اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی شمال سوریه/ ضربات سنگین به تروریست‌ها در شمال حماه و جنوب ادلب + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20564
  • 20 اردیبهشت 1398 - 10:48
نیروهای سوری و مقاومت در ادامه عملیات علیه تروریست ها در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب موفق شدند مناطق جدیدی را به کنترل درآورند.

نیروهای سوری و مقاومت در ادامه عملیات علیه تروریست ها در شمال استان حماه و جنوب استان ادلب موفق شدند مناطق جدیدی را به کنترل درآورند.

 به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی شمال استان حماه و جنوب استان ادلب حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت مواضع را در مناطق تازه آزاد شده از جمله شهرک راهبردی کفرنبوده تثبیت کردند.براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، حملات یگان‌های موشکی، توپخانه ای و جنگنده‌های روسی و سوری علیه مناطق تحت اشغال گروه‌های تروریستی به ویژه شهرک الهبیط و ارتفاع الصخر ادامه دارد و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد شده است.

أرشیو

به گفته منابع میدانی، گروهی از نیروهای سوری و مقاومت عملیاتی را از محور غربی شهرک کفرنبوده علیه مواضع تروریست‌ها انجام دادند و در کمترین زمان ممکن توانستند شهر ارهبردی «قلعه مضیق»، شهرک‌های «التوینه، الکرکات، الشریعه» و ارتفاع «هواش» را به کنترل درآوردند و آنان را به سمت مناطق شمالی فراری دادند.

این مناطق تازه آزاد شده، کلید فتح دشت الغاب و کوه «شحشبو» محسوب می‌شوند؛ همزمان با این پیروزی‌ها، ساکنان شهرک‌های شمالی و شمال غربی حماه و جنوب ادلب در حال فشار آوردن به تروریست‌ها هستند تا مناطق اشغالی را تخلیه کنند.

به گزارش اخبار جهادی، روز گذشته نیز تروریست‌های جیش العزه تلاش زیادی کردند با حملات گسترده شهرک راهبردی کفرنبوده را دوباره به اشغال خود دربیاوردند که با اقدام به موقع و ایستادگی نیروهای سوری و مقاومت ناکام ماندند.

در جریان دفع حملات، دهها تن از عناصر تروریستی از جمله دو فرمانده میدانی به نام‌های «محمد عبدالکریم خاروف و موید الجاسر» به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ از محور شرقی استان ادلب خبر می‌رسد، تروریست‌های حزب الترکستانی و جبهه النصره حمله گسترده‌ای را برای اشغال فرودگاه راهبردی ابوظهور انجام دادند که پس از درگیری‌های سنگین به نتیجه‌ای نرسیدند.

 

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20564

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.