اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حزب‌الله یک سلاح جدید و دقیق را زودتر از موعد رونمایی کرد/ صهیونیست‌ها غافلگیر شدند

  • کد خبر : 22723
  • 12 آبان 1398 - 18:33
حزب‌الله یک سلاح جدید و دقیق را زودتر از موعد رونمایی کرد/ صهیونیست‌ها غافلگیر شدند
سید حسن نصرالله با نشان‌دادن اینکه فرماندهی مرکزی عملیات دفاع از لبنان و فلسطین به شکل مستقل عمل کرده و در عین حال به رهبری سیاسی نیز می‌پردازد، صهیونیستی را غافلگیر کرد.

سید حسن نصرالله با نشان‌دادن اینکه فرماندهی مرکزی عملیات دفاع از لبنان و فلسطین به شکل مستقل عمل کرده و در عین حال به رهبری سیاسی نیز می‌پردازد، صهیونیستی را غافلگیر کرد.

 به گزارش اخبار جهادی، محمد صادق الحسینی تحلیلگر مسایل راهبردی منطقه در مقاله خود در روزنامه البنا در این رابطه نوشت که دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود علاوه بر تاکید بر شکست نقشه‌های دشمن در عرصه اعتراضات ملی لبنان٬ به آمادگی مقاومت برای شرکت در هرنوع عملیاتی اشاره کرد.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله با شفافیت و صراحت در خصوص عرصه تحولات و اصلاحات داخلی لبنان صحبت کرد.

اما وی با نشان‌دادن اینکه فرماندهی مرکزی عملیات دفاع از لبنان و فلسطین٬ به شکل مستقل عمل کرده و در عین حال به رهبری سیاسی نیز می‌پردازد، دشمن صهیونیستی را غافلگیر کرد. سیدنصرالله همچنین در عملیات سرنگونی پهپاد صهیونیستی٬ از یک سلاح جدید و دقیق رونمایی کرد که دشمن به اشتباه گمان می کرد که مقاومت جرات استفاده از آن را ندارد.

دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی دیروز خود بر این موارد تاکید کرد:

-نیروهای مقاومت اسلامی برای مقابله با دشمن صهیونیستی و یا اجرای هرگونه دستور نظامی که برای انجام تحرکات هجومی برای مثال در داخل فلسطین دریافت می‌کنند آماده هستند. همچنین تمرکز سید نصرالله بر این است که نیروهای نظامی٬ عملیات‌های خود را صرف نظر از مشغله‌های فرماندهی سیاسی و حتی نظامی داخلی و یا منطقه‌ای انجام دهند.

-همه این موارد بدان معنااست که مقاومت در همه شرایط و در خصوص هرگونه تغییر و تحول داخلی لبنان آماده است.

-سید نصرالله بر قدرت مقاومت تاکید کرده و عبارت بسیار بسیار قوی را برای مقاومت تکرار کرده وهیچ ابهامی در داخل و خارج برای آن باقی نگذاشت.

-اما موضوع مربوط به سرنگونی پهپاد صهیونیستی٬ حامل چندین پیام بود:

۱- تاکید بر اینکه این عملیات تنها محدود به یک پهپاد صهیونیستی نبوده و همچنان در خصوص سایر پهپادهای دشمن که وارد آسمان لبنان شوند نیز ادامه خواهد داشت.

۲- عدم افشای نوع سلاحی که در سرنگونی پهپاددشمن مورد استفاده قرار گرفت از سوی سید نصرالله و با توجه به اینکه آن قطعا یک سلاح موشکی بوده٬ حامل این پیام برای طرف‌های ذی‌ربط است که نیروهای مقاومت دارای سامانه پدافند هوایی بوده و آن را در زمان مناسب مورد استفاده قرار داده و این امر از شگفتی‌های جنگ احتمالی با دشمن خواهد بود که حتی مقاومت مجبور شد پیشاپیش در پاسخ به تجاوز هوایی صهیونیست‌ها از آن استفاده کند.

اما در خصوص سخنان سید حسن نصرالله درباره تشکیل کابینه و نقشی که باید ایفا کند٬ وی مجددا بر شکست هرگونه کودتا ضد لبنان تاکید کرد.

همچنین درخواست دبیرکل حزب‌الله از ارتش و نیروهای امنیتی مبنی برعدم تمرکز مطلق بر موضوع بسته‌شدن راه‌ها٬ نشان‌دهنده این است که سید نصرالله یک طرح و برنامه جدید در خصوص برخورد ارتش با این موضوع و یا بازسازی ارتش دارد، به‌ویژه آن هم زمانی که آمریکا دیروز تصمیم گرفت تا کمک ۱۰۵ میلیون دلاری که قرار بود به ارتش لبنان بپردازد را قطع کند.

لازم به ذکر است که این تصمیم آمریکا نشان‌دهنده دو امر است:

– واشنگتن به شکست کوتا ضد دولت لبنان اعتراف کرد.

– آمریکا با این تصمیم نشان داد که از نقشی که ارتش در عرصه اعتراضات مردمی لبنان و در خصوص بازگشایی راه‌ها ایفا کرده و به دنبال آن مشارکت ارتش در جلوگیری از تجزیه کشور٬ رضایت ندارد.

به عبارت دیگر٬ خشم آمریکا از ارتش لبنان به دلیل عدم مشارکت آن در مسدود کردن راه‌های کمک به حزب‌الله چه از بیروت به جنوب و چه از بقاع و شمال به بیروت است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.