اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه؛ جزئیات حملات سنگین تروریست‌ها به شهرک راهبردی «الحویز» در شمال غرب استان حماه + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 21049
  • 13 خرداد 1398 - 1:19
آخرین تحولات میدانی شمال سوریه؛ جزئیات حملات سنگین تروریست‌ها به شهرک راهبردی «الحویز» در شمال غرب استان حماه + نقشه میدانی و عکس
عناصر تروریستی حملاتی را در شمال غرب حماه علیه ارتش سوریه ترتیب دادند و درگیری های سنگین در این محور به وقوع پیوست.

عناصر تروریستی حملاتی را در شمال غرب حماه علیه ارتش سوریه ترتیب دادند و درگیری های سنگین در این محور به وقوع پیوست.

 به گزارش اخبار جهادی، از شمال سوریه خبر می‌رسد، عناصر تروریستی از مناطق اشغالی در دشت «الغاب» و رشته کوه‌های «شحشبو» در شمال غرب استان حماه، حملات گسترده‌ای را علیه مواضع نیروهای ارتش سوریه انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تروریست‌ها حملات را با پشتیبانی یگان‌های توپخانه و موشکی از مناطق اشغالی در محور «حواش و الحویجه» علیه نیروهای سوری در حومه شهرک «الحویز» آغاز کردند.

عناصر تروریستی در مرحله نخست عملیات یک خودروی انتحاری را برای باز کردن مسیر پیشروی‌ها به میدان آوردند اما نیروهای ارتش سوریه آن را پیش از رسیدن به مواضع خود در حومه شمالی شهرک «الحویز» هدف قرار دادند و منهدم کردند.

به گفته منابع میدانی، همزمان با انهدام خودروی انتحاری، نیروهای سوری مستقر در منطقه، تحرکات یگان پیاده عناصر تروریستی را رصد کردند و به سرعت وارد میدان شدند و با آنان در حومه شمالی شهرک «الحویز» درگیر شدند.

به گزارش اخبار جهادی، یگان‌های موشکی و توپخانه ای ارتش سوریه و جنگنده‌های روسی نیز همزمان مواضع و ایستگاه‌های پشتیبانی عناصر تروریستی را در مناطق اشغالی به شدت هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد آوردند.

درگیری‌های سنگین در حومه شمالی شهرک «الحویز» چندین ساعت به طول انجامید و در نهایت نیروهای ارتش سوریه موفق شدند عناصر تروریستی را در این محور عقب برانند و حملات را به طور کامل دفع کنند.

برخی از رسانه‌ها در جریان درگیری‌های سنگین در حومه شمالی شهرک «الحویز» از عقب نشینی نیروهای ارتش سوریه و پیشروی عناصر تروریستی خبر دادند اما ساعتی بعد با روشن شدن وضعیت میدانی خبر منتشر شده را حذف کردند.

گروهک‌های تروریستی در جریان درگیری‌ها در حومه شمالی شهرک «الحویز» متحمل تلفات سنگینی شدند و دهها تن از نیروهای خود را از دست دادند اما با سانسور شدید آمار کشته‌های خود را فقط ۲۳ تن اعلام کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه همچنین سکوی پرتاب موشک‌های ضد زره تاو عناصر تروریستی را در رشته کوه‌های «شحشبو» در شمال غرب استان حماه هدف قرار دادند و منهدم کردند.

شهرک راهبردی «الحویز» دروازه ورودی به دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه محسوب می‌شود؛ عناصر تروریستی درصدد بودند با اشغال مجدد این شهرک به شهر مهم «قلعه مضیق» نزدیک و از ورود نیروهای سوری به دشت الغاب جلوگیری کنند.

به گزارش اخبار جهادی، دشت «الغاب» شامل ده‌ها شهرک، روستا، ارتفاع و پایگاه مهم است و همین مسئله اهمیتش را در شمال غرب استان حماه برای نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی چند برابر کرده است.

به گفته منابع میدانی، عناصر تروریستی پس از واکنش قاطع نیروهای ارتش سوریه و ناکام ماندن در ورود به شهرک «الحویز» با حملات توپخانه ای و موشکی شهرک «قمحانه» را در شمال استان حماه هدف قرار دادند.

جنگنده‌های روسی و سوری نیز در واکنش به حملات توپخانه ای و موشکی، مواضع تروریست‌ها را در شهرک‌ها و روستاه های «کفرعوید، بینین، حنتوتین» در استان ادلب هدف قرار دادند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کردند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=21049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.