اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پاسخ دندان شکن به نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در جنوب یمن/ آزادی هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در استان ضالع + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20612
  • 22 اردیبهشت 1398 - 11:06
پاسخ دندان شکن به نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در جنوب یمن/ آزادی هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در استان ضالع + نقشه میدانی و عکس
نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله پس از درگیری های سنگین چند روزه موفق شدند به پیروزی های مهمی در استان ضالع دست یابند.

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله پس از درگیری های سنگین چند روزه موفق شدند به پیروزی های مهمی در استان ضالع دست یابند.

 به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت انصارالله در روزهای گذشته پیروزی‌های میدانی چشمگیری را در استان ضالع در جنوب یمن به دست آوردند و نیروهای مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی را متحمل شکست‌های سنگینی کردند.

رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های نفس گیر موفق شدند نیروهای ائتلاف را در جنوب غرب و غرب استان ضالع عقب برانند و مساحتی در حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع را بازپس بگیرند و به کنترل دربیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی عملیات جدیدی را به منظور پاکسازی کامل بخش «قعطبه» در محور غربی و مرکزی استان ضالع آغاز کردند و در گام نخست توانستند خطوط دفاعی نیروهای ائتلاف را در هم بشکنند.

به گفته منابع میدانی، رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین دهها منطقه، پایگاه، ارتفاع و کوه از جمله را از اشغال نیروهای تحت فرمان ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی خارج کردند و به کنترل درآورند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای یمنی در جریان این عملیات «کوه صنعاء، خشب، یراخ» و مناطق «صبیره، الفاخر، الجب، قوز، قریش، معزوب عامر و…» را از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کردند و خود را به دروازه غربی شهر راهبردی «قعطبه» رساندند.

از سوی دیگر رزمندگان یمنی در ادامه عملیات خود علیه نیروهای ائتلاف موفق شدند با حمله‌های گسترده خود، دو منطقه راهبردی «نقیل الشیم و قردح» را به طور کامل پاکسازی کنند و شماری از عناصر مزدور را کشته و زخمی کنند.

«نقیل الشیم و قردح» دروازه شمالی شهر قعطبه محسوب می‌شوند؛ پاکسازی این دو منطقه راهبردی در شمال شهر قعطبه همچنین باعث می‌شود ارتباط نیروهای ائتلاف به طور کامل از محور شمالی به سمت بخش راهبردی «المریس» مسدود شود و آنان چاره‌ای جز فرار به سمت مناطق شرقی وجنوبی از جمله «ریشان و سناح» ندارند.

در حال حاضر، درگیری‌ها در حومه غربی و شمال شرقی شهر قعطبه از جمله مناطق «کوه الجمیمه، حمر» ادامه دارد؛ اگر رزمندگان یمنی این مناطق را به کنترل درآورند، نیروهای ائتلاف در شهر قعطبه از محور شمال شرقی و شمال غربی به محاصره درخواهند آمد.

اعلام الحربی

رزمندگان یمنی همزمان از محور «قوز و قریش» در شمال غرب شهر قعطبه نیز حملاتی را علیه مواضع مزدوران ائتلاف انجام دادند و با پیشروی محسوس در منطقه موفق شدند جاده ارتباطی قعطبه به سمت مریس را مسدود کنند.

با پاکسازی کامل بخش قعطبه، نیروهای ائتلاف در بخش دمت از محور جنوبی به محاصره در خواهند آمد و رزمندگان یمنی به دوزاه های غربی و جنوبی بخش‌های «الحصین، الشعبی، الضالع» خواهند رسید.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ائتلاف در روزهای گذشته حملاتی را علیه مواضع رزمندگان یمنی در مناطق شمالی و شرقی شهر الفاخر در حومه غربی قعطبه انجام دادند اما با واکنش به موقع روبه رو شدند و ناکام ماندند.

از بخش «الازرق» در جنوب غرب استان ضالع خبر می‌رسد، رزمندگان یمنی با انجام عملیات گسترده از حومه بخش الحشاء موفق شدند دهها منطقه از جمله «الشجفی» را پاکسازی و از اشغال نیروهای ائتلاف خارج کنند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت در روزهای گذشته حدود هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را در محورهای شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مرکز استان ضالع از اشغال نیروهای ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی خارج کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20612

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.