اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

منابع امنیتی تل‌آویو: نتانیاهو ضعیف‌تر از آن است که بتواند به غزه حمله کند

  • کد خبر : 22208
  • 28 مرداد 1398 - 17:05
منابع امنیتی تل‌آویو: نتانیاهو ضعیف‌تر از آن است که بتواند به غزه حمله کند
منابع امنیتی صهیونیست، خاطره موشک‌باران فلسطین اشغالی توسط مقاومت فلسطین در می گذشته و همچنین انتخابات پیش روی کنست را از جمله عوامل ناتوانی این رژیم در حمله به غزه اعلام کردند.

منابع امنیتی صهیونیست، خاطره موشک‌باران فلسطین اشغالی توسط مقاومت فلسطین در می گذشته و همچنین انتخابات پیش روی کنست را از جمله عوامل ناتوانی این رژیم در حمله به غزه اعلام کردند.

به گزارش اخبار جهادی، محافل امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی گفتند این تنها خوش شانسی اسرائیل در دو هفته اخیر بود که مانع شد حماس نتواند نقشه‌های خود را برای اسیر کردن یا کشتن افسران و سربازان ارتش اسرائیل در نوار مرزی غزه با فلسطین اشغالی را عملی کند.

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم گزارش داد: منابع تل آویو تهدیدهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره جنگ گسترده علیه حماس در نوار غزه را فقط برای مصرف داخلی خواندند و گفتند: نتانیاهو خودش به ارتش اسرائیل دستور داد حماس را در عملیات‌های اخیر فلسطینی‌ها در مرز متهم نکند زیرا نه تمایل دارد و نه جرات اینکه بخواهد جنگی علیه گروه‌های فلسطینی در نوار غزه به راه اندازد. آن هم تقریبا یک ماه مانده به انتخابات کنست که هفدهم سپتامبر آتی برگزار خواهد شد.

منابع آگاه امنیتی رژیم صهیونیستی این اظهارات را در گفت‌وگو با   «یوسی یهوشاع»، تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه «یدیعوت آحارونوت» بیان کردند و افزودند: دلیل اینکه اسرائیل حماس را به تلاش برای ربودن و اسیر کردن و نفوذ به حصار مرزی میان اسرائیل و غزه متهم نمی‌کند، مسئله انتخابات است و اصلا دلیل امنیتی ندارد .

به ادعای این منابع اگر حوادث اخیر در مرز غزه زمان دیگری اتفاق افتاده بود اسرائیل بهای سنگین مالی و جانی از حماس می‌گرفت، اما به دلیل نزدیک شدن به زمان انتخابات اسرائیل از این امر اجتناب کرد و فقط بهای بسیار سبکی گرفت.

این منابع با بیان اینکه سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی انگیزه حماس را برای انجام این دو عملیات نظامی هفته‌های گذشته درک نمی‌کنند، افزود: اسرائیل همه خواسته‌های حماس در مذاکرات غیرمستقیم آتش بس با میانجی‌گری مصری‌ها را پاسخ داده است.

منابع تل آویو گفتند: بیانیه‌های نخست وزیر و وزیر امنیت آن و تاکیدشان بر اینکه اسرائیل به دنبال تشدید تنش با حماس نیست و دستور نتانیاهو به ارتش برای حفظ خویشتنداری از جمله دلایل سکوت اسرائیل در قبال اقدامات تحریک آمیز حماس است.

این منابع افزودند: نتانیاهو هنوز به یاد دارد که ماه مه آتی چه بر سر اسرائیل آمد وقتی که با بالا گرفتن کشمکش میان اسرائیل و گروه‌های فلسطینی در غزه این گروه‌ها ظرف یک روز و نیم ۶۹۰ موشک با بردهای مختلف را به سمت جنوب اسرائیل شلیک کردند و بر همین اساس حماس به تلاش‌های بی امان خود برای امتیازگیری از اسرائیل ادامه می‌دهد.

منابع تل آویو با بیان اینکه هیچ عملیات نظامی از غزه به سمت اسرائیل بدون کسب موافقت قبلی مستقیم یا غیرمستقیم از سوی حماس انجام نمی‌شود، افزودند: اینکه اسرائیل حماس را مسئول این عملیات‌ها نمی‌داند دلایل سیاسی دارد که با کارزار انتخاباتی اسرائیل در ارتباط است و هیچ ارتباطی با ارزیابی‌های امنیتی اسرائیل ندارد.

منابع مذکور با تاکید بر اینکه هر گونه عملیات گسترده ارتش اسرائیل علیه غزه، کرانه باختری را به صورت خودجوش برای ابراز همبستگی با غزه منفجر خواهد کرد، افزودند: انفجار اوضاع در کرانه باختری بسیار خطرناک‌تر از غزه است، زیرا فلسطینی‌ها در آنجا در کنار شهرک نشینان هستند و سربازان اسرائیل هم در همه نقاط کرانه باختری حضور دارند.

«ایلیئور لیوی»، خبرنگار صهیونیست که اوضاع کرانه باختری را برای روزنامه یدیعوت آحارونوت گزارش می‌دهد روز دوشنبه از گزارش جدید و محرمانه این رژیم پرده برداشت که بین فرماندهان سرویس‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در کرانه باختری توزیع شده و درباره تشدید آنچه عملیات‌های خرابکارانه فلسطینی‌ها در کرانه باختری خوانده شده و احتمال وقوع انقلابی مردمی هشدار داده و دلایل آن را اوضاع اقتصادی دشوار، انزوای بین المللی و ناامیدی فلسطینی‌ها از آینده نامیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.