اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

درگیری‌های سنگین در مرزهای مشترک با استان نجران عربستان/ شکست‌های سنگین مزدوران رژیم سعودی + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20606
  • 21 اردیبهشت 1398 - 21:02
درگیری‌های سنگین در مرزهای مشترک با استان نجران عربستان/ شکست‌های سنگین مزدوران رژیم سعودی + نقشه میدانی و عکس
نیروهای یمنی در جریان چند عملیات در جنوب استان نجران عربستان موفق شدند خسارت های سنگینی را به مزدوران چند ملیتی رژیم سعودی وارد کنند.

نیروهای یمنی در جریان چند عملیات در جنوب استان نجران عربستان موفق شدند خسارت های سنگینی را به مزدوران چند ملیتی رژیم سعودی وارد کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن، عملیات گسترده‌ای را در مناطق مرزی مشترک با استان نجران عربستان علیه نیروهای مزدور رژیم سعودی انجام دادند.براساس اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار ما گذاشته است، یگان‌های مختلف و متخصص نیروهای ارتش و انصارالله از جمله نیروهای یگان‌های مهندسی، تک تیرانداز، زرهی و…در این عملیات شرکت کردند.

این منبع میدانی به جزئیات عملیات رزمندگان یمنی در این محور اشاره کرد و گفت: نیروهای یمنی پس از تجمیع اطلاعات و بررسی‌های میدانی به دست آمده، مواضع نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی را در بلندی‌ها و کوه‌های مرزی مشترک با استان نجران هدف قرار دادند.

وی از شکسته شدن خطوط دفاعی نیروهای مزدور سعودی در شروع عملیات خبر داد و افزود: یگان‌های توپخانه و موشکی نیز همزمان مواضع نیروهای مزدور سعودی‌ را در منطقه هدف قرار دادند و شماری از آنان را کشته و زخمی کردند.

عکس: اعلام الحربی

این منبع میدانی افزود: رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند رشته کوه‌های «جبلیه» را در مناطق مرزی مشترک با استان نجران از اشغال نیروهای مزدور سعودی خارج و به کنترل دربیاورند.

براساس اطلاعات به دست آمده، تعدادی از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ سایر مزدوران پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

نیروهای یمنی در جریان بازپس گیری رشته کوه‌های «جبلیه» موفق شدند مقادیر بسیار زیادی تجهیزات نظامی را به غنیمت بگیرند؛ رشته کوه‌های «جبلیه» شامل دهها بلندی و ارتفاع صعب العبور است که بر مناطق حومه اشراف دارد.

به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان یمنی با تسلط بر رشته کوه‌های «جبلیه» می‌توانند مناطق حومه را در مرزهای مشترک با استان نجران عربستان از اشغال نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

از صحرای الاجاشر در محدود سرزمینی استان نجران عربستان خبر می‌رسد، نیروهای یگان مهندسی پس از دریافت اطلاعات دقیق موفق شدند کاروانی از نیروهای مزدور سعودی را در کمین تله‌های انفجاری گرفتار کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یگان مهندسی یمنی در جریان این کمین دقیق و غافلگیرانه توانستند ضربات مهلکی را به مزدوران سعودی وارد کنند و ۱۰ خودروی نظامی آنان را در این محور منهدم کردند.

دهها تن از نیروهای مزدور نیز در این کمین کشته و زخمی شدند؛ نیروهای یگان مهندسی در یک عملیات دیگر توانستند کاروانی از نیروهای مزدور سعودی را در منطقه «الربعه» در کمین تله‌های انفجاری گرفتار کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۶ خودروی نظامی مزدوران در این کمین دقیق با تله‌های انفجاری کار گذاشته شده در مسیر برخورد کردند و منهدم شدند و شماری از سرنشینان کشته و زخمی شدند.

عکس: اعلام الحربی

به گزارش اخبار جهادی، از جنوب استان نجران خبر می‌رسد، دهها تن از نیروهای مزدور سعودی با پشتیبانی یگان‌های هوایی رژیم عربستان، حمله گسترده‌ای را از ۴ محور علیه مواضع رزمندگان یمنی در منطقه «الطلعه» انجام دادند.

یک منبع میدانی به جزئیات حملات اشاره کرد و افزود: نیروهای یمنی با وجود حملات هوایی و درگیری‌های سنگین زمینی در منطقه مقاومت کردند و در گام نخست توانستند پیشروی نیروهای مزدور سعودی را در این محور متوقف کنند.

این منبع میدانی تصریح کرد: رزمندگان یمنی پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته موفق شدند حملات مزدوران چند ملیتی سعودی را در منطقه «الطلعه» در جنوب استان نجران به طور کامل دفع کنند.

وی با بیان اینکه دهها تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند، گفت: نیروهای یمنی تجهیزات نظامی قابل توجه مزدوران سعودی را در این محور منهدم و مقادیر زیادی به غنیمت گرفتند.

به گزارش اخبار جهادی، استان نجران در جنوب عربستان واقع شده و هم مرز با استان‌های الجوف و صعده (مهمترین پایگاه انصارلله) است و از اصلی ترین مناطق کمک رسانی رژیم سعودی به مزدوران در استان‌های صعده و الجوف محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.