اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چرا آمریکایی‌ها از برقراری آرامش در شاهرگ اقتصادی جنوب سوریه هراس دارند؟ + نقشه میدانی

  • کد خبر : 23199
  • 25 دی 1399 - 23:15
چرا آمریکایی‌ها از برقراری آرامش در شاهرگ اقتصادی جنوب سوریه هراس دارند؟ + نقشه میدانی
تامین امنیت استان حمص به معنای کاهش فشار اقتصادی بر دولت سوریه است و آمریکایی‌ها که به شدت از این مسئله وحشت دارند با حمایت از عناصر مخفی داعش به دنبال ناامن کردن این استان استراتژیک هستند.

تامین امنیت استان حمص به معنای کاهش فشار اقتصادی بر دولت سوریه است و آمریکایی‌ها که به شدت از این مسئله وحشت دارند با حمایت از عناصر مخفی داعش به دنبال ناامن کردن این استان استراتژیک هستند.

به گزارش اخبار جهادی، در هفته های گذشته عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش تحرکات خود را در مناطق مرکزی و شرقی استان حمص (هم مرز با غرب استان دیرالزور) و محور جنوب و جنوب شرق (مرزهای مشترک با عراق) در محور جنوب سوریه افزایش داده اند.در حال حاضر، حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مناطق شرقی و جنوبی استان حمص (به ویژه حومه شمال و جنوب محور تدمر – آراک – السخنه) آلوده به عناصر مخفی داعش است و بیابانی بودن این مناطق به یک امتیاز برای رشد تروریست ها تبدیل شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، حومه بلندی های «زبیه» ، چاه نفتی «ضبیات» و مناطق «الولیج، الصرایم، طار الصرایم و …» هم نقاط دیگری به شمار می آیند که عناصر مخفی داعش حضور پر رنگ تری دارند و آلوده تر محسوب می شوند.

با بیشتر شدن تحرکات تروریست های داعش، پاکسازی مناطق آلوده شرقی و جنوبی استان حمص برای نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت یک ضرورت شده تا از ایجاد ناامنی در این محور جلوگیری شود.

باید توجه داشت حضور غیرقانونی نیروهای اشغالگر ارتش تروریستی آمریکا در منطقه التنف در جنوب استان حمص یکی از عوامل اصلی تقویت عناصر محفی داعش در محورهای شرق و جنوب شرق است و آمریکایی ها به صورت علنی از تروریست ها حمایت مالی و نظامی می کنند.

مناطق شرقی و جنوب شرقی استان حمص در مسیر عبور جاده راهبردی «تهران – مدیترانه» واقع شده اند و همین مسئله اهمیت این نقاط را چند برابر کرده و آمریکایی ها نیز که به شدت از راه اندازی این جاده راهبردی هراس دارند با پشتیبانی از تروریست ها به دنبال ناامن کردن این محور هستند.

وجود معادن فسفات و میادین نفت و گاز هم بر اهمیت مناطق شرقی استان حمص افزوده و آمریکایی ها و تروریست های داعش با ناامن کردن این محور تلاش می کنند بهره برداری دوباره از این منابع ارزشمند را به تعویق بیندازند چرا که خوب می دانند این منبع ثروت می تواند به اقتصاد سوریه کمک فراوانی کند.

اگر امنیت مناطق شرقی که قلب استان حمص به شمار می آیند، تامین شود، یک فرصت جذاب سرمایه گذاری برای شرکت های ایرانی و روسی در زمان بازسازی سوریه فراهم می شود و فشار اقتصادی ناشی از جنگ و تحریم بر دمشق هم کاهش می یابد.

از سویی دیگر، با امن شدن مناطق شرقی استان حمص، نقطه آلوده دیگری برای جولان و مانور تروریست های داعش باقی نمی ماند و همه نگاه ها به پاکسازی منطقه التنف و پایگاه تحت اشغال آمریکایی ها در این محور معطوف می شود و این برای واشنگتن یک خطر جدی است.

مساحت استان حمص حدود ۴۲ هزار و ۲۲۳ کیلومتر مربع است و با استان های دمشق، دیرالزور و حماه هم مرز است و نقطه اتصال لبنان و پایتخت (دمشق) به مرزهای عراق محسوب می شود و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

حدود ۶۵ درصد از مساحت استان از جمله شهر تدمر، القریتین، آراک، السخنه به همراه مناطق مرکزی و شرقی و بخش هایی از مناطق شمالی هم مرز با استان حماه در زمان جنگ در اشغال گروهک های تروریستی داعش و جبهه النصره (شاخه رسمی القاعده در سوریه) بود.

به گزارش اخبار جهادی، در حال حاضر حدود ۸۵ درصد از مساحت استان حمص در کنترل نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت است و تنها منطقه التنف (مساحت ۸ هزار و ۲۲۰ کیلومتر مربع و هم مرز با عراق و اردن) تحت اشغال نیروهای ارتش تروریستی آمریکا و گروهک های تروریستی (اسود الشرقیه و …) است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23199

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.