اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

برنامه آنکارا برای حمله دوباره به نوار مرزی شمال سوریه/ جزئیات و محورهای استقرار نیروهای ارتش ترکیه برای حمله به شبه نظامیان کُرد + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21744
  • 31 تیر 1398 - 12:40
برنامه آنکارا برای حمله دوباره به نوار مرزی شمال سوریه/ جزئیات و محورهای استقرار نیروهای ارتش ترکیه برای حمله به شبه نظامیان کُرد + نقشه میدانی و عکس
دولت ترکیه شمار زیای از نیروهای نظامی خود را به همراه گروهک های تروریستی مورد حمایتش برای اشغال نوار مرزی تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه مستقر کرده است.

دولت ترکیه شمار زیای از نیروهای نظامی خود را به همراه گروهک های تروریستی مورد حمایتش برای اشغال نوار مرزی تحت تصرف شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه مستقر کرده است.

به گزارش اخبار جهادی، در ماه های گذشته آرامش نسبی در مرزهای مشترک سوریه و ترکیه برقرار بود اما حالا خبرها حاکی از آن است که آنکارا تعدادی زیادی از نظامیان خود را به همراه تجهیزات نظامی سنگین به مرزهای شمالی سوریه اعزام کرده است.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای نظامی ترکیه در حال استقرار در مرزهای مشترک با سوریه هستند و به نظر می رسد اشغال شهرهای «جرابلس و عفرین» بار دیگر اردوغان را برای انجام عملیات مشابه در این محور وسوسه کرده است.

دولت ترکیه در روزهای گذشته شمار زیادی از نظامیان خود و عناصر گروهک های تروریستی مورد حمایت اش را در اردوگاه «تل حمود» مستقر کرده و شواهد میدانی نشان می دهد این منطقه یکی از محورهای عملیات علیه شبه نظامیان کُرد (موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه) است.

اردوگاه «تل حمود» در ۱۰ کیلومتری غرب شهر «گیلان بینار» و در مقابل شهر مرزی رآس العین در شمال غرب استان حسکه سوریه واقع شده است؛ این اردوگاه تا سه ماه قبل میزبان حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن از آوارگان سوری بود اما دولت ترکیه در اقدامی غافلگیرانه دستور تخلیه آنان را صادر کرد.

به گزارش اخبار جهادی، اردوگاه «تل حمود» نزدیک ترین منطقه به خاک سوریه (شهر العزیزیه در غرب شهر مرزی رآس العین) محسوب می شود و نظامیان ترکیه در روزهای گذشته تله های انفجاری را در حومه این اردوگاه جمع آوری و پاکسازی کرده اند.

از مرزهای مشترک ترکیه و استان رقه سوریه خبر می رسد، نظامیان ارتش ترکیه در حال تخریب دیواری هستند که شهرهای «اکشاکالی» و تل ابیض را از یکدیگر جدا می کند و گفته می شود این منطقه نیز یکی دیگر از محورهای عملیات علیه نیروهای شبه نظامی کُرد است.

«تل ابیض» یکی از شهرهای مهم در استان رقه (شمال سوریه) به شمار می آید که با شهر «اکشاکالی» ترکیه هم مرز است و در حال حاضر در تصرف شبه نظامیان کُرد (نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه) است.

خبرها از مناطق اشغالی شمال استان حلب سوریه حاکیست، شمار زیادی از نظامیان ترکیه و عناصر تروریستی با تجهیزات نظامی سنگین در نزدیکی شهر منبج مستقر شده اند و خود را برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد آماده می کنند.

به گفته منابع میدانی، دولت ترکیه با چراغ سبز آمریکایی ها درصدد است علیه نیروهای موسوم به دموکراتیک سوریه وارد عمل شود و مناطق مرزی تحت تصرف آنان را در شمال سوریه به اشغال دربیاورد.

آنکارا در تلاش است مناطق مرزی تحت تصرف شبه نظامیان کُرد را از گذرگاه سیمالکا (عین دیوار) در شمال شرق استان حسکه تا گذرگاه عین العرب (کوبانی) در شمال شرق استان حلب به سیطره درآورد و این نوار مرزی را به شهر اشغالی «جرابلس» متصل کند.

براساس اطلاعات به دست آمده، دولت ترکیه قصد دارد پس از عقب راندن شبه نظامیان کُرد و موفقیت در این عملیات، نوار مرزی اشغال شده را در شمال سوریه در اختیار گروهک های تروریستی تحت فرمانش قرار دهد.

به گزارش اخبار جهادی، دولت ترکیه در سال های گذشته تلاش زیادی کرده بود تا حداقل نوار مرزی تحت تصرف نیروهای شبه نظامی را به کنترل درآورد اما به نتیجه نرسید و حالا باید منتظر ماند و دید تحولات در روزهای آینده به کدام سمت پیش می رود.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.