اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

وحشت تروریست‌ها از اعزام نیروهای تازه‌نفس ارتش سوریه به حماه/ آیا آنکارا و دمشق به توافق رسیده‌اند؟ + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 23086
  • 18 دی 1399 - 14:36
وحشت تروریست‌ها از اعزام نیروهای تازه‌نفس ارتش سوریه به حماه/ آیا آنکارا و دمشق به توافق رسیده‌اند؟ + نقشه میدانی و عکس
ارتش سوریه نیروهای جدیدی را به استان حماه اعزام کرده و همزمان تروریست ها مدعی شده اند ترکیه به دنبال مبادله مناطق اشغالی استان های حماه، ادلب، لاذقیه و حلب با مناطق در تصرف شبه نظامیان کُرد است.

ارتش سوریه نیروهای جدیدی را به استان حماه اعزام کرده و همزمان تروریست ها مدعی شده اند ترکیه به دنبال مبادله مناطق اشغالی استان های حماه، ادلب، لاذقیه و حلب با مناطق در تصرف شبه نظامیان کُرد است.

به گزارش اخبار جهادی، در روزهای گذشته ارتش سوریه گروهی جدید از نیروهای تازه نفس خود را به همراه تجهیزات نظامی به منطقه دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه (نزدیکی خطوط تماس با گروهک های تروریستی) اعزام کرده است.انتقال نیروهای سوری به شمال غرب استان حماه در حالی صورت گرفته که به گفته برخی منابع میدانی همزمان مذاکرات میان دمشق، مسکو و آنکارا در خصوص شهر مهم عین عیسی (شمال استان رقه و در تصرف نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه) ادامه دارد.

شمال غرب استان حماه (محور جورین) با شمال شرق استان لاذقیه و جنوب غرب استان ادلب هم مرز است؛ در حال حاضر، حدود ۵ درصد از مساحت شمال غرب استان حماه از جمله مناطق الزیاره، المنصوره، القاهره و …. در اشغال نیروهای ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی مورد حمایتش است.

هنوز از شروع عملیات نیروهای ارتش سوریه در شمال غرب استان حماه برای پاکسازی مناطق اشغالی خبری در دسترس نیست و باید منتظر ماند در روزهای آینده تحولات به چه سمتی پیش خواهد رفت که البته می تواند با نتایج مذاکرات سه جانبه ارتباط داشته باشد.

از محور مرکزی استان ادلب خبر می رسد، ارتش سوریه مواضع در اشغال گروهک های تروریستی را در شهرک های «کنصفره، فلیفل، الفطیره» هدف قرار داده و خسارت های جانی و مالی شدیدی (انهدام تجهیزات نظامی) به آنان وارد کرده است.

در حال حاضر، عناصر گروهک های تروریستی چند ملیتی حدود ۴۵ درصد از مساحت استان ادلب از جمله مناطق مرکزی و شمالی (شهر ادلب، جسرالشغور، البراه، ارمناز و…) را در شمال غرب سوریه همچنان در اشغال دارند.

از سویی دیگر، حدود ۷ درصد از خاک شمال شرق استان لاذقیه (سللور، زیتونه، کلاز و…) در اشغال تروریست ها است؛ بخش هایی از غرب، شمال غرب، شمال و شمال شرق استان حلب (الاتارب، کفرتعال، تقاد، عفرین، الباب جرابلس و…) در اشغال گروهک های تروریستی است.

همزمان با وقوع رویدادهای جدید در محور شمال غرب سوریه (شمال غرب استان حماه) ، یگان توپخانه ارتش ترکیه و گروهک های تروریستی شماری از محله های جنوبی شهر «عین عیسی» را در شمال استان رقه هدف قرار دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، این حملات باعث شد ساکنان، این مناطق را برای حفظ جان خود تخلیه کنند؛ به نظر می رسد حملات توپخانه ای به عین عیسی هشداری به نیروهای شبه نظامی کُرد است که این شهر مهم و راهبردی را تخلیه کنند.

دولت ترکیه و گروهک های تروریستی تحت فرمانش از اواخر آذرماه امسال حملات پراکنده ای را در حومه عین عیسی انجام داده اند و شبه نظامیان کُرد را تهدید کرده اند اگر این شهر را تخلیه نکنند عملیات اصلی را برای تصرف عین عیسی آغاز خواهند کرد.

سران شبه نظامی کُرد در گذشته در جریان مذاکرات با نمایندگان مسکو و دمشق توافق کردند که راه را برای ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر عین عیسی باز می کنند تا از حمله نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها جلوگیری شود اما همچنان برای اجرای این تصمیم تعلل می کنند.

روند تحولات میدانی نشان می دهد نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه در حال وقت کشی و خریدن زمان هستند و تصور می کنند با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا وضعیت به سود آنان تغییر می کند و می توانند حرف خود را پس بگیرند و تغییر موضع دهند.

با توجه به تحولات جدید به وجود آمده باید منتظر تصمیم سران شبه نظامی کُرد بود که توافقات اخیر به دست آمده را برای ورود نیروهای ارتش سوریه به شهر عین عیسی اجرایی می کنند یا این که مسیر خود را با دمشق جدا و برنامه ای دیگر را در پیش خواهند گرفت.

همزمان با تردید شبه نظامیان کُرد برای تحویل دادن شهر عین عیسی به ارتش سوریه برخی خبرهای تایید نشده حاکیست، دمشق و آنکارا در مذاکراتی مستقیم که با وساطت مسکو برگزار شد برای گشت نظامی مشترک در محور شهر عین عیسی به توافقات اولیه رسیده اند.

از سویی دیگر برخی رسانه های وابسته به گروهک های تروریستی پا را فراتر گذاشته اند و اعلام کرده اند یکی دیگر از نتایج این مذاکرات قصد ترکیه برای تحویل شهر «الباب» در شمال استان حلب به نظامیان روسیه و نیروهای ارتش سوریه است و به شدت از این موضوع خشمگین شده اند.

گروهک تروریستی مدعی شده اند این تصمیم دولت ترکیه در صورت اجرایی شدن، چراغ سبز به دمشق برای انجام عملیات پاکسازی مناطق شمال غرب استان حماه، مرکز استان ادلب و حتی جنوب غرب استان حلب و شمال شرق لاذقیه است.

به گزارش اخبار جهادی، رسانه های وابسته به تروریست ها ورود گروه جدیدی از نیروهای ارتش سوریه به شمال غرب استان حماه و همچنین تهدید جدید شبه نظامیان کُرد توسط ترکیه و هدف قرار دادن شهر عین عیسی را مقدمه اجرای توافقاتی می دانند که به گفته آنان میان دمشق و آنکارا به دست آمده است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=23086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.