب می‌شود.

پس از افزایش حملات رژیم صهیونیستی به سوریه به کار گیری دو سامانه آتشباری روسی سبب شد که حمله اخیر، به طور کامل ناکام بماند که این به مثابه پیامی موشکی از سوی پوتین به نتانیاهو محسوب می‌شود.

به گزارش اخبار جهادی، رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بارها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است. تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه در حالی است که «اسکات ریتر» عضو پیشین کمیسیون بازرسی سلاح‌های کشتار جمعی عراق پیشتر هشدار داده بود که ادامه حملات اسرائیل به سوریه ممکن است موجب درگیری منطقه‌ای شود.

یکشنبه گذشته یک منبع نظامی به سانا گفت: دشمن صهیونیستی در ساعت ۲۲ و ۱۶ دقیقه یکشنبه شب از سمت بلندی‌های جولان اشغالی اهدافی را در حومه دمشق مورد حمله قرار داد و پدافند هوایی موشک‌های شلیک شده را رهگیری و بیشتر آنها را ساقط کرد.

واکنش دمشق

وزارت خارجه سوریه در دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از حملات رژیم صهیونیستی انتقاد و اعلام کرد: در ساعت ۱۰:۱۶ شامگاه یکشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حمله موشکی از سمت جولان اشغالی سوریه علیه بعضی اهداف واقع در اطراف دمشق را انجام داد. پذیرش توجیهات آمریکا و اسرائیل از سوی جامعه جهانی به معنای آن است که جهان تبدیل به جنگلی شده است که سازمان ملل در آن هیچ سلطه‌ای ندارد. این تجاوز جدید اسرائیل دو روز پس از حمله هوایی آمریکا و تعرض آن به حاکمیت سوریه در استان دیر الزور و در مرز سوریه با عراق رخ داد و اصولاً تجاوزهای اسرائیل مورد حمایت و پشتیبانی دولت‌های پیاپی آمریکا و برخی کشورهای غربی قرار دارد و مسئولین اسرائیل هم می‌دانند که به خاطر جنایاتشان بازخواست نمی‌شوند.

در این نامه آمده است: دشمن اسرائیلی تجاوز خود به دمشق را بر مبنای ادعاهایی دروغین و نظامی انجام داده که از سوی همه متجاوزان به حاکمیت سوریه از جمله رژیم‌های اشغالگر آمریکا و اسرائیل به کار گرفته می‌شود. این تلاش‌هایش همانند گذشته شکست خورده است. حالا دیگر همه می‌دانند که اسرائیل یک رژیم سرکش و یاغی است که برای قوانین بین المللی ارزشی قائل نیست و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی محسوب می‌شود و خطر آن از داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌هایی که در لیست تروریسم شورای امنیت قرار دارند، کم‌تر نیست. سوریه تاکید می‌کند که تجاوزهای مکرر اسرائیل علیه سوریه، کمکی به شرکای اسرائیل و مزدوران آن یعنی گروه‌های تروریستی نمی‌کند و خللی در عزم ارتش سوریه برای ریشه کردن کردن جرثومه تروریسم وارد نخواهد کرد. سوریه از استفاده از حق خود برای دفاع از سرزمین، مردم و حاکمیت خود با همه روش‌ها طبق منشور سازمان ملل دریغ نخواهد کرد.

دفع حمله با آتشبارهای روسی «پانتسیر-اس» و «بوک-ام ۲»

به گزارش مهر، نکته قابل توجه این است که یک منبع نظامی روسی اعلام کرد که حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق در ۲۸ فوریه ۲۰۲۱ توسط سیستم‌های «پانتسیر-اس» و «بوک-ام ۲» دفع شده است.

این منبع روس اعلام کرد: «عصر روز ۲۸ فوریه ۲۰۲۱، جنگنده‌های F-۱۶ نیروی هوایی اسرائیل از بلندی‌های جولان به سمت فرودگاه بین المللی دمشق و منطقه‌ای در نزدیکی آن شلیک کردند. آتشبارهای دفاع هوایی سوریه موشک‌های اسرائیلی را رهگیری کردند. با به کارگیری سامانه‌های دفاع هوایی از نوع پانتسیر- اس و بوک ام ۲ موشک‌های شلیک شده از سوی جنگنده‌های اسرائیلی دفع شدند و نتوانستند به اهداف خود اصابت کنند، این برتری بالای سامانه‌های دفاع هوایی روسیه را ثابت می‌کند. هیچ‌گونه خساراتی به افراد و تجهیزات ارتش سوریه وارد نشد».

رأی الیوم در مطلبی در این باره آورده است: به دنبال حمله اسرائیل به سوریه سوالاتی مطرح شد از جمله اینکه؛ چرا حمله اخیر رژیم صهیونیستی در تحقق اهداف خود ناکام ماند؟ چرا روس‌ها برای اولین بار به راز شکست حمله اسرائیل، به طور رسمی اشاره کردند؟ آیا چراغ سبز استفاده از اس ۳۰۰ برای مقابله با حملات آتی داده شده است؟

این رسانه می‌نویسد: به نظر می‌رسد که زمان حملات رژیم صهیونیستی به اهداف نظامی و غیرنظامی در عمق سوریه به سر آمده است به ویژه اینکه یک منبع روسی از به کارگیری دو سامانه «پانتسیر-اس» و «بوک-ام ۲» خبر دادند که سبب شده است که تلفات و خساراتی به ارتش سوریه وارد نشود.

رأی الیوم در ادامه آورده است: این اولین باری است که منابع نظامی روسی رسمی از طریق بیانیه از طریق خبرگزاری نووستی از موفقیت عملکرد این موشک‌ها در مقابله با حملات رژیم صهیونیستی سخن به میان می‌آورند به ویژه که حملات سابق سبب تلفات و خساراتی می‌شد. موضوعی که مخالفان سوری هم بر آن صحه گذاشته اند.

این رسانه در ادامه می‌نویسد: به نظر می‌رسد که روس‌ها، متحد سوری خود را به انواع پیشرفته از این آتشبارها مجهز کرده اند و این پس از افزایش انتقادها در رسانه‌ها علیه روس‌ها بود که از حملات صهیونیست‌ها راضی هستند.

تغییرات راهبردی در سیاست روسیه در سوریه

رأی الیوم در ادامه با اشاره به تغییرات راهبردی در سیاست‌های روسیه در سوریه گزارش داد: بروز تغییر در موضع رهبران روسیه در پرونده سوریه با روی کار آمدن دولت جدید به ریاست جو بایدن که سیاست‌های تنشزا اتخاذ کرده است و حملاتی به گروههای حامی محور مقاومت در شرق دیرالزور سوریه انجام داد، محتمل به نظر می‌رسد.

این رسانه آورده است: ناکام گذاشتن حملات اسرائیل در دو روز قبل در واقع حامل پیامی موشکی از سوی روسیه به نتانیاهو، به ویژه پس از افزایش حملات اسرائیل در برهه اخیر به دمشق، محسوب می‌شود. این تحولی چشمگیر و ملموس از زمانی که سامانه‌های موشکی سوریه جنگنده اف ۱۶ اسرائیل را در فوریه ۲۰۱۸ هدف قرار داد و پس از آن دیگر جنگنده‌های اسرائیلی جرأت نفوذ به حریم هوایی سوریه را نکردند و موشک‌های خود را از خارج از مرز سوریه شلیک می‌کنند، به شمار می‌آید.

رأی الیوم در پایان نوشت: بعید نیست که گام بعدی روسیه دادن چراغ سبز به دمشق برای به کارگیری اس ۳۰۰ برای هدف قرار دادن جنگنده‌های متجاوز اسرائیلی به محض شلیک موشک از فراز جولان اشغالی یا از فراز لبنان در خارج از سوریه، باشد. باید منتظر ماند که اسرائیل جرأت حمله بعدی را خواهد کرد و اینکه نحوه واکنش سامانه پدافندی سوریه چگونه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: مهر

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.