اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شمال یمن و جنوب عربستان/ شکست سنگین مزدوران سعودی در استان صعده و جیزان + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21835
  • 11 مرداد 1398 - 14:53
آخرین تحولات میدانی شمال یمن و جنوب عربستان/ شکست سنگین مزدوران سعودی در استان صعده و جیزان + نقشه میدانی و عکس
رزمندگان یمنی در دو عملیات جداگانه در محور استان صعده یمن و استان جیزان عربستان موفق شدند ضربه سختی را به شورشیان ائتلاف وارد کنند.

رزمندگان یمنی در دو عملیات جداگانه در محور استان صعده یمن و استان جیزان عربستان موفق شدند ضربه سختی را به شورشیان ائتلاف وارد کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، گروهی از رزمندگان یمنی عملیات جدیدی را در شمال استان صعده (مهم ترین پایگاه انصارالله) و نزدیکی مرزهای استان نجران عربستان علیه مواضع نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی آغاز کردند.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در این عملیات غافلگیرانه موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران سعودی را پس از درگیری سنگین درهم بشکنند و رشته کوه های واقع در منطقه «الطلعه» را به کنترل دربیاورند.

به گفته منابع میدانی حاضر در منطقه، شماری از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند و تعدادی دیگر نیز به اسارت درآمدند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آمد.

اعلام الحربی

رزمندگان یمنی در جریان این عملیات مقادیر زیادی تجهیزات نظامی را به غنیمت گرفتند و همچنین ۲ خودروی نظامی مزدوران سعودی را هدف قرار دادند و منهدم کردند؛ منطقه راهبردی «الطلعه» بر بخش وسیعی از استان نجران عربستان اشراف کامل دارد.

به گزارش اخبار جهادی، با سیطره نیروهای یمنی بر بخش هایی از رشته کوه های منطقه «الطلعه»، تحرکات نیروهای مزدور رژیم سعودی در منطقه محدود تر می شود و از حملات آنان در این محور جلوگیری خواهد شد.

یگان موشکی و توپخانه ای نیروهای یمنی نیز از حومه منطقه «السدیس» در شمال شرق استان صعده مواضع مزدوران رژیم سعودی را در پایگاه نظامی «طیبه الاسم» هدف قرار دادند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

از جنوب استان جیزان عربستان خبر می رسد، گروهی از نیروهای مزدور تحت فرمان رژیم سعودی حملات گسترده ای را علیه مواضع تحت سیطره رزمندگان یمنی در محور شرقی کوه «الدود» انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی با وجود حملات سنگین در منطقه ماندند و عقب نشینی نکردند و پس از چند ساعت درگیری نفس گیر موفق شدند حملات مزدوران سعودی را به طور کامل در این محور دفع کنند.

شماری از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند؛ رزمندگان یمنی همچنین با شلیک موشک های حرارتی یک خودروی نظامی مجهز به دوشکا را هدف قرار دادند و منهدم کردند.

اعلام الحربی

خبرها از جنوب غرب استان صعده و نزدیکی مرزهای های استان جیزان عربستان حاکیست، نیروهای یگان تک تیرانداز در یک عملیات دقیق در حومه کوه القیس موفق شدند ۷ تن از نیروهای مزدور سعودی را به هلاکت برسانند.

به گفته منابع میدانی، یگان توپخانه رزمندگان یمنی نیز پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع و مواضع نیروهای مزدور رژیم سعودی را در حومه کوه القیس هدف قرار دادند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی درصدد هستند با امن کردن محور کوه «القیس»، امنیت را به بخش های جنوب غرب استان صعده بازگردانند و راه را برای نفوذ و پیشروی در جنوب استان جیزان عربستان باز کنند.

استان جیزان در جنوب غرب عربستان واقع شده و هم مرز با استان های حجه و صعده یمن است؛ بخش هایی از مناطق جنوبی استان جیزان در سال های گذشته به کنترل رزمندگان یمنی درآمده و تلاش مزدوران سعودی برای کنترل بر مناطق از دست رفته نتیجه نداده است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.