اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سید حسن نصرالله: اسرائیل باید بهای تجاوزهایش را بپردازد

  • کد خبر : 22377
  • 10 شهریور 1398 - 12:37
سید حسن نصرالله: اسرائیل باید بهای تجاوزهایش را بپردازد
دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه پاسخ مقاومت به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی قطعی است، اظهار داشت که «پاسخ ما این بار مانند عملیات‌های قبلی منحصر به مزارع شبعا نخواهد بود، بلکه ممکن است در هر جایی از خاک لبنان صورت بگیرد».

دبیرکل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه پاسخ مقاومت به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی قطعی است، اظهار داشت که «پاسخ ما این بار مانند عملیات‌های قبلی منحصر به مزارع شبعا نخواهد بود، بلکه ممکن است در هر جایی از خاک لبنان صورت بگیرد».

به گزارش اخبار جهادی، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان شنبه شب به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در مجمتع سید الشهدا (ع) در ضاحیه جنوبی بیروت سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی دیشب خود ابتدا درباره آخرین تحولات سیاسی داخلی لبنان و منطقه و سپس در خصوص ماه محرم و مراسم عاشورایی سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله گفت که لبنان از یکشنبه گذشته تاکنون در مرحله جدید و اوضاع خاصی به سر می‌برد و دشمن اسرائیلی نیز در حالت آماده‌باش در منطقه قرار دارد.

وی از مواضع رئیس جمهور لبنان، رئیس پارلمان و نخست‌وزیر و سایر مقامات لبنانی در حمایت از مقاومت تقدیر و تشکر کرد و گفت که مواضع واحد و رسمی کشور در برابر دشمن مساله بسیار مهمی است، چون باعث می‌شود که مردم تشویق به مقاومت شوند.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که «ما از موضع رسمی لبنان که تجاوزگری اسرائیل را نوعی اعلام جنگ به لبنان اعلام کرد، تقدیر و تشکر می‌کنیم».

وی در ادامه به موضوع حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت اشاره کرد و گفت که «پاسخ مقاومت این بار مانند عملیات‌های قبلی منحصر به مزارع شبعا نمی‌شود، بلکه ممکن است در هر جایی از خاک لبنان صورت بگیرد».

وی افزود: ما تاکنون صبر زیادی درباره پرواز پهپادهای رژیم صهیونیستی در حریم هوایی لبنان به خرج داده‌ایم، لذا باید برای سرنگونی پهپادهای اسرائیلی در حریم هوایی لبنان تلاش کنیم و این حق طبیعی ما است.

سید حسن نصرالله با اشاره به حملات پهپادی اخیر رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت گفت: پهپاد اول و دوم برای انجام ماموریت‌های انفجاری بود. دو پهپاد حامل مواد منفجره سقوط می‌کنند، اما پهپاد دیگر رژیم صهیونیستی می‌آید و اهداف مشخص را بمباران می‌کند.

دبیرکل حزب الله در ادامه تاکید کرد که پاسخ مقاومت از لبنان خواهد بود و شرطی برای اینکه از مزارع شبعا صورت بگیرد، وجود ندارد. اسرائیل باید بداند که آسمان لبنان به روی پهپادهای آن باز نیست.

سید حسن نصرالله افزود: مقاومت شرایط، زمان و مکان مناسب برای هدف قرار دادن پهپادهای اسرائیلی در آسمان لبنان را می‌سنجد و در چارچوب یک عملکرد و تاکتیک مشخص و  زمان و مکان مناسب  برای هدف قرار دادن پهپادهای اسرائیلی را در حریم هوایی لبنان انتخاب می کند.

نصرالله با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید بهای تجاوزاتش را بدهد، افزود: مقاومت لازم نیست بگوید چه نوع پاسخی را به اسرائیل خواهد داد، بنابراین آنچه که درباره نحوه پاسخگویی به اسرائیلی‌ها گفته می‌شود، نادرست است.

وی خاطرنشان کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌خواهد به بهانه هدفد قرار دادن کارخانه‌های تولید موشک نقطه‌زن، به لبنان حمله کند، این در حالی است که مقاومت هیچ کارخانه تولید موشک‌های نقطه‌زن ندارد. ما اگر کارخانه تولید موشک‌های نقطه‌زن می‌داشتیم، به صورت علنی اعلام و به آن افتخار هم می‌کردیم.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: موشک‌های کافی نقطه‌زن داریم، ولی کارخانه تولید این موشک‌ها را نداریم،‌ اما نتانیاهو به بهانه هدف قرار دادن کارخانه‌های تولید موشک‌های نقطه‌زن می‌خواهد جنگ جدیدی را در لبنان به راه‌ بیاندازد.

وی گفت که هیچ کارخانه ساخت موشک‌های نقطه زن در مکان سقوط پهپادهای اسرائیلی در ضاحیه جنوبی وجود ندارد، ولی به اندازه مورد نیاز موشک‌های نقطه زن در اختیار داریم.

نصرالله تصریح کرد، نتانیاهو می خواهد مردمش را متقاعد کند که کار بزرگی از طریق طرح موضوع کارخانه‌های ساخت موشک های نقطه‌زن انجام داده است، اما وی به مردمش دروغ می‌گوید. ما نیازی نداریم که در هرگونه جنگ و درگیری از موشک‌های نقطه‌زن استفاده کنیم ولی نتانیاهو از طریق دستاویز موشک‌های نقطه‌زن، به اسرائیلی‌ها و مردم جهان دروغ می‌گوید.

نصرالله تاکید کرد، دلیلی وجود ندارد که درباره پاسخ مقاومت به تجاوزات اسرائیل روشنگری شود، ولی برای ما بسیار اهمیت دارد که دشمن همچنان سردرگم بماند. روش پاسخگویی ما را فقط تعدادی معدودی از فرماندهان نظامی می‌دانند.

سید حسن نصرالله گفت که پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی حتمی است و در این خصوص تسامح نمی‌کنیم و تهدیدات علیه مقاومت هم مانع این پاسخ نخواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد که اگر پاسخ رژیم صهیونیستی داده نشود، زمینه برای انجام عملیات ترور در لبنان همانند عراق فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد که آسمان لبنان باید برای اسرائیل ناامن شود. اگر آسمان لبنان به روی اسرائیلی‌ها باز باشد، رژیم صهیونیستی از دیگر پهپادهای حامل بمب استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22377

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.