اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ترکیه حمله به کاروان نظامی خود در سوریه را تایید کرد

  • کد خبر : 22206
  • 28 مرداد 1398 - 17:02
ترکیه حمله به کاروان نظامی خود در سوریه را تایید کرد
آنکارا با تایید حمله هوایی ارتش سوریه به کاروان نظامی خود در ادلب، مدعی شد که در این حمله سه غیرنظامی کشته شدند.

آنکارا با تایید حمله هوایی ارتش سوریه به کاروان نظامی خود در ادلب، مدعی شد که در این حمله سه غیرنظامی کشته شدند.

وزارت دفاع ترکیه امروز (دوشنبه) ضمن تایید ارسال تجهیزات نظامی و کمک برای بخشی از منطقه ادلب تحت کنترل معارضان و تروریست‌ها، اعلام کرد کاروان این کشور توسط جنگنده‌های ارتش سوریه مورد حمله قرار گرفته است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» در این بیانیه ادعا شده است: «حمله هوایی به کاروان [نظامی] که در مسیر پست دیدبانی نهم [ترکیه] در منطقه [کاهش تنش] ادلب بود باعث کشته شدن سه غیرنظامی و زخمی‌شدن دوازده نفر شد».

وزارت دفاع ترکیه حمله هوایی به کاروان کمک‌های نظامی خود به تروریست‌های سوری را محکوم کرده و آن را خلاف توافقات و مذاکرات با روسیه دانست. این در حالی است که کاروان نظامی مذکور که شامل تجهیزات نظامی سنگین می‌شد قرار بود به دست تروریست‌های گروه جبهه‌النصره در خان شیخون در جنوب استان برسد.

ظهر امروز (به وقت محلی)‌ بود که منابع سوری از جمله گروهک موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» نزدیک به معارضان از حمله هوایی به کاروان نظامی بزرگی متعلق به ترکیه در ریف ادلب خبر دادند. «مرکز مستندسازی سوریه» اما اعلام کرد این حملات هشدارآمیز بوده و جنگنده‌های سوری مناطق پیرامون این کاروان را هدف قرار دادند نه  خودروهای آن.

این مرکز همچنین علی‌رغم ادعای ترکیه مبنی بر غیرنظامی بودن کشته‌ها، تاکید کرد هر سه نفر عضو گروهک تروریستی «فیلق الشام» بودند.

علی‌رغم ادعای ترکیه مبنی بر اینکه این کاروان برای تجهیز پست دیدبانی این کشور در منطقه کاهش تنش ادلب اعزام شده (در حالی که این پست دیدبانی مدت‌ها قبل ساخته شده و البته حجم این کاروان نیز برای کمک به این پست بسیار بزرگ بود)، اما مرکز مستندسازی سوریه می‌گوید کاروان مذکور بدون آنکه وارد جاده حلب دمشق شود، مستقیم مسیر شهرک سراقب را در پیش گرفت تا از آنجا به شهر خان شیخون برود که ارتش سوریه دیروز آن را محاصره کرد و موفق شد شب گذشته پس از پنج سال وارد آن شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.