اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تبریک انصارالله یمن به حزب‌الله در سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه

  • کد خبر : 22186
  • 26 مرداد 1398 - 17:44
تبریک انصارالله یمن به حزب‌الله در سالروز پیروزی در جنگ ۳۳ روزه
جنبش انصارالله یمن، سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ سال 2006 با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

جنبش انصارالله یمن، سالروز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ سال ۲۰۰۶ با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

به گزارش اخبار جهادی، جنبش انصارالله در یمن، سیزدهمین سالروز پیروزی مقاومت لبنان (حزب‌الله) در جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۶ را تبریک گفت.

به گزارش شبکه خبری «المسیره» یمن، دفتر سیاسی جنبش انصارالله، امروز شنبه در بیانیه‌ای پیروزی در جنگ سی‌وسه روزه را به حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیر کل آن، تبریک گفت.

در پیام تبریک انصارالله آمده است که «حزب الله با جهاد و درایت و تحرکات [به موقع] و فداکاری‌های خود، الگویی شریف برای همه ملت‌های شده است.

جنگ سال ۲۰۰۶ که در لبنان به «حرب تموز» معروف است، ۱۲ جولای ۲۰۰۶ با حمله رژیم صهیونیستی به لبنان آغاز شد و سی‌وسه روز طول کشید. این جنگ که با اصرار رژیم صهیونیستی بر نابود کردن حزب‌الله آغاز شده بود، سرانجام با درخواست همین رژیم از آمریکا برای آتش‌بس و سرانجام با قطعنامه ۱۷۰۱ که در تاریخ ۱۱ آگوست ۲۰۰۶ در سازمان ملل تصویب شد پایان یافت.

تل‌آویو که گمان چنین مقاومتی از حزب‌الله را نداشت، خواستار آتش‌بس شد و جان بولتون مشاور امنیت ملی وقت کاخ سفید نیز که ابتدای جنگ بر ادامه آن تأکید کرده بود، با آن موافقت کرد.  دولت وقت لبنان نیز در ۱۲ آگوست به اجماع، با این قطعنامه موافقت کرد. در ۱۳ آگوست ائتلاف حکومتی رژیم صهیونیستی نیز  این قطعنامه را ۲۴ رأی مثبت و یک رأی ممتنع تصویب کرد و این آتش‌بس در ۱۴ آگوست و در ساعت ۸ (به وقت محلی) اجرایی شد اما اسرائیل تا امروز مفاد آن را همواره نادیده گرفته و نقض کرده است.

گزارش شبکه المسیره یمن

دیروز جمعه، سید حسن نصرالله در سخنرانی که به همین مناسبت انجام داد، به رژیم صهیونیستی وعده کرد که در صورت حمله دوباره به لبنان، نیروهای این رژیم را در حالی که تصاویرشان به شکل زنده پخش می‌شود، نابود شوند.

از آنجا که رژیم صهیونیستی پس از شکست در جنگ ۳۳ روزه جرأت هیچ تجاوز دیگری به لبنان را به خود نداده، بسیاری از کارشناسان و ناظران سیاسی و نظامی، تأکید کرده‌اند که این جنگ، قدرت بازدارندگی کافی برای لبنان و حزب‌الله ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.