اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

غرور سعودی‌ها و حامیانش چگونه زیر پا لِه شد؟ / شعار «المطار بلمطار» در یک قدمی قلب فرودگاه‌های «ملک عبدالعزیز و ملک خالد» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21314
  • 29 خرداد 1398 - 10:16
غرور سعودی‌ها و حامیانش چگونه زیر پا لِه شد؟ / شعار «المطار بلمطار» در یک قدمی قلب فرودگاه‌های «ملک عبدالعزیز و ملک خالد» + نقشه میدانی و عکس
راهبرد نظامی ارتش و انصارالله یمن را به سُخره گرفتند اما زمانی که «قاصف k۲» از سامانه دفاعی پاتریوت عبور کرد در شوک فرو رفته اند.

راهبرد نظامی ارتش و انصارالله یمن را به سُخره گرفتند اما زمانی که «قاصف k۲» از سامانه دفاعی پاتریوت عبور کرد در شوک فرو رفته اند.

 به گزارش اخبار جهادی، محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور وارد پنجمین سال متوالی شده و ماهانه صدها تن از شهروندان به دلیل کافی نبودن مواد غذایی، کمبود دارو و تجهیزات درمانی جان خود را از دست می‌دهند یا در یک قدمی مرگ قرار می‌گیرند.صحبت درباره مردم یمن است که از اوایل فروردین ماه سال ۹۴ زیر شدیدترین حملات هوایی، موشکی، توپخانه ای و زمینی ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی هستند اما همچنان مقاومت می‌کنند و واژه تسلیم برای آنان معنایی ندارد.

شهروندان یمنی در ۵ سال گذشته با مقاومت کم نظیر موفق شده‌اند تحولات میدانی را تا حدودی زیادی تغییر دهند و راهبرد سرکرده‌های ائتلاف و مزدوران اجاره‌ای چند ملیتی آنان را که درصدد بودند در کمتر از چند روز این کشور را به اشغال دربیاورند ناکام بگذارند.

آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها، صهیونیست‌ها و رژیم‌های سعودی و اماراتی تصور می‌کردند در ماه‌های ابتدایی سال ۹۴ بتوانند کار نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله را یکسره کنند اما با شکست سنگینی مواجه شدند.

ائتلاف زمانی که دریافت نمی‌تواند به راهبردهای نظامی پیش بینی شده دست یابد، انهدام فرودگاه‌های یمن را به سرعت در دستور کار قرار داد و تلاش کرد با تشدید محاصره هوایی، فشار را بر روی مردم افزایش دهد و این روند غیر انسانی همچنان ادامه دارد.

مقامات سیاسی، فرماندهان ارتش و جبهه مقاومت انصارالله که پیشتر با قدرت نمایی میدانی طرح ائتلاف را برای اشغال یمن به بن بست رسانده بودند این بار تلاش کردند با مذاکرات سیاسی برای شکستن محاصره هوایی و فرودگاه‌ها پیش قدم شوند.

سران سیاسی یمن مانند گذشته با حُسن نیت در مذاکرات حاضر شدند و با ارسال پیام‌های روشن تلاش زیادی کردند محاصره فرودگاه‌های یمن به ویژه فرودگاه صنعاء با کمترین درگیری شکسته شود اما طرف مقابل با غرور به این مسئله توجه‌ای نکرد.

پس از بی نتیجه بودن مذاکرات سیاسی، مقامات یمنی به صورت صریح به ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی هشدار دادند که مرحله اول راهبرد نظامی را برای شکست محاصره فرودگاه‌ها در پیش خواهند گرفت و مسئولیت این موضوع بر عهده ائتلاف است.

ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی که از توان نیروهای یمنی بی خبر بود راهبرد نظامی اعلامی را برای شکست محاصره فرودگاه نادیده و به سخره گرفت و به این مسئله توجهی نکرد و با گستاخی تمام بازهم خط و نشان کشید.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش و جبهه مقاومت انصارالله یمن در نهایت ماه گذشته برنامه و راهبرد نخست را برای شکستن محاصره فرودگاه‌ها و مقابله با ائتلاف اعلام کردند و از شروع عملیات برای هدف قرار دادن و بستن فرودگاه‌های رژیم سعودی و اماراتی خبر دادند.

فرماندهان نظامی یمن عملیات نجات میلیون‌ها شهروند ستم دیده را با الهام از آیه ۴۵ سوره مائده قرآن کریم و با شعار «المطار بلمطار» (فرودگاه در مقابل فرودگاه) برای به تعطیلی کشاندن فرودگاه‌های رژیم‌های سعودی و اماراتی آغاز کردند و اعلام کردند تا زمانی که محاصره ادامه یابد به حملات ادامه می‌دهند.

ارتش و جبهه مقاومت انصارالله یمن حملات به فرودگاه‌های رژیم سعودی را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند و یگان‌های پهپادی و موشکی را وارد میدان کردند تا ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی به طور کامل غافلگیر شود.

یگان موشکی و پهپادی نیروهای یمنی در روزهای گذشته دو فرودگاه مهم را در جنوب عربستان چندین مرتبه هدف قرار داده‌اند تا به ائتلاف و سران رژیم سعودی اثبات کنند که عزم آنان برای بازکردن فرودگاه‌های یمن جدی است.

سران رژیم سعودی و ائتلاف هیچ گاه تصور نمی‌کردند که موشک‌ها و پهپادهای یمنی از سامانه‌های دفاعی آنان عبور کنند و همیشه بر قدرت پوشالی این سامانه‌ها مانور رسانه‌ای می‌دادند اما در حال حاضر در شوک فرو رفته‌اند.

«جیزان و ابها» دو فرودگاه مهم در استان‌های جیزان و عسیر (جنوب عربستان) به شمار می آیند که در روزهای گذشته هدف حملات موشکی و پهپادی قرار گرفته‌اند و به نماد موفقیت راهبرد نظامی نیروهای یمنی تبدیل شده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، در حملات نخست موشکی و پهپادی اتاق کنترل فرودگاه جیزان و ایستگاه سوخت گیری فرودگاه ابها هدف قرار گرفتند و خسارت‌های سنگینی به زیرساخت‌های این دو فرودگاه وارد آمد که کم سابقه توصیف شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، پهپادهای «قاصف K۲» به خوبی از عهده مسئولیت‌های واگذار شده برآمدند تا جایی که فرودگاه ابها به دلیل ضربات متحمل شده مانند گذشته قادر به ارائه خدمات نیست و تا حدود زیادی از مدار خارج شده است.

فرودگاه بین المللی «ابها» در ۱۸ کیلومتری جنوب غرب شهر ابها در جنوب غرب استان عسیر عربستان واقع شده است و مساحتی در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع دارد؛ این فرودگاه پیشتر در هر هفته بیش از ۱۸۸پ رواز داخلی و ۳۴ پرواز خارجی داشت.

فرودگاه «ابها» با مرزهای مشترک یمن حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله دارد و البته نباید فراموش کرد که نخستین بار در نهم شهریور ماه سال ۹۵ با موشک «قاهر ۱» یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله هدف قرار گرفت.

به گزارش اخبار جهادی، فرودگاه «ابها» از بازه زمانی نهم شهریورماه سال ۹۵ تا نیمه شهریور ماه سال گذشته ۶ مرتبه هدف قرار گرفت اما ۴ حمله موشکی و پهپادی گسترده از بیست دوم تا صبح روز بیست و هفتم خردادماه امسال این فرودگاه را به مرز تعطیلی کشانده است.

ارتش و جبهه مقاومت انصارالله تاکنون مرحله نخست عملیات را برای به تعطیلی کشاندن فرودگاه‌های جنوب عربستان به خوبی پیش برده‌اند و بدون شک اگر درخواست‌های آنان برای باز شدن فرودگاه‌های یمن محقق نشود باید منتظر خبرهای غافلگیرانه جدید بود.

روند تحولات میدانی نشان می‌دهد، اگر محاصره فرودگاه و مردم یمن ادامه یابد، پهپادهای ارتش و انصارالله با عبور از سامانه‌های دفاعی ائتلاف به قلب فرودگاه‌های بین المللی «ملک عبد العزیز و ملک خالد» در شهرهای جده و ریاض خواهند رسید و البته سران رژیم امارات هم باید خود را برای عواقب حمله به فرودگاه‌های «دبی، الشارجه و الوظبی» آماده کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21314

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.