اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات بزرگ در صحرای الجزیره عراق همزمان با انتشار تصاویر جدید ابوبکر البغدادی/ سرکرده داعش در استان های نینوا، صلاح الدین و الانبار از پای درآمد + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 20560
  • 19 اردیبهشت 1398 - 20:15
عملیات بزرگ در صحرای الجزیره عراق همزمان با انتشار تصاویر جدید ابوبکر البغدادی/ سرکرده داعش در استان های نینوا، صلاح الدین و الانبار از پای درآمد + نقشه میدانی و تصاویر
نیروهای عراقی عملیات را در صحرای الجزیره گسترش داده‌اند چرا که احتمال می‌دهند سرکرده داعش در این منطقه مخفی شده باشد.

نیروهای عراقی عملیات را در صحرای الجزیره گسترش داده‌اند چرا که احتمال می‌دهند سرکرده داعش در این منطقه مخفی شده باشد.

 به گزارش اخبار جهادی، گروهی از رزمندگان عراقی از جمله نیروهای امنیتی، اطلاعات، فرماندهی عملیات جزیره و عشایر، عملیاتی را در محدوده صحرای الجزیره که استان الانبار را از استان نینوا جدا می‌کند، انجام دادند.نیروهای عراقی در جریان این عملیات موفق شدند «ابوقصور التونسی»، سرکرده ارشد میدانی گروهک تروریستی داعش را به همراه ۱۴ تن دیگر از عناصر تروریستی شکار کنند و به هلاکت برسانند.

به گزارش اخبار جهادی، این سرکرده میدانی به هلاکت رسیده داعش، مسئول عملیات‌های تروریستی دراستان‌های نینوا، صلاح الدین و الانبار بود که در کمین دقیق نیروهای عراقی گرفتار شد و از پای درآمد.

آرشیو

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای عراقی در عملیات پاکسازی صحرای الجزیره توانستند۱۴ موتور سیکلت انتحاری، ۳ خودروی انتحاری و ۱۰ مقر نظامی عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را شناسایی و منهدم کنند.

به گفته منابع میدانی، هسته‌های خاموش داعش مستقر در صحرای الجزیره خود را برای انجام حمله علیه مواضع نیروهای عراقی و ناامن کردن دوباره مناطق تازه پاکسازی شده آماده می‌کردند که با واکنش به موقع ناکام ماندند و به نتیجه نرسیدند.

به گزارش اخبار جهادی، انتشار تصاویر جدید از ابوبکر البغدادی، سرکرده گروهک تروریستی داعشباعث شده نیروهای عراقی عملیات را در صحرای الجزیره (غرب استان صلاح الدین، شمال استان الانبار و جنوب استان نینوا) تشدید کنند.

آرشیو

صحرای الجزیره یک نقطه کور به شمار می‌آید و نیروهای عراقی این احتمال را داده‌اند که ابوبکر البغدادی به همراه فرماندهان ارشد در این محور حضور داشته باشد و به همین دلیل عملیات را در این منطقه گسترش داده‌اند.

صحرای الجزیره از محور غربی در مسیر مرزهای مشترک با سوریه و از محور شرقی در مسیر مناطق مرکزی عراق از جمله پایتخت واقع شده است؛ پاکسازی کامل صحرای الجزیره به معنای تأمین امنیت مناطق مرکزی استان‌های نینوا و صلاح الدین و شمال استان الانبار است.

از سویی دیگر، مراقبت و جست وجوی نقطه به نقطه نیروهای عراقی در مناطق مهم مرزی«حوران و قذف» ادامه دارد؛ عملیات نیروهای عراقی در مناطق مرزی مشترک با سوریه برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها در جریان است.

به گزارش اخبار جهادی، بالگردها و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عراق در جریان گشت زنی در مناطق مرزی مشترک با سوریه موفق شدند گروهی از عناصر گروهک تروریستی داعش را شناسایی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروی هوایی ارتش عراق، تروریست‌های داعش را در حومهگذرگاه مرزی القائم رصد و شناسایی کردند و با بررسی دقیق میدانی آنان را در این محور به شدت هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، ۵ تن از عناصر تروریستی داعش در جریان این حملات به هلاکت رسیدند و خودروی نظامی آنان هدف قرار گرفت و منهدم شد؛ یک خودروی انتحاری تروریست‌ها نیز در این محور منهدم شد.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.