اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

شاناهان: آمریکا به دنبال ایجاد اجماع بین‌المللی درباره حمله به نفتکش‌هاست

  • کد خبر : 21232
  • 25 خرداد 1398 - 2:21
شاناهان: آمریکا به دنبال ایجاد اجماع بین‌المللی درباره حمله به نفتکش‌هاست
سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت که این کشور به دنبال ایجاد اجماعی بین‌المللی درباره حمله روز پنجشنبه به نفتکش‌ها در دریای عمان است.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت که این کشور به دنبال ایجاد اجماعی بین‌المللی درباره حمله روز پنجشنبه به نفتکش‌ها در دریای عمان است.

به گزارش اخبار جهادی،«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا روز جمعه گفت در پی حملات به نفتکش‌ها در دریای عمان، دولت آمریکا به دنبال ایجاد اجماعی بین‌المللی است.

وی که در جمع خبرنگاران در پنتاگون صحبت می‌کرد، افزود که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا درباره این هدف توافق دارند.

شاناهان پیشتر نیز در پاسخ به سوالی درباره احتمال اعزام نیرو یا تجهیزات نظامی بیشتر به خاورمیانه گفت: همانطور که می‌دانید ما همواره در حال برنامه ریزی احتمالات مختلف هستیم.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: زمانی که شما به اوضاع نگاه می‌کنید، یک کشتی نروژی، یک کشتی ژاپنی، پادشاهی عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ۱۵ درصد از جریان نفت جهان از طریق تنگه  هرمز عبور می‌کند.

وی افزود: بنابراین ما آشکارا باید طرح‌های احتمالی برای شرایطی که اوضاع وخیم‌تر شود ایجاد کنیم. ما همچنین باید حمایت بین‌المللی خود از این اوضاع را گسترش دهیم.

رسانه‌ها روز پنجشنبه از وقوع دو حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان خبر دادند. در این حادثه، دو نفتکش به دلایل نامعلومی دچار حریق شدند.

دولت آمریکا بدون ارائه شواهد مستند، ساعاتی بعد از این حادثه ایران را به دست داشتن در این حادثه متهم کرد. «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ارزیابی دولت آمریکا این است که ایران عامل این حمله بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز با تکرار این ادعا مدعی شد که ایران پشت پرده حادثه دریا عمان است.

این در حالی است که مقامات چندین کشور روایت آمریکا درباره نقش ایران درباره این حادثه را زیر سوال بردند.

سفیر کویت در سازمان ملل متحد که کشورش رئیس دوره‌ای شورای امنیت است در مورد روایت آمریکایی‌ها در باره حادثه دو نفتکش در دریای عمان تشکیک کرد و گفته است: اثبات این که قایق موجود در فیلمی که آمریکایی‌ها منتشر کرده‌اند، متعلق به ایران باشد، سخت است.

«یاتاکا کاتادا»، مالک یکی از نفتکش‌های ژاپنی که روز پنجشنبه در دریای عمان دچار حادثه شد، گفت که روایت واشنگتن درباره نحوه حمله به نفت‌کش‌ها در این دریا اشتباه است.

«ناتالی توچی»، از مشاوران ارشد «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تشکیک در ادعاهای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حادثه دو نفکش گفت: «ما قبل از اینکه کسی را مقصر کنیم به ادله موثق نیاز داریم.»

این مقام اروپایی با بیان اینکه ایرانی‌ها بازیگرانی بسیار معقول هستند گفت اینکه آن‌ها در زمان حضور «آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن در تهران به یک کشتی ژاپنی حمله کنند «کار چندان معقولی نیست.»

 «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان نیز روز جمعه در واکنش به حادثه صبح جمعه برای دو نفتکش در دریای عمان گفت: ویدئویی که توسط آمریکا ارائه شده برای اثبات این موضوع که ایران پشت حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان بوده کافی نیست.

راشاتودی نیز روز جمعه در گزارشی نوشت که با وجود اتهامات واشنگتن عیه ایران، هیچ دلیلی درباره نقش تهران برای حمله به تانکرهای نفتی در دریای عمان وجود نداشته و این حادثه مشکوک، به جای کمک به ایران به آن آسیب می‌رساند.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21232

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.