اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

قطار رزمندگان یمنی بر روی ریل پیروزی/ آیا افزودن «انصارالله» به لیست تروریسم، سعودی‌ها را از باتلاق نجات می‌دهد؟ + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 23255
  • 06 بهمن 1399 - 4:52
قطار رزمندگان یمنی بر روی ریل پیروزی/ آیا افزودن «انصارالله» به لیست تروریسم، سعودی‌ها را از باتلاق نجات می‌دهد؟ + نقشه میدانی و عکس
صدای خُرد شدن استخوان‌های سعودی‌ها در یمن به گوش می‌رسد و حالا با چنگ انداختن به طنابی پوسیده تلاش می‌کنند از بحران خود ساخته خارج شوند.

صدای خُرد شدن استخوان‌های سعودی‌ها در یمن به گوش می‌رسد و حالا با چنگ انداختن به طنابی پوسیده تلاش می‌کنند از بحران خود ساخته خارج شوند.

به گزارش اخبار جهادی، جنگ علیه مردم یمن وارد ششمین سال شده و ائتلاف غربی – عبری – عربی به سرکردگی آمریکایی‌ها و سعودی‌ها برخلاف پیشروی‌هایی که در اوایل درگیری‌ها به دست آوردند، در موقعیت ضعف قرار گرفته اند و متحمل شکست‌های سنگینی شده‌اند.رزمندگان یمنی با وجود امکانات نظامی حداقلی و سختی‌های محاصره هوایی، دریایی و زمینی در حدفاصل سال ۹۴ تا ۹۸ راهبرد مقاومت را انتخاب و در برابر عناصر تا دندان مسلح ائتلاف ایستادند و مواضع را حفظ کردند.

نیروهای مسلح یمن با اتکا بر راهبرد بومی‌سازی تجهیزات نظامی که در ساختار ارتش البته عقبه و توان چندین سال داشت، موفق شدند توان بازدارندگی خود را در برابر سعودی‌ها به میزان چشمگیری افزایش و از فاز دفاعی خارج و معادلات را در میدان نبرد تغییر دهند.

رزمندگان یمنی با تکیه بر توان داخلی، تسلیحات مورد نیاز و کمبودها را در جبهه های نبرد تا حدود زیادی تامین و آرایش تهاجمی گرفتند و قطار مقاومت را بر روی ریل پیروزی به حرکت درآوردند که تا شکست نهایی ائتلاف، ایستگاهی برای توقف ندارد.

پاکسازی بخش‌های وسیعی از مساحت اشغالی در استان‌های صنعاء، الجوف و مارب، پکیج پیروزی های نیروهای یمنی در یک سال گذشته به شمار می آید و شمارش معکوس برای آزادی شهر مارب (مهم‌ترین پایگاه ائتلاف در مرکز یمن) به صدا درآمده است.

به گزارش اخبار جهادی، سعودی‌ها که روزی بر طبل جنگ می‌کوبیدند و برای مردم یمن خط و نشان می‌کشیدند حالا به خوبی صدای خرد شدن استخوان‌هایشان را در نبردهای میدانی می‌شنوند و به هر جایی سَرک می‌کشند تا از این باتلاق خود ساخته خارج شوند.

آل سعود که در سال‌های گذشته نشان داده از کمترین تعقل و درک سیاسی برخورد دار است در آستانه تغییر دولت و انتقال قدرت در آمریکا باز هم به طناب پوسیده ای چنگ انداخت که ترامپ با آن به قعر چاه سقوط کرد و دوباره دست به دامان اجماع واشنگتن شد.

البته نباید فراموش کرد که درخواست سعودی‌ها و در راس آنان محمد بن سلمان (ولیعهد عربستان) بدون هزینه نبود و سران مجتمع نظامی – صنعتی آمریکا متشکل از قدرتمندترین جریان‌ها در نظام سرمایه‌داری، فاکتوری پُربار و دُرشت برای ریاض ارسال کردند.

اجماع واشنگتن که در ۵ سال گذشته دهها میلیارد دلار از فروش سلاح به رژیم سعودی برای جنگ در یمن به جیب زده از هفته های قبل مذاکرات نهایی را برای قرار دادن جنبش انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی آغاز کرد و یک لقمه چرب و شیرین را در هوا قاپید.

مایک پمپئو وزیر سابق امور خارجه آمریکا و جراد کوشنر داماد ترامپ در این رسوایی جدید نقش دلال را برای اجماع واشنگتن ایفا کردند و چند روز قبل از روی کار آمدن دولت بایدن، جنبش انصارالله یمن را به لیست گروه های تروریستی اضافه کردند و البته برای این خوش خدمتی مواجب خوبی گرفتند.

سعودی‌ها با قرار دادن نام جنبش انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی تلاش می کنند فشار را بر صنعاء افزایش دهند تا راه فراری برای نجات پیدا کنند و از بحران خود ساخته خارج شوند اما این خطای مهلک ادامه همان سیاست شکست خورده سابق است و نتیجه‌اش به زودی برای ریاض مشخص خواهد شد چرا که در صنعاء گزینه راهبرد مقاومت فعال بر مبنای قدرت بازدارندگی به وجود آمده و نیروهای یمنی توان تغییر توازن قدرت را به سود خود دارند.

باید توجه داشت رژیم سعودی سناریوی وارد کردن نام جنبش انصارالله به لیست گروه های تروریستی را با خودزنی (حمله به نفتکش خارجی در بندر جده) در اواخر آذرماه امسال آغاز کرد و حالا هم باید عواقب این تصمیم را بپذیرد چرا که انصارالله جنبشی داخلی ریشه‌دار و حافظ منافع ملی است و هوادارانش دیگر به یک موقعیت جغرافیایی خاص خلاصه نمی شوند.

اضافه شدن انصارالله در لیست تروریسم در حالی است که این جنبش به عنوان قدرت نخست در یمن می تواند در  شرایط تحریم و محاصره مقاومت کند و در این وضعیت دولت های فرا منطقه ای با چالش جدی روبه رو خواهند شد و برخلاف ریاض معنای بسته شدن کانال مذاکرات و پیچیده شدن وضعیت را به خوبی درک می کنند.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر جنبش انصارالله ابتکار عمل را در میدان به دست گرفته و به متوقف‌کردن پیشروی‌ها رضایت نمی‌دهد و با ادامه این راهبرد موفق، سعودی‌ها به ایستگاه شکست نزدیک‌تر می شوند و باید واقعیت را بپذیرند که دیگر در شرایطی قرار ندارند که از موضع برتر صحبت کنند و جنگ روانی، رسانه‌ای و یمن‌هراسی نیز برای فریب افکار عمومی نتیجه نمی‌دهد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23255

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.