اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دور دوم مذاکرات کابل و طالبان امروز در دوحه آغاز می‌شود

  • کد خبر : 23122
  • 19 دی 1399 - 17:13
بر اساس اعلام کابل، دور دوم مذاکرات میان هیات‌های دولت افغانستان و طالبان در دوحه پایتخت قطر آغاز می‌شود.

بر اساس اعلام کابل، دور دوم مذاکرات میان هیات‌های دولت افغانستان و طالبان در دوحه پایتخت قطر آغاز می‌شود.

به گزارش اخبار جهادی، وزارت دولت در امور صلح افغانستان، اعلام کرد که قرار است امروز شنبه (۲۰ دی)، دور دوم گفت‌وگوهای بین‌الافغانی درباره صلح افغانستان، در شهر دوحه آغاز شود.

به گفته «فریدون خوزون»، سخنگوی شورای عالی مصالحه ملی افغانستان، هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان بحث‌های اساسی خود با هیئت طالبان را امروز آغاز می‌کند.

هدف از این بحث‌ها، تهیه برنامه مذاکرات بین‌الافغانی است.

هیأت مذاکره‌کننده دولت افغانستان و دفتر سیاسی طالبان در قطر روز چهارشنبه، هفدهم دی، تایید کردند که دور دوم مذاکرات را با برگزاری یک نشست مقدماتی از سر گرفته‌اند. در بیانیه هیأت مذاکره‌کننده کابل تصریح شد که براساس تصمیم این نشست، قرار است گروه‌های کاری تعیین شده از سوی دو طرف بحث روی تهیه برنامه را از شنبه، بیستم دی، آغاز کنند.

دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز با نشر بیانیه‌ای این موضوع را تایید کرد. بر اساس اطلاعات رسیده از دوحه، گروه‌های هفت‌نفری از سوی دو طرف برای بحث روی تهیه برنامه انتخاب شده‌اند. هرچند ترکیب گروه کاری طالبان روشن نیست، اما در ترکیب گروه کاری هیأت دولت، حفیظ منصور، محمدامین احمدی، شریفه زرمتی، باتور دوستم، ایوب انصاری و دو تن دیگر حضور دارند. بدین ترتیب طرف‌ها امروز برای چانه‌زنی روی تهیه برنامه در برابر هم قرار می‌گیرند و برنامه‌های پیشنهادی‌شان را روی میز می‌گذارند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23122

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.