اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اخبار عدن | مقام یمنی: سر دولت هادی را بریدند؛ حمله سعودی به عدن؛ منصور هادی کجاست؟

  • کد خبر : 22043
  • 20 مرداد 1398 - 11:54
اخبار عدن | مقام یمنی: سر دولت هادی را بریدند؛ حمله سعودی به عدن؛ منصور هادی کجاست؟
عربستان سعودی شنبه شب پس از تصرف کاخ ریاست جمهوری در عدن توسط نیروهای تحت حمایت امارات خواستار آتش بس در این شهر شد و به یک نقطه در عدن نیز حمله کرد.

عربستان سعودی شنبه شب پس از تصرف کاخ ریاست جمهوری در عدن توسط نیروهای تحت حمایت امارات خواستار آتش بس در این شهر شد و به یک نقطه در عدن نیز حمله کرد.

به گزارش اخبار جهادی، سحرگاه امروز یکشنبه شبکه الإخباریه عربستان اعلام کرد ائتلاف سعودی منطقه‌ای را که تهدید مستقیم علیه یکی از مواضع دولت یمن بود بمباران کرد.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش کرد، «ائتلافی که عربستان سعودی در یمن آن را هدایت می‌کند، امروز یکشنبه بعد از آنکه جدایی‌طلبان عملا بر شهر عدن مسلط شدند، در حمایت از دولت یمن [به ریاست عبد ربه منصور هادی] دخالت کرد. تلویزیون رسمی سعودی نیز به نقل از بیانیه ائتلاف کرد که یکی از مناطقی که تهدیدی مستقیم برای یکی از مقرهای مهم دولت به شمار می‌رفت، هدف گرفته شد، اما هویت هدف را اعلام نکرد».

ائتلاف اعلام کرده که «این نخستین عملیاتی است که در این زمینه انجام می شود و در صورتی که نیروهای شورای انتقالی به بیانیه آتش‌بس در عدن پایبند نباشند که در آن تهدید به استفاده از زور علیه مخالفان آتش بس شده است حملات دیگر در راه خواهد بود».

به گزارش شبکه الاخباریه، ائتلاف سعودی افزود: هنوز فرصت برای عناصر شورای انتقالی وجود داد تا فورا از مواضعی که با زور به کنترل خود درآوردند خارج شوند.

شبه‌نظامیان گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب» یمن که تحت حمایت امارات هستند پس از چهار روز درگیری با نیروهای دولت «عبد ربه منصور هادی» در عدن، دهم اوت (۱۹ مرداد) این استان را به کنترل خود درآورده و کاخ ریاست جمهوری المعاشیق را تصرف کردند.

ائتلاف سعودی-اماراتی در یمن هم به دنبال آن خواستار آتش بس فوری در جنوب یمن شد و تاکید کرد علیه آنهایی که مخالفت کنند متوسل به استفاده از زور نظامی خواهد شد.

خبرگزاری رسمی عربستان(واس) به نقل از ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف سعودی گفت: فرماندهی ائتلاف خواهان آتش بس فوری در عدن پایتخت موقت یمن است و ائتلاف تاکید می‌کند علیه هر کسی مخالفت کند زور نظامی به کار خواهد گرفت.

ائتلاف از همه تشکیلات نظامی اعم از آنهایی که متعلق به شورای انتقالی هستند و همچنین نیروهای کمربند امنیتی خواست به مواضع خود فورا بازگشته و از مواضعی که ظرف چند روز گذشته تصرف کرده‌اند عقب نشینی کنند و به اموال عمومی و خصوصی خسارتی نزنند.

دولت هادی را سر بریدند

در واکنش به این اتفاقات، عبدالعزیز جباری، نائب رئیس پارلمان وابسته به دولت منصور هادی و وزیر سابق خدمات شهروندی در یمن، فرماندهی ائتلاف یعنی امارات و عربستان را به «ذبح دولت قانونی» متهم کرد.

او در توئیتی خطاب به ائتلاف سعودی گفت: سرِ دولت قانونی (منظور دولت منصور هادی است) را گوش تا گوش بریدید. حرف شما درباره دفاع از دولت قانونی در یمن مسخره شده و آدم را همزمان هم گریه می‌اندازد هم خنده. کاری که شما کردید حوثی‌ها با دولت قانونی نکردند.

یاسر الیمانی، یکی از رهبران حزب کنگره عمومی خلق یمن هم در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: امارات و عربستان چهار روز را ساکت ماندند در حالی که نیروهای گارد ریاست جمهوری برای حفظ دولت قانونی (هادی) را شهید می‌دادند سپس پس از کودتای دیروز بیانیه صادر کرد.

الیمانی با اشاره به همکاری عربستان و امارات با یکدیگر برای به هم ریختن اوضاع عدن افزود: بیانیه ائتلاف عربستان و امارات درباره تسلط بر کاخ ریاست جمهوری عدن یک بازی بی ارزش است این ائتلاف بود که عبد ربه منصور هادی را در عدن سرنگون کرد؛ کاری که با او در صنعا کرد.

منصور هادی کجاست؟

الیمانی در رشته توئیتی هم گفت: امارات شبه نظامیان خود را با سلاح و تجهیزات حمایت کرد و نبرد را به نفع خود تغییر داد.

وی با اشاره به نقش امارات در سقوط پادگان‌های دولت منصور هادی و کاخ ریاست جمهوری درعدن گفت: امارات و مزدورانش فقط آلت دست و چهره زشت عربستان هستند.

الیمانی گفت: جنگ یمن جز با  خروج منصور هادی و دولت وی از عربستان تمام نخواهد شد. ماندنش در عربستان به معنای سرنگونی اوست همان گونه که دولت او را سرنگون کردند و تحویل شبه‌نظامیان دادند.

وی ادامه داد: اگر منصور هادی از قطر و ترکیه درخواست کمک کرده بود حال امروزش را نداشت، اما مثل نیروهای دولت لیبی خواهد شد که به دست حفتر و با سلاح امارات و عربستان سرنگون شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=22043

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.