اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

راکت‌های مقاومت، تل‌آویو را ناچار به ایجاد موانع شنی در مرز غزه کرد

  • کد خبر : 20731
  • 30 اردیبهشت 1398 - 15:17
راکت‌های مقاومت، تل‌آویو را ناچار به ایجاد موانع شنی در مرز غزه کرد
رژیم صهیونیستی از بیم راکت‌های گروه‌های فلسطینی، ایجاد موانع شنی در یکی از مسیرهای اصلی در شمال نوار غزه را آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی از بیم راکت‌های گروه‌های فلسطینی، ایجاد موانع شنی در یکی از مسیرهای اصلی در شمال نوار غزه را آغاز کرد.

به گزارش اخبار جهادی، رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) ایجاد موانع شنی در یکی از راه‌های ارتباطی در شمال نوار غزه را آغاز کرد تا به گفته خودش از شهرک‌نشینان در برابر «موشک‌های ضد تانک» شلیک شده از غزه دفاع کند.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در این باره گزارش داد: صحبت از مسیری مرکزی است که روزانه صدها خودروی نظامی و غیرنظامی از آن عبور می‌کنند و در برابر تهدید تیراندازی مستقیم از شمال نوار غزه قرار دارد.

پس از اینکه در جنگ دو روزه اخیر علیه نوار غزه، گروه‌های فلسطینی با یک فروند موشک ضد تانک، یک خودروی نظامی صهیونیستی را هدف قرار دادند و این موضوع منجر به کشته شدن یک صهیونیست شد، تهدید موشک‌های ضد زره دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را دچار نگرانی کرده است.

صبح روز شنبه (۱۴ اردیبهشت/۴ می) بود که رژیم صهیونیستی به مناطقی در نوار غزه حمله کرد و مقاومت با شلیک چندین راکت پاسخ داد؛ اما این اتفاق «موقت» نبود و لحظه به لحظه بر حجم تنش‌ها میان نوار غزه و رژیم صهیونیستی افزوده شد.حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز و شب یکشنبه (۱۵ اردیبهشت/۵ می) نیز ادامه پیدا کرد و مقاومت نیز با شلیک راکت و موشک قاطعانه پاسخ داد. سرانجام با وساطت مصر و قطر و سازمان ملل دوشنبه (۱۶ اردیبهشت/۶ می) آتش‌بس در نوار غزه برقرار شد و پس از دو روز جنگ، آرامش این منطقه را فرا گرفت.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ۲۷ فلسطینی به شهادت رسیدند که در میان آنها «سه زن، دو نوزاد دختر و دو جنین (در شکم مادر)» دیده می‌شوند.گروه‌های مقاومت فلسطین ۶۹۰ موشک و راکت به سمت  فلسطین اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن چهار صهیونیست کشته و  ۱۳۰ نفر دیگر زخمی شدند, همچنین یک نفربر و یک جیپ اسرائیلی نیز با موشک مقاومت منهدم شد.

صندوق ویژه برآورد خسارت مربوط به اداره مالیات رژیم صهیونیستی در گزارش خود تصریح کرد، شهرهای «اشدود و عسقلان» شاهد بیشترین حجم خسارت هستند؛ در اشدود ۱۶۶ ساختمان و ۹۰ خودرو و در عسقلان ۱۸۲ ساختمان و ۵۰ خودرو خسارت دید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20731

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.