اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چندین مقر شبه‌نظامیان ترکیه در استان حلب زیر بارانی از راکت و آتش توپخانه رفت

  • کد خبر : 23134
  • 20 دی 1399 - 2:05
چندین مقر شبه‌نظامیان ترکیه در استان حلب زیر بارانی از راکت و آتش توپخانه رفت
منابع میدانی از گلوله‌باران شدید ارتش سوریه بر روی مقرهای شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در غرب استان حلب در شمال غرب سوریه خبر دادند.

منابع میدانی از گلوله‌باران شدید ارتش سوریه بر روی مقرهای شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در غرب استان حلب در شمال غرب سوریه خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی، یک منبع مطلع میدانی در استان حلب (شمال غرب سوریه) از حمله شدید توپخانه‌ای و راکتی ارتش سوریه به مقر گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه خبر داد.

این منبع که نامش فاش نشد به وبگاه خبری «خبر ۲۴» -نزدیک به کُردهای سوریه- گفت، ارتش سوریه امروز شنبه بشدت اقدام به گلوله‌باران مقرهای وابسته به شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه در ریف حلب غربی کرد.

بنا بر این گزارش، ارتش سوریه چندین مقر وابسته به گروهک موسوم به «الجبهه الوطنیه» در اطراف دو روستای «کفر عمه» و «تقاد» در غرب استان حلب را زیر بارانی از گلوله‌های توپخانه و راکت قرار داد.

به گفته این منبع، گزارش‌های اولیه حاکی از تلفات قابل توجه شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه است.

بخش‌هایی از نوار شمالی و شمال غربی مرز سوریه با ترکیه در استان حلب مانند شهر عفرین تحت کنترل ترکیه و شبه‌نظامیان متحد آنکاراست.

همزمان با این اتفاق، منابع خبری در سوریه نزدیک به مخالفان از حمله جنگنده‌های روسیه به مقرها و سنگرهای گروه‌های مسلح در استان لاذقیه خبر دادند و از سویی دیگر و در اقدامی هم‌زمان، ارتش سوریه در استان ریف ادلب نیز مقر شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه را هدف گلوله‌های توپخانه قرار دادند.

با آنکه ارتش سوریه بخش عظیمی از خاک خود را توانست از گروه‌های تروریستی و مسلح پس بگیرد،‌ به دلیل حمایت آمریکا، ترکیه و کشورهای دیگر از گروه‌های مسلح، هنوز شهر ادلب و بخش‌هایی از این استان، به همراه نوار شمالی این کشور و بخش‌هایی از شرق سوریه هنوز در اشغال گروه‌های مسلح و کُردهای متحد آمریکاست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23134

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.