اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تازه ترین تحولات میدانی جنوب یمن؛ ضربات مهلک به مزدوران چند ملیتی ائتلاف در دروازه جنوب شرق استان تعز + نقشه میدانی

  • کد خبر : 21057
  • 13 خرداد 1398 - 13:20
تازه ترین تحولات میدانی جنوب یمن؛ ضربات مهلک به مزدوران چند ملیتی ائتلاف در دروازه جنوب شرق استان تعز + نقشه میدانی
استان تعز در روزهای اخیر شاهد درگیری های سنگینی میان نیروهای ائتلاف و رزمندگان یمنی بوده است.

استان تعز در روزهای اخیر شاهد درگیری های سنگینی میان نیروهای ائتلاف و رزمندگان یمنی بوده است.

 به گزارش اخبار جهادی، از استان «تعز» در جنوب یمن خبر می‌رسد، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی عملیات جدیدی را علیه نیروهای مزدور چند ملیتی تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی -صهیونیستی انجام دادند.یک منبع میدانی به جزئیات عملیات رزمندگان یمنی اشاره کرد و افزود: مواضع نیروهای ائتلاف در بخش «حیفان» در جنوب شرق استان تعز به صورت گسترده هدف قرار گرفت.

این منبع میدانی با بیان اینکه عملیات در بخش «حیفان» از دو محور انجام شد، گفت: نیروهای یمنی در مرحله نخست موفق شدند خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف را در هم بشکنند و ضربات مهلکی به آنان وارد کنند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی در نهایت پس از ۵ ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند ۷ منطقه و مقر را در بخش حیفان از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، شماری زیادی از نیروهای ائتلاف در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ بخش راهبردی حیفان در نزدیکی مرزهای استان لحج واقع شده و دروازه جنوب شرقی استان تعز به شمار می‌آید.

به گزارش اخبار چهادی، اگر رزمندگان یمنی موفق شدند بخش حیفان را از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند، جنوب شرق استان تعز را به طور کامل پاکسازی و تحت کنترل در می‌آورند و راه برای ورود به استان لحج از این محور باز می‌شود.

از منطقه «عصیفره» در شمال استان تعز خبر می‌رسد، یگان توپخانه پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع مزدوران چند ملیتی تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی -صهیونیستی را هدف قرار داد و شماری از آنان را کشته و زخمی کرد.

خبرها از منطقه «بیر باشا» در شهر تعز حاکیست، نیروهای ائتلاف حملاتی را علیه مواضع مواضع رزمندگان یمنی در بلندی «دفاع هوایی» انجام دادند اما با واکنش قاطع روبه‌رو شدند و ناکام ماندند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی پس از چند ساعت درگیری سنگین حملات نیروهای ائتلاف را در بلندی «دفاع هوایی» دفع کردند؛ ده‌ها تن از مزدوران ائتلاف در جریان درگیری‌ها در این محور کشته و زخمی شدند.

در حال حاضر، بخش‌های وسیعی از شهر تعز در اشغال نیروهای تحت فرمان ائتلاف است و بخش‌های از مناطق شمالی و شرقی شهر نیز در کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های دفاع مردمی است.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی در مجموع حدود ۴۵ درصد از مساحت استان تعز شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی (الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و…» را تحت کنترل دارند.

نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی نیز حدود ۵۵ درصد از خاک استان تعز از جمله مناطق جنوبی و غربی (المخاء، التربه، المسراخ، ذیاب و…» را در جریان درگیری‌های ۵ سال گذشته به اشغال درآورده‌اند.

انتهای پیام/

منبع؛ مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.