اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طرح «کوخافی» برای مقابله با حماس و حزب‌الله بر پایه راهبرد «زمین سوخته»

  • کد خبر : 21266
  • 25 خرداد 1398 - 18:46
طرح «کوخافی» برای مقابله با حماس و حزب‌الله بر پایه راهبرد «زمین سوخته»
رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از طرح خود برای مقابله با حماس و حزب‌الله رونمایی کرد؛ طرحی که بر پایه کشتار هر چه بیشتر در طرف مقابل -چه نظامی و چه غیرنظامی- و نابودی زیرساخت‌ها استوار است.

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از طرح خود برای مقابله با حماس و حزب‌الله رونمایی کرد؛ طرحی که بر پایه کشتار هر چه بیشتر در طرف مقابل -چه نظامی و چه غیرنظامی- و نابودی زیرساخت‌ها استوار است.

به گزارش اخبار جهادی، پس از پایان دوره چهار ساله ریاست «گادی آیزنکوت» بر ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، در ژانویه ۲۰۱۹ «آویو کوخافی» جایگزین وی شد.

کوخافی در نشست هفته گذشته خود با افسران رژیم صهیونیستی، طرح جدید خود برای مقابله با حماس و حزب‌الله را با عنوان «تنوفا» معرفی کرده، طرحی که بر اساس گزارش روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «نابودی کامل دشمن» را دنبال می‌کند. این روزنامه به نقل از منابع نظامی تل‌آویو نوشت، طرح کوخافی قرار است در ژانویه سال آینده (۲۰۲۰) آغاز شود و در سال ۲۰۲۴ به پایان برسد.

بنا بر این گزارش، طرح مذکور جایگزین طرح گادی آیزنکوت با عنوان «گدعون» می‌شود که در رأس آن «تقویت سلاح زمینی، تقویت قدرت پاسخگویی و اجرای عملیات نظامی» قرار داشت و راهبرد آن «حملات متوالی علیه مواضع ایران و حزب‌الله در سوریه» بود.

«الکس فیشمن» تحلیلگر نظامی روزنامه یدیعوت در ادامه گزارش خود آورده است: طرح جدید کوخافی نابودی سازمان‌یافته دشمن را مطرح می‌کند و توانایی‌های یگان‌های رزمی با میزان تعداد کشته و مجروحان طرف مقابل بعلاوه میزان سلاح‌های تخریب‌شده سنجیده می‌شود.

فیشمن در ادامه افزود: کوخافی در دور اول (حمله احتمالی) از ضربه سخت سخن می‌گوید، ضربه‌ای که به معنای تسویه حساب خونین در زمانی کوتاه است و روزانه صدها کشته در میان دشمن به جا می‌گذارد به نحوی که نتیجه برای همه طرف‌ها آشکار باشد.

در ادامه این گزارش آمده، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی از کابینه این رژیم درخواست کرده پس از تصمیم‌گیری برای جنگ، در این جریان مداخله نکند و صحبت درباره برخی ملاحظات سیاسی مانند حفظ حاکمیت حماس در غزه یا عدم حفظ آن باید قبل از تصمیم‌گیری ارتش برای حمله باشد.

فیشمن سپس اعلام کرد: مشکل است که دولت با طرح کوخافی موافقت کند زیرا این طرح نیازمند نفوذ زمینی (به غزه) است و سران سیاسی اسرائیلی از این موضوع می‌ترسند زیرا نفوذ زمینی با کشته و مجروح شدن سربازان اسرائیلی همراه خواهد بود.

این تحلیلگر نظامی در ادامه نوشت، طرح کوخافی بسیار شبیه به سندی است که «عوفر شیلح و عمر بار لیف» دو عضو در کمیسیون روابط خارجی و امنیت این رژیم در آغاز سال جاری با عنوان «نیروی زمینی ارتش اسرائیل در دهه آینده» ارائه داده بودند.

در ادامه این گزارش آمده، اما طرح کوخافی منجر به ارتکاب جنایات جنگی نیز می‌شود. فیشمن در این باره نوشت: مسأله قربانیان در صفوف نیروهای ما یا میان ساکنانی (غیرنظامیانی) که در جنگ شرکت ندارند (چه در غزه و چه در لبنان) هر از چند گاهی در نشست‌ها عنوان می‌شود.

یدیعوت در پایان گزارش خود نوشت: به عنوان مثال بر اساس طرح کوخافی، لبنان به عنوان کشوری دشمن تعریف شده که بخش زیادی از زیرساخت‌های آن به صورت مستقیم در خدمت قدرت جنگی حزب‌الله هستند، به همین دلیل ایستگاه تولید برقی که استحکامات حزب‌الله را تقویت می‌کند ویران خواهد شد؛ اگر فرودگاه بیروت نیز در خدمت حزب‌الله باشد ویران می‌شود؛ این موضوع برای غزه نیز اجرایی خواهد شد و هر خانه‌ای که خرابکاران از آن خارج شوند، ویران خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.