اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حمله پهپادی یمن به آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه جازان

  • کد خبر : 20892
  • 05 خرداد 1398 - 18:27
حمله پهپادی یمن به آشیانه جنگنده‌های سعودی در فرودگاه جازان
یگان پهپادی ارتش یمن برای چهارمین بار طی یک هفته گذشته، فرودگاه‌‌های جنوب عربستان سعودی را هدف حمله قرار داد.

یگان پهپادی ارتش یمن برای چهارمین بار طی یک هفته گذشته، فرودگاه‌‌های جنوب عربستان سعودی را هدف حمله قرار داد.

به گزارش اخبار جهادی، شبکه خبری المسیره یمن از حمله پهپادی به فرودگاه جازان (جیزان) در جنوب غرب عربستان سعودی (شمال غرب یمن) خبر داد.

شبکه المسیره صبح امروز یکشنبه خبر داد که یگان پهپادی ارتش موفق شد عملیات تهاجمی جدیدی با پهپاد «قاصف k2» علیه فرودگاه جازان انجام بدهد.

طبق این گزارش، آنچه در این فرودگاه هدف قرار گرفته، آشیانه جنگنده‌های سعودی است که از این پایگاه علیه یمن عملیات انجام می‌دهند.


موقعیت فرودگاه جازان

فرودگاه جازان یا «فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالله»، بر خلاف نامش، منطقه‌ای است و بین‌المللی نیست. این فرودگاه در سه کیلومتری مرکز شهر جازان در جنوب غرب عربستان سعودی واقع شده است. این فرودگاه سال ۱۹۸۱ تأسیس شد و آغاز به کار کرد.

این فرودگاه اکنون برای عملیات‌های نظامی علیه یمن استفاده می‌شود. ریاض در حال ساخت فرودگاه جدیدی برای جازان در کنار ساحل دریاست و کار ساخت آن که شامل سه طبقه مجزا (سالن ورود، خروج و تحویل بار) است، آغاز شده است.

حمله امروز، چهارمین حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه‌های جنوبی عربستان در یک هفته گذشته است. در هفته گذشته نیز فرودگاه نجران هدف سه حمله قرار گرفته بود؛ از جمله یک حمله به آشیانه هواپیماها و همچنین برای نخستین، یک حمله به سامانه پدافندی «پاتریوت» مستقر در آن.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20892

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.