اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین خبرها از تحولات میدانی در قلب یمن/ جزئیات درگیری‌های سنگین با ائتلاف سعودی در استان مارب + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 23100
  • 19 دی 1399 - 5:10
آخرین خبرها از تحولات میدانی در قلب یمن/ جزئیات درگیری‌های سنگین با ائتلاف سعودی در استان مارب + نقشه میدانی و عکس
عملیات گسترده در بخش های جبل مراد و العبدیه علیه ائتلاف سعودی در جریان است و نیروهای یمنی در تلاش هستند خود را به دروازه های جنوبی شهر مارب برسانند.

عملیات گسترده در بخش های جبل مراد و العبدیه علیه ائتلاف سعودی در جریان است و نیروهای یمنی در تلاش هستند خود را به دروازه های جنوبی شهر مارب برسانند.

به گزارش اخبار جهادی، عملیات گسترده نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله یمن در محور جنوب غرب و جنوب استان مارب (مهم ترین پایگاه ریاض در مرکز یمن) برای پاکسازی مناطق اشغالی علیه عناصر ائتلاف سعودی در جریان است.

براساس اطلاعات یک منبع میدانی، درگیری های سنگین و شدید میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف در بخش های جبل مراد و العبدیه در محور جنوب و جنوب غرب استان مارب ادامه دارد.

این منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات درگیری ها اشاره کرد و گفت: رزمندگان حملات را از مناطق «صلیل، العلجام و بقثه» در محور جنوب غرب بخش «جبل مراد» علیه مزدوران سعودی ترتیب دادند.

وی با بیان این که نیروهای یمنی حملات را علیه عناصر ائتلاف سعودی در مناطق «الحدباء، الظلمان، الذروه و …» انجام دادند، افزود: درگیری ها همچنان در این محورها در جریان است و مناطق میان طرفین دست به دست می شود.

این منبع میدانی از تلاش رزمندگان یمنی برای پیشروی ها در این مناطق و تثبیت مواضع خبر داد و گفت: اگر این مناطق از اشغال نیروهای ائتلاف سعودی خارج و پاکسازی شوند امنیت مناطق غربی و جنوب غربی بخش جبل مراد تامین می شود.

در حال حاضر، حدود ۳۵ درصد از بخش جبل مراد در کنترل رزمندگان است؛ نیروهای یمنی با پاکسازی این بخش، مناطق شمال و شمال شرق بخش «رحبه» در جنوب غرب استان مارب از اشغال خارج و امن می شوند. ( فاصله رزمندگان از غرب بخش جبل مراد با شهر مارب هم حدود ۵۶ کیلومتر است.)

از سویی دیگر، رزمندگان یمنی با تسلط کامل بر بخش جبل مراد به غرب سه راهی راهبردی حریب خواهند رسید؛ این سه راهی مهم بخش «الجوبه» را به شهر «مارب» و بخش های حریب و ماهلیه» متصل می کند و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

بازپس گیری و کنترل سه راهی حریب نیز به معنای آزادی بخش مهم و راهبردی «الجوبه» است؛ با آزادی این بخش نیروهای یمنی به دروازه های جنوبی شهر مارب خواهند رسید و عناصر ائتلاف سعودی در تنگنای بیشتری قرار می گیرند.

از جنوب غرب بخش «العبدیه» در جنوب استان مارب خبر می رسد، رزمندگان یمنی دور جدیدی از حملات را از مناطق «کبزره، الوعل، حمراء، الحمرانی» علیه مواضع عناصر ائتلاف سعودی در مناطق «القری، وادی البرش، الحجله، جازع» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند بخش هایی از این مناطق را از اشغال خارج و در تلاش هستند مواضع را در مناطق تازه آزاد شده تثبیت کنند؛ رزمندگان یمنی از این محور با مرکز بخش العبدیه حدود ۷ کیلومتر فاصله دارند.

در حال حاضر، فاصله نیروهای یمنی از بخش «العبدیه» با شهر مارب حدود ۸۰ کیلومتر است؛ حدود ۳۰ درصد از مساحت بخش العبدیه شامل مناطق جنوب غربی در کنترل رزمندگان یمنی است و ائتلاف سعودی سایر مناطق را در اشغال دارد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی با پاکسازی این بخش راهبردی امنیت شرق بخش ماهلیه را به طور کامل تامین می کنند و راه برای نفوذ به بخش حریب از محور جنوبی، جنوب غرب استان شبوه و شمال استان البیضاء باز می شود.

 

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23100

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.