اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

یمن از حمله پهپادی به هدفی نظامی در پایتخت سعودی خبر داد

  • کد خبر : 22294
  • 04 شهریور 1398 - 16:03
یمن از حمله پهپادی به هدفی نظامی در پایتخت سعودی خبر داد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله جدید به عربستان سعودی و این بار به پایتخت این کشور خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله جدید به عربستان سعودی و این بار به پایتخت این کشور خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی، چند روز پس از حمله پهپادی به یک حوزه نفتی در جنوب شرق عربستان سعودی، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز از حمله جدید به پایتخت عربستان سعودی خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در فیسبوک خود خبر داد، «حمله وسیعی با پهپاد به یک هدف نظامی مهم در پایتخت سعودی انجام دادیم».


موقعیت ریاض در عربستان سعودی

سرتیپ یحیی سریع در این خصوص توضیح داد که «حمله امروز با پهپاد صماد-۳ و به طور وسیع به یک هدف نظامی مهم در ریاض، پایتخت عربستان سعودی انجام شد و [پهپاد] بدقت به هدف اصابت کرد».

به گفته این مقام مسئول یمنی، این حمله در چارچوب «توسعه شعاع حمله و پاسخ به جنایات ائتلاف متجاوز و ادامه محاصره آن علیه مردم بزرگ یمن» انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن باز هم تکرار کرد که از شهروندان و شرکت‌ها می‌خواهد که از «مواضع نظامی و حیاتی در عربستان سعودی دوری کنند چرا که این دو مورد، از اهداف مشروع برای یمن به شمار می‌رود».

هفدهم اوت (نُه روز پیش) ارتش یمن با ده پهپاد به حوزه و پالایشگاه نفتی الشیبه در جنوب شرق عربستان سعودی و در ده کیلومتری جنوب مرز سعودی با امارات، حمله کرده بود.


حمله هفدهم اوت به حوزه نفتی الشیبه

حمله امروز یمن به ریاض در طول جنگ، اولین بار نیست. دو سال پیش (نوزدهم دسامبر ۲۰۱۷) نیز ارتش یمن از حمله به کاخ «یمامه» در ریاض با موشک بالستیک خبر داده بود.

ارتش یمن در آن زمان از آغاز مرحله جدید در مقابله با «ائتلاف متجاوز» خبر داده و اعلام کرده بود که «کاخ‌های رژیم سعودی… و همه تأسیسات نظامی و نفتی، در تیررس ارتش یمن قرار دارد». پدافند هوایی ریاض دسامبر ۲۰۱۷ اعلام کرده بود که با آن حمله مقابله کرده است.

شبکه خبری المسیره دو سال پیش، نوع موشک شلیک شده به ریاض را «برکان اچ ۲» اعلام کرده بود. حمله امروز به ریاض نیز با پهپاد صماد-۳ که پیشرفته‌ترین پهپاد رونمایی شده در ارتش یمن است، انجام شده است. ارتش یمن پیشتر با این پهپاد، ابوظبی پایتخت امارات را نیز در واکنش به حملات این کشور در یمن، هدف قرار داده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.