اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اذعان عربستان به اصابت موشک به فرودگاه «ابها»؛ برج مراقبت منهدم شد

  • کد خبر : 21187
  • 22 خرداد 1398 - 16:45
اذعان عربستان به اصابت موشک به فرودگاه «ابها»؛ برج مراقبت منهدم شد
ائتلاف سعودی اذعان کرد که موشک ارتش یمن که بامداد امروز فرودگاه ابها را هدف قرار گرفته بود، به هدف اصابت کرده و برج مراقبت را از دور خارج کرده است.

ائتلاف سعودی اذعان کرد که موشک ارتش یمن که بامداد امروز فرودگاه ابها را هدف قرار گرفته بود، به هدف اصابت کرده و برج مراقبت را از دور خارج کرده است.

به گزارش اخبار جهادی،ائتلاف سعودی علیه یمن، امروز چهارشنبه به اصابت یک موشک ارتش یمن به فرودگاه «أبها» اذعان کرد.

فرودگاه منطقه‌ای أبها که گفته می‌شود از سال ۲۰۱۶ به فرودگاه بین‌المللی تبدیل شده، در منطقه «عسیر» در جنوب غرب عربستان سعودی واقع شده است.

به گزارش شبکه العربیه، «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی اقدام ارتش یمن را «اقدام تروریستی» توصیف کرد و اعلام کرد که «گلوله حوثی به سالن ورود فرودگاه بین‌المللی أبها اصابت کرده است».

او توضیح داد که مسئولان ذی‌ربط در حال تشخیص نوع «گلوله» هستند که در «حمله تروریستی» استفاده شده است. او گفت که «شبه‌نظامیان تروریست حوثی مورد حمایت ایران، از طریق رسانه‌های خود، مسئولیت این کار تروریستی را با استفاده از موشک کروز -آنچنان که ادعا کرده‌اند- برعهده گرفته‌اند که اعترافی صریح است و مسئولیت کامل هدف گرفتن تأسیسات مدنی و غیرنظامی را در پی دارد… امری که ممکن است جنایت جنگی.. باشد».

طبق گزارش نهادهای حقوق بشری تاکنون صدها یمنی در حملات عربستان سعودی به غیرنظامی‌ها در یمن کشته شده‌اند. حمله به مراسم ختم وزیر دفاع وقت یمن یا مراسم عروسی مردمی و حمله به مدارس و بیمارستان از جمله حملات سعودی به مراکز غیرنظامی در یمن است.

به ادعای ائتلاف سعودی، حادثه ساعت دو بامداد اتفاق افتاده و ۲۶ غیرنظامی به سبب اصابت موشک زخمی شده‌اند. ائتلاف بار دیگر با متهم کردن ایران گفته که «هدف گرفتن فرودگاه أبها ثابت می‌کند که حوثی‌ها از ایران سلاح‌های منحصربه‌فرد دریافت کرده‌اند».

ائتلاف همچنین اذعان کرده که بر اثر اصابت این موشک، برج مراقبت نیز از مدار کار خارج و تعطیل شده است.

هم‌زمان سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که موشک کروز به برج مراقبت اصابت کرده و این اصابت منجر به تخریب و انهدام آن شده است. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرده که اصابت این موشک به معنای این است که جدیدترین سامانه‌های راداری آمریکا برای مقابله با موشک‌های کروز نتوانسته با این موشک مقابله کند.


فرودگاه أبها (عکس آرشیوی)

صبح امروز، شبکه المسیره یمن اعلام کرد «یگان موشکی ارتش یمن، بامداد امروز چهارشنبه بک موشک هدایت‌شونده کروز به فرودگاه بین‌المللی أبها (در جنوب غرب عربستان) شلیک کرده است. یک منبع نظامی به المسیره گفت که این موشک به دقت به هدف اصابت کرده است.

منبع یمنی گفته بود که تردد ناوگان هوایی عربستان در فرودگاه أبها متوقف شده و این دومین بار است که یگان موشکی، موشکی از نوع کروز به سوی منافع مرتبط با ائتلاف سعودی شلیک می‌کند.

پیشتر در دسامبر سال ۲۰۱۷ ارتش یمن تأسیسات اتمی «براکه» ابوظبی را هدف قرار داده بود.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ماه رمضان گذشته و بعد از عملیات نُهم رمضان که هفت پهپاد به تأسیسات حیاتی و نفتی» سعودی حمله کردند، گفته بود که وضعیت جنگ از بعد از نهم ماه رمضان دیگر مثل قبل نیست.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن به عربستان سعودی و امارات توصیه کرده بود که تجاوز نظامی به یمن را متوقف کنند زیرا در غیر این صورت «غافلگیری‌های زیاد و بزرگی در روزهای آینده» گریبان این دو کشور را خواهد گرفت و «یمن فرودگاه را در مقابل فرودگاه و چشم را مقابل چشم، هدف قرار خواهد داد».

یمن اقدام به ساخت چندین نوع موشک برای مقابله با تجاوزهای این ائتلاف کرده است. بیشتر این موشک‌ها از نوع «زالزل-۱»، «بدر- ۱» و «بدر p1» هستند که جز موشک‌های بومی یمن محسوب می‌شود. شلیک این موشک‌ها در سال گذشته میلادی بیشتر از سال‌های قبل بود و به همین دلیل یمنی‌ها سال ۲۰۱۸ را «سال موشکی یمن» نامگذاری کردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.