اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افشای میزان خسارت به تاسیسات نفتی عربستان در عملیات پهپادی انصارالله+تصاویر

  • کد خبر : 20744
  • 30 اردیبهشت 1398 - 15:33
افشای میزان خسارت به تاسیسات نفتی عربستان در عملیات پهپادی انصارالله+تصاویر
شبکه خبری الجزیره با انتشار تصاویر ماهواره‌ای میزان خسارت وارده بر تاسیسات نفتی عربستان پس از حمله پهپاد های انصارالله را منتشر کرد.

شبکه خبری الجزیره با انتشار تصاویر ماهواره‌ای میزان خسارت وارده بر تاسیسات نفتی عربستان پس از حمله پهپاد های انصارالله را منتشر کرد.

به گزارش اخبار جهادی، پایگاه خبری شبکه الجزیره چندین تصویر ماهواره‌ای از میزان خسارت‌های وارده به ایستگاه شماره ۸ پمپاژ نفت عربستان در شرکت آرامکو که توسط پهپادهای یمن مورد هدف قرار گرفته بود را منتشر کرد.

این تصاویر که یک روز پس از حمله گرفته شده، میزان خسارت‌های وارده به ایستگاه شماره ۸ در خط لوله شرق به غرب را که نفت عربستان را از حوزه های منطقه شرقی تا بندر ساحل غربی این کشور انتقال می داد، نشان می‌دهد. این ایستگاه در فاصله ۷۹ کیلومتری از استان عفیف به غرب از ریاض واقع شده است.

تصاویر هم چنین شکستگی در خط لوله نفتی به طول ۴ متر و نشت نفتی به مساحت هزار متر مربع را در روز بعد نشان می‌دهد. همچنین تصاویر مشخص می‌کنند که این حمله به طور مستقیم و دقیق انجام شده است.

بر اساس گزارش یک تیم تحلیل تصاویر ماهواره ای، مقایسه تصویری که درروز ۱۵ مه از این تاسیسات در دست است، با تصویری که چند روز قبل از حادثه گرفته شده، نشان می‌دهد که شکستگی‌های خط لوله نفتی آن به حدود ۴ متر می‌رسد.همانطور که نشت سنگین نفت خام در امتداد مساحت هزار متر مربع تا صبح روز بعد از حمله، در تصاویر مشخص است.

تحلیل تصاویر ماهواره ای نشان داد که حمله هوایی پهپادهای لوله ها را تنها در محدوده ۱۱ متر مربع هدف گرفتند و این محدوده نسبت به مساحت عمومی ایستگاه شماره ۸ که به ۱۱۵ هزار متر مربع می‌رسد بسیار باریک است.

این مساله به این معناست که این حمله دقیق و حساب شده بود تا بدون آسیب رساندن به تاسیسات اداری و مسکونی اطراف، دقیقا خط لوله را مورد هدف قرار بدهد.

در جریان تحلیل تصاویر ماهواره‌ای که الجزیره به دست آورده ، یک عملیات جمع آوری اطلاعات با منبع نامعلوم کشف شده که عملیات ماهواره‌ای خود را در منطقه الدوادمی و ینبع در امتداد خط لوله نفتی مورد هدف، انجام می دادند، این اتفاق از روز ۳ تا ۱۳ مه یعنی قبل از حمله انصارالله به تاسیسات عربستان صورت گرفته است.

 

با توجه به این حمله، اکنون حدود یک چهارم ذخایر نفتی جهان در معرض تهدید است و با این دقت و گستردگی دوراز انتظار این حمله به لوله های نفت عربستان، تردیدها نسبت به حملات پیشین جریان انصارالله به فرودگاه ابوظبی و دبی و شرکت آرامکو عربستان کمرنگ تر شده است.

جریان انصارالله روز سه شنبه گذشته از اجرای چندین حمله توسط پهپادهای مجهز به موشک‌های انفجاری به تاسیسات حیاتی عربستان در استان‌های الدودامی و عفیف از منطقه ریاض خبر داد و تاکید کرد که این حملات منجر به توقف کامل خط نفتی در این منطقه شده است. عربستان نیز به این حملات اذعان کرد، اما جزئیات خسارات وارده به این تاسیسات را فاش نکرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20744

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.