اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات عملیات ارتش سوریه در جبهه‌های حلب، حماه و ادلب

  • کد خبر : 20634
  • 24 اردیبهشت 1398 - 13:31
جزئیات عملیات ارتش سوریه در جبهه‌های حلب، حماه و ادلب
تروریست‌ها شامگاه دوشنبه به مواضع ارتش سوریه در شمال و جنوب غرب حلب حمله کردند تا مانع ادامه عملیات ارتش در حماه و ادلب شوند اما تاکنون موفق به انجام این کار نشده‌اند.

تروریست‌ها شامگاه دوشنبه به مواضع ارتش سوریه در شمال و جنوب غرب حلب حمله کردند تا مانع ادامه عملیات ارتش در حماه و ادلب شوند اما تاکنون موفق به انجام این کار نشده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه از ۱۶ اردیبهشت ماه جاری عملیات خود را در شمال حماه آغاز کرد و آن را به جنوب غرب ادلب رسانده است.

تروریستها نیز برای کاهش دامنه حملات ارتش سوریه، شامگاه دوشنبه به مواضع ارتش سوریه در شمال و جنوب غرب حلب حمله کردند اما نتوانستند پیشروی کنند. آنان قصد داشتند مانع از ادامه عملیات ارتش در حماه و ادلب شوند.

«رضا الباشا» خبرنگار جنگی درباره درگیری ارتش سوریه با تروریستها در نزدیکی حلب به خبرگزاری اسپوتنیکگفت که «مانند آنچه در ریفهای ادلب و حماه رخ داد، در حال حاضر نمی‌توان درباره نبرد یا عملیات یورشی در آنجا (حلب) سخن گفت».

وی تصریح کرد که ارتش سوریه و جنگنده‌های سوری و روس هر گونه تحرک النصره در نزدیکی حلب به ویژه در جبهه‌ی «الکاستیلو و در محورهای حریتان و حیان تا بیانون و الملاح» را هدف قرار می‌دهند؛ مناطقی که در اشغال کامل النصره قرار دارد.

ارتش سوریه همچنین مواضع النصره و تروریستهای «الحزب الترکستانی» را در مناطق «خان طومان، العیس، الحاضر، خلصه و حمیره» واقع در ریف جنوبی حلب بمباران می‌کند.

این خبرنگار ادامه داد: «تصمیم نظامی [کنونی]، رصد هر گونه تحرک [تروریستها] در این جبهه‌هاست؛ یعنی هر گونه تلاش برای تجمع از سوی گروههای مسلح مستقیما توسط ارتش سوریه هدف قرار می‌گیرد تا مانع از آن شود که بتوانند به مواضع ارتش سوریه حمله کنند».


مناطق سبزر رنگ در اشغال تروریستهاست

این خبرنگار درباره عملیاتهای ارتش در جنوب ادلب و شمال حماه نیز گفت که ارتش سوریه پس از تسلط بر شهرک‌های «الهواش و الجابریه» وارد جنوب ادلب شد و در واقع نیروهای سوری حاضر در جنوب غرب ادلب قصد دارند سیطره خود بر مناطق باقی مانده «سهل الغاب» را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتش سوریه در حال حاضر در تلاش است که هر گونه تجمع یا تلاش از سوی تروریستها برای حمله به سمت حلب را هدف قرار دهد، تأکید کرد که جبهه‌های عملیاتی حلب در حال حاضر آرام است.

وی با تأکید بر اینکه ارتش سوریه در حال گسترش دامنه عملیاتی خود است، تصریح کرد که نیروهای سوری مستقیما به سمت شهرک «خان شیخون» در حرکت هستند و به محض اینکه به آنجا رسیدند، شهرکهای «الهبیط، کفرزیتا» و مناطق اطراف آن از نظر نظامی ساقط شده به شمار خواهند رفت.

در واقع الهبیط خط مقدم دفاعی تروریستها از کفرزیتا و اللطامنه است. پیش از تسلط ارتش سوریه بر قلعه المضیق، این شهرک خط دفاعی آنان به شمار می‌رفت. اگر ارتش سوریه بتواند الهبیط را آزاد کند، خود را به «بزرگترین مقر معارضان در ریف شمالی حماه» رسانده است و می‌تواند این منطقه مهم را از وجود تروریستها پاکسازی کند.

این خبرنگار در پایان خاطر نشان کرد که در صورت سقوط مناطق مذکور، تروریستها مجبور خواهند شد از این مناطق عقب‌نشینی کنند و ارتش سوریه نیز بازگشایی بزرگراه بین‌المللی بین حلب و حماه را آغاز خواهد کرد و پس از آن، دو منطقه برای آزادسازی، پیش روی ارتش سوریه خواهد بود: «سراقب و معره النعمان».

انتهای پیام/

منبع: فارس

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.