اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان دیاله عراق/ ادامه عملیات علیه هسته‌های خاموش داعش در مناطق «ابی صیدا، الاسیود و العباره» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 22643
  • 13 مهر 1398 - 12:03
آخرین تحولات میدانی استان دیاله عراق/ ادامه عملیات علیه هسته‌های خاموش داعش در مناطق «ابی صیدا، الاسیود و العباره» + نقشه میدانی و عکس

جست وجوی نقطه به نقطه نیروهای مسلح عراق در محورهای مختلف استان دیاله برای شناسایی هست های خاموش داعش و تامین امنیت زائران اربعین ادامه دارد.  به گزارش اخبار جهادی، از شمال شرق استان دیاله خبر می رسد، عملیات نیروهای مسلح عراق برای پاکسازی مناطق آلوده به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش و تامین […]

جست وجوی نقطه به نقطه نیروهای مسلح عراق در محورهای مختلف استان دیاله برای شناسایی هست های خاموش داعش و تامین امنیت زائران اربعین ادامه دارد.

 به گزارش اخبار جهادی، از شمال شرق استان دیاله خبر می رسد، عملیات نیروهای مسلح عراق برای پاکسازی مناطق آلوده به هسته های خاموش گروهک تروریستی داعش و تامین امنیت زائران مراسم اربعین ادامه دارد.نیروهای عراقی عملیات جدیدی را در محور «ابی صیدا» از توابع منطقه «مقدادیه» انجام دادند و در جست و جوی نقطه به نقطه موفق شدند ۳ مقر عناصر مخفی داعش را در روستاهای «المخیسه و الشکایک» شناسایی کنند.

این سه مقر نظامی کشف شده حامل تجهیزات نظامی، مواد منفجره و تله انفجاری بودند؛ منطقه راهبردی «مقدادیه» در مسیر جاده گذرگاه مرزی «المنذریه – کربلا» واقع شده و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

منطقه «المقدادیه» که در حومه جنوبی دریاچه «حمرین» واقع شده از محور شمال شرق به منطقه خانقین و از محور جنوب غرب به منطقه «بعقوبه» متصل می شود و در مسیر مرز خسروی – المنذریه – خانقین – بعقوبه – بغداد قرار دارد.

از محور شمالی منطقه «المقدادیه» خبر می رسد، گروهی از نیروهای بسیج عشایر پس از دریافت اطلاعات دقیق، عملیاتی را در حومه منطقه «الاسیود» برای شناسایی هسته های خاموش داعش آغاز کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دو تن از نیروهای بسیج عشایر در جریان جست و جوی نقطه به نقطه در مزارع حومه منطقه «الاسیود» در کمین تله های انفجاری کار گذاشته شده گرفتار و به شهادت رسیدند.

به گزارش اخبار جهادی، منطقه راهبردی «الاسیود» از محور شمال به دریاچه حمرین متصل می شود و دروازه ورود به شمال شهر المقدادیه محسوب می شود و از محور شرقی نیز نقطه اتصال به جاده «جلولاء_مقدادیه» است.

خبرها از ۱۵ کیلومتری شمال شرق منطقه بعقوبه حاکیست، شماری از عناصر مخفی داعش به منطقه «العباره» نفوذ و برخی نقاط را به تله های انفجاری آلوده کرده اند و همین مسئله منجر به شهادت ۲ تن نیروهای عراقی و ساکنان شده است.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

منطقه «العباره» دروازه شمال شرقی برای ورود به شهر «بعقوبه» محسوب می شود و به گفته منابع میدانی انجام عملیات در محدوده منطقه «حوض الوقف» منجر به متواری شدن عناصر مخفی داعش به منطقه العباره شده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عملیات نیروهای عراقی در سایر محورهای استان دیاله از جمله مناطق «جلولاء، خانقین، دریاچه حمرین و…» برای کشف و شناسایی هسته های خاموش داعش ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، در هفته های اخیر، تشدید عملیات نیروهای مسلح عراق در استان دیاله فشار را بر عناصر مخفی داعش چند برابر کرده و تحرکات آنان تا حدود زیادی محدود شده است و در تنگنای شدیدی قرار گرفته اند.

به گفته منابع میدانی، عملیات های پیش دستانه نیروهای عراقی باعث شده سناریوهای متعدد و از پیش برنامه ریزی شده تروریست های داعش خنثی گردد و آنان در مقرهای کوچک زیرزمینی پنهان شوند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.