اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خط و نشان جدید صنعاء برای ریاض در قلب یمن/ جبهه جدید مقابله با سعودی‌ها در «مارب» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22958
  • 23 آذر 1399 - 1:31
خط و نشان جدید صنعاء برای ریاض در قلب یمن/ جبهه جدید مقابله با سعودی‌ها در «مارب» + نقشه میدانی و عکس
عناصر ائتلاف با دفاع سنگین تلاش می کنند مهم ترین پایگاه خود را در مرکز یمن حفظ کند اما در مقابل رزمندگان محور جدیدی را برای نزدیک شدن به شهر مارب فعال کردند و معادلات سعودی ها را بار دیگر به هم زدند.

عناصر ائتلاف با دفاع سنگین تلاش می کنند مهم ترین پایگاه خود را در مرکز یمن حفظ کند اما در مقابل رزمندگان محور جدیدی را برای نزدیک شدن به شهر مارب فعال کردند و معادلات سعودی ها را بار دیگر به هم زدند.

به گزارش اخبار جهادی، محورهای شمال غرب، غرب و جنوب غرب استان مارب (بخش های رغوان، مدغل، صرواح و حریب) در مرکز یمن صحنه درگیری های سنگین است و رزمندگان در تلاش هستند با عقب راندن عناصر ائتلاف سعودی یک گام دیگر به شهر مهم و راهبردی مارب نزدیک تر شوند.براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در ادامه عملیات در جنوب بخش رغوان، حملات گسترده ای را از محور  «فتیخه» ترتیب دادند و موفق شدند منطقه «السمره» را از اشغال ائتلاف سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی در تلاش هستند مواضع خود را در منطقه تازه آزاد شده «السمره» در جنوب بخش رغوان تثبیت کنند؛ با آزادی این منطقه علاوه بر جنوب بخش رغوان، امنیت مناطق شمالی بخش مدغل تامین می شود.

همزمان با عملیات نیروهای یمنی، عناصر ائتلاف سعودی از محور غربی منطقه فتیخه در شمال بخش مدغل، حملاتی را از سمت نقاط شمالی به سمت جنوب آغاز کردند و درصدد هستند منطقه «الخریبه» را تصرف کنند که تاکنون به نتیجه ای نرسیده اند و درگیری ها ادامه دارد.

نیروهای ائتلاف سعودی با اشغال مجدد منطقه «الخریبه» قصد دارند به منطقه «الکمب» در مرکز بخش «مدغل» نزدیک تر شوند و از سویی دیگر دوباره خود را به سه راهی هیلان برسانند که نقطه اتصال پایگاه نظامی «ماس» به شهر مارب به شمار می آید و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

بخش رغوان یکی از محورهای مهم و اصلی برای پیشروی به سمت شهر مارب محسوب می شود و این موضوع رژیم سعودی را به شدت نگران کرده است و اگر رزمندگان یمنی مرکز این بخش را به کنترل دربیاورند خطوط نیروهای ائتلاف فرو پاشیده خواهد شد.

رزمندگان یمنی در جریان عملیات چند هفته گذشته توانسته اند ۶۰ درصد از مساحت بخش رغوان (مناطق غربی و مرکزی) را به کنترل دربیاورند و مناطق شرقی (اسدادس، شعفان، ابوسره، ال ناجی و …) همچنان در اشغال عناصر ائتلاف است.

در حال حاضر، نیروهای یمنی از مناطق مرکزی بخش «رغوان» با شهر مارب حدود ۴۰ کیلومتر فاصله دارند؛ با پاکسازی کامل این بخش مسیر اصلی (صنعاء – مارب) برای پیشروی به سمت شهر مارب باز می شود و رزمندگان از محور شمالی به ۲۰ کیلومتری مارب خواهند رسید.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، درگیری ها با نیروهای ائتلاف سعودی در شمال شرق بخش مدغل و شرق بخش صرواح (محورهای شماره ۲ و ۳ پیشروی به سمت شهر مارب) در جریان است؛ رزمندگان یمنی از این دو بخش با شهر مارب به ترتیب ۱۴و ۱۵ کیلومتر فاصله دارند.

از بخش «حریب» در جنوب غرب استان مارب خبر می رسد، درگیری های گسترده با عناصر ائتلاف سعودی در مناطق «حید ال احمد و رحوم» در نزدیکی بخش «جبل مراد» در جریان است و رزمندگان یمنی در تلاش هستند در این محورها پیشروی کنند.

به گفته منابع میدانی، هدف نیروهای یمنی از باز کردن محور جدید (بخش حریب یا همان محور چهارم) افزایش فشار بیشتر بر ائتلاف سعودی است تا راه برای پیشروی به سمت شهر مارب (مهم ترین پایگاه ریاض در مرکز یمن) هموار تر شود.

رزمندگان یمنی که با پیروزی های اخیر روحیه گرفته اند و در موضع قدرت هستند و دست برتر را در میدان دارند با فعال کردن جبهه جدید قصد دارند عناصر ائتلاف سعودی را در چند محور درگیر و مشغول کنند و تمرکز آنان را به هم بزنند تا در میدان نبرد ضعیف تر شوند.

به گزارش اخبار جهادی، پیشروی نیروهای یمنی در محور جنوب غرب بخش «حریب» و رسیدن آنان به مناطق مهمی از جمله «جبل مراد و سه راه حریب» یک شکست سنگین برای ائتلاف به شمار می آید چرا این شروعی برای آزادی دومینوار مناطق جنوبی و مرکزی استان مارب است که در نهایت به ورود رزمندگان به شهر مارب از محور جنوب ختم می شود.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.