اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات نقره داغ شدن مزدوران ائتلاف در قلب استان ضالع + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21300
  • 27 خرداد 1398 - 7:13
جزئیات نقره داغ شدن مزدوران ائتلاف در قلب استان ضالع + نقشه میدانی و عکس
رزمندگان یمنی عملیات جدیدی و گسترده ای را علیه مواضع مزدوران وابسته به ائتلاف در دو بخش از استان ضالع آغاز کردند.

رزمندگان یمنی عملیات جدیدی و گسترده ای را علیه مواضع مزدوران وابسته به ائتلاف در دو بخش از استان ضالع آغاز کردند.

 به گزارش اخبار جهادی، از حومه غربی شهر «قعطبه» در مرکز استان ضالع خبر می‌رسد، نیروهای یمنی عملیاتی را علیه نیروهای ائتلاف آغاز کردند و با شکستن خطوط دفاعی آنان موفق شدند چند ارتفاع و مقر نظامی را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند.خبرها حاکیست، دهها تن از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری‌ها در حومه غربی شهر «قعطبه» کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی ارشد نیروهای ائتلاف دیده می‌شود.

براساس اطلاعات به دست آمده، سرهنگ ناجی حسین السلامی مسئول تیپ ۳۰ زرهی و سرهنگ صالح علی البسیسی فرمانده جبهه «شخب» از جمله فرماندهان ارشد میدانی به شمار می آیند که در جریان درگیری به هلاکت رسیدند.

نیروهای یمنی در این عملیات مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی را به غنیمت گرفتند؛ رزمندگان یمنی با شلیک موشک‌های حرارتی هم موفق شدند ۳ خودروی نظامی حامل نیروهای ائتلاف را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

اعلام الحربی

یگان موشکی جبهه مقاومت انصارالله نیز پس از رصدهای دقیق میدانی، مواضع نیروهای ائتلاف را در پایگاه نظامی «الصدرین» در حومه شمال شرق قعطبه با شلیک موشک «زلزال ۱» هدف قرار داد و خسارت‌های زیادی به تجهیزات نظامی آنان وارد کرد.

در حال حاضر، نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی مواضع را در حومه غربی شهر قعطبه تثبیت کرده اند و به این محور اشراف کامل دارند و ضد حملات نیروهای ائتلاف برای اشغال مجدد برخی مناطق نتیجه‌ای نداده است.

نباید فراموش کرد اگر نیروهای یمنی کنترل «قعطبه» را در دست گیرند، سایر مناطق تحت اشغال نیروهای ائتلاف در استان ضالع یکی پس از دیگری سقوط خواهند کرد و راه به سمت استان‌های جنوبی باز می‌شود.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیروهای یمنی در بخش «الاررق» در جنوب استان الضالع از سر گرفته شده و تاکنون چند منطقه و مقر از اشغال نیروهای ائتلاف خارج شده و به کنترل درآمده است.

به گزارش اخبار جهادی، از بخش «مریس» در شمال استان ضالع یمن خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته‌های دفاع مردمی، عملیاتی را از دو محور علیه مواضع نیروهای تحت فرمان ائتلاف انجام دادند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در این محور دنبال می‌کند اعلام کرد: رزمندگان یمنی در حملات غافلگیرانه در این محور موفق شدند شماری از نیروهای ائتلاف را کشته و زخمی کنند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی با بیان اینکه سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن ضربات مهلک از منطقه عقب نشینی کردند، گفت: نیروهای یمنی در جریان درگیری‌ها خسارت‌های سنگینی به نیروهای ائتلاف وارد کردند.

وی افزود: اگر نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی بتوانند بخش «مریس» را به طور کامل به کنترل دربیاورند، نیروهای ائتلاف از محور شمالی در شهر راهبردی و بسیار مهم «قعطبه» محاصره می‌شوند.

این منبع میدانی تصریح کرد: اگر نیروهای ائتلاف از محور شمالی محاصره شوند این شهر از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می‌شود و ضربه سنگینی به آنان وارد می‌آید و معادلات در جنوب یمن ۱۸۰ درجه تغییر می‌کند.

استان ضالع در جنوب یمن واقع شده و شامل بخش‌های «الأزارق، جبن، جحاف، الحشاء، الحصین، دمت، الشعیب، الضالع، قعطبه» دارد؛ حدود ۴۰ درصد از استان ضالع شامل مناطق مرکزی و جنوب شرقی و جنوب غربی در اشغال نیروهای ائتلاف است.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.