اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ادامه تحرکات مشکوک عناصر مخفی داعش در عراق/ جزئیات عملیات گسترده علیه تروریست‌ها در استان‌های «صلاح الدین، الانبار و نینوا» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22978
  • 30 آذر 1399 - 1:47
ادامه تحرکات مشکوک عناصر مخفی داعش در عراق/ جزئیات عملیات گسترده علیه تروریست‌ها در استان‌های «صلاح الدین، الانبار و نینوا» + نقشه میدانی و عکس
نیروهای عراقی در واکنش به ادامه تحرکات و حملات عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش، عملیات گسترده ای را برای پاکسازی مناطق آلوده آ؛ از کرده اند که با وجود پاکسازی چندین منطقه اداه دارد و متوقف نشده است.

نیروهای عراقی در واکنش به ادامه تحرکات و حملات عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش، عملیات گسترده ای را برای پاکسازی مناطق آلوده آ؛ از کرده اند که با وجود پاکسازی چندین منطقه اداه دارد و متوقف نشده است.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای عراقی در واکنش به حملات متوالی عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در جنوب استان صلاح الدین، عملیاتی را برای تامین امنیت حومه جنوبی شهر سامراء علیه تروریست ها ترتیب دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای امنیتی و رزمندگان تیپ ۳۴ بسیج مردمی عراق در این عملیات حضور دارند و حملات را برای پاکسازی نقاط آلوده در حدفاصل مناطق «السجله، السعلوه، تل الذهب و المقالع» آغاز کردند که همچنان در جریان است.

این محور آلوده در نزدیکی جاده راهبردی «مرکز – شمال» و پایگاه نظامی «بلد» واقع شده و همین موقعیت بر اهمیتش افزوده است؛ عناصر مخفی داعش از سمت مناطق غربی از جمله «سید غریب» و مناطق حومه دریاچه الثرثار به این محور نفوذ می کنند.

از شمال استان الانبار خبر می رسد، گروهی از نیروهای عراقی شامل رزمندگان هنگ ۶ الرمادی (تحت فرمان بسیج مردمی) و هنگ اول پیاده نظام از گروه ۱۰ ارتش عملیاتی را برای تامین مناطق آلوده و شناسایی عناصر مخفی داعش انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، دامنه این عملیات مناطق حومه دریاچه الثرثار را در بر می گیرد و این محدوده شامل حدفاصل مناطق شمالی فلوجه و شمال منطقه الحدیثه (شمال فلوجه – الحبانیه -الرمادی- هیت – الدولاب – البغدادی – الحدیثه) است.

به گزارش اخبار جهادی، این محور راهبردی بغداد را به مرزهای مشترک با سوریه (گذرگاه مرزی القائم) متصل می کند و به دلیل بیابانی بودن بخش هایی از آن به محل مناسبی برای رشد هسته های مخفی داعش تبدیل شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از تروریست ها از مناطق آلوده جنوب غرب و غرب استان صلاح الدین به این محور نفوذ و ناامنی ایجاد می کنند و گفته شده برخی ساکنان محلی نیز عناصر مخفی داعش همکاری می کنند.

خبرها از شمال شرق استان نینوا حاکیست، گروهی از نیروهای تیپ ۳۰ بسیج مردمی در روزهای گذشته عملیاتی را در محور سهل نینوا (دشت نینوا) انجام دادند و توانستند امنیت را به مناطق «السماقیه، عمرقابجی، تیسخرا» بازگردانند.

این مناطق و مزارع اطراف به دلیل ناامنی ها متروکه شده بودند و نیروهای عراقی با تامین امنیت این نقاط تلاش می کنند کشاورزان را به زمین های خود بازگردانند؛ رزمندگان بسیج مردمی در جریان پاکسازی این مناطق موفق شدند ۱۲۰ تل انفجاری، بمب و خمپاره را کشف و ضبط کنند.

منطقه سهل نینوا، شهرستان های «تلکیف، الحمدانیه، الشیخان» را شامل می شود و دروازه شمالی و شمال شرقی شهر موصل به شمار می آید و همچنین استان کرکوک را به مرکز استان نینوا متصل می کند و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

از محور شمالی استان نینوا خبر می رسد، رزمندگان تیپ ۵۳ بسیج مردمی بعد از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در شهرستان تلعفر (روستاهای  النخوه، الخراب الکبیر و …) برای شناسایی عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش و مقرهای آنان انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی، شهرستان تلعفر دروازه غربی موصل و نقطه اتصال این شهر به مرزهای مشترک با سوریه محسوب می شود و عملیات نیروهای عراقی در این محور با هدف خشکاندن ریشه های هسته های خاموش داعش صورت می گیرد؛ تروریست ها با حمایت آمریکایی ها و برخی رژیم های مرتجع منطقه در تلاش هستند دوباره در این محور فعال شوند و ناامنی به وجود آوردند که تاکنون ناکام مانده اند و به نتیجه ای نرسیده اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22978

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.