اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سید حسن نصرالله: هدف از تأسیس داعش مقابله با حزب‌الله و سوریه بود/ اسرائیل نقاط ضعف بزرگ و مرگباری دارد

  • کد خبر : 20494
  • 13 اردیبهشت 1398 - 10:10
سید حسن نصرالله: هدف از تأسیس داعش مقابله با حزب‌الله و سوریه بود/ اسرائیل نقاط ضعف بزرگ و مرگباری دارد
سید حسن نصرالله با تأکید بر آمادگی کامل مقاومت برای دفع هرگونه تجاوز جدید رژیم صهیونیستی تصریح کرد مقاومت قدرت واردشدن به الجلیل (در فلسطین اشغالی) را دارد و این چیزی است که دشمن هم درباره آن صحبت می‌کند.

سید حسن نصرالله با تأکید بر آمادگی کامل مقاومت برای دفع هرگونه تجاوز جدید رژیم صهیونیستی تصریح کرد مقاومت قدرت واردشدن به الجلیل (در فلسطین اشغالی) را دارد و این چیزی است که دشمن هم درباره آن صحبت می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از شبکه المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله به‌مناسبت سومین سالگرد شهادت مصطفی بدرالدین معروف به سید ذوالفقار فرمانده جهادی حزب‌الله ایراد می‌شود.

مراسم سالروز شهادت شهید بدرالدین در سالن شهید سید محمد باقر صدر در مدرسه امام مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف در منطقه الحدث در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار می‌شود.

مهمترین محورهای سخنرانی دبیرکل حزب‌الله:

بار دیگر سالروز شهادت برادر عزیز، سید مصطفی بدرالدین را به خانواده گرامی‌اش تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به همه تبریک عرض می‌‌کنم و امیدواریم که در روزه‌داری و استفاده از حسن ضیافت الهی موفق باشیم.

به کارگران و مجاهدان در راه کسب روزی برای خانواده‌هایشان به‌مناسبت روز کارگر تبریک می‌گویم، کارگران همانند مجاهدان هستند و حقوقی دارند که باید در هر شرایطی برای آنها محقق شود.

بسیاری از شهداء تنها پس از شهادتشان به مردم معرفی شدند که دلیل آن، زندگی و فعالیت آنها در مقاومت بود، هنگام ارزیابی زندگی آنها، باید از درس‌های زندگی آنها بهره برد.

سید ذوالفقار (لقب شهید بدرالدین) از مجاهدان پیشگام در مقاومت بود، تدین، هوشمندی، توجه به دغدغه‌های مردم و کشور و امت و روحیه مسئولیت‌پذیری از همان ابتدا از جمله خصوصیات وی به‌شمار می‌رود.

سید ذوالفقار از جوانانی بود که دغدغه فلسطین را داشت و این دغدغه را داشت که چگونه ثروت امت ما از سوی آمریکایی‌ها به‌غارت می‌رود و چگونه ملت‌های ما از جمله ملت لبنان فقر و اهمال و سهل ‌انگاری را تحمل می‌کنند.

این جوانان امثال سید ذوالفقار، شاهد سلطه‌طلبی آمریکا و اسرائیل بودند و کار و فعالیت برای مقابله با آن را مسئولیت خود می‌دانستند، امروز در لبنان اگر دغدغه‌های امت یا وطن یا مقدسات امت را داشته باشی، برخی از آن ابراز شگفتی یا آن را محکوم می‌کنند و حتی برخی آن را در سطح خیانت ملی قلمداد می‌کنند.

برخی در لبنان می‌خواهند که انسان فقط دغدغه حزب یا منطقه یا طایفه خود را داشته باشد و به دیگران اعتنایی نکند، این در حالی است که ما در مسئله محرومیت و بیکاری وجه مشترک داریم، ویژگی مقاومت و سید ذوالفقار و برادرانش این بود که این فرهنگ را نمی‌پذیرفتند (فرهنگ بی‌توجهی به مشکلات و دغدغه‌های دیگران و فقط به خود  توجه‌کردن).

شهید سید ذوالفقار و برادرانش، دغدغه فلسطین و اردوگاه‌های فلسطین را داشتند، آنها با مردم همراه همراه بودند و عزم و  اراده و روحیه خستگی‌ناپذیری داشتند، اعتماد این جوانان به تغییرات معادلات و وارد کردن شکست به دشمن و نترسیدن از آن بود.

سید ذوالفقار و برادرانش در مقاومت با وجود امکانات محدود و اندک از نظر نیرو و تجهیزات، پیروزی و دستاورد کسب کردند.

یکی از دستاوردهای سید ذوالفقار، عملیات معروف در انصاریه است که با تکیه بر اطلاعات مشخص و بررسی وضعیت و استفاده از کمین صورت گرفت، او و برادرانش به منطقه عملیات رفتند، این طرح برای روزها و شب‌های طولانی وضع شد و آن رویارویی منحصر به فرد بزرگ رخ داد، همان ویژگی‌ها بود که سبب پافشاری سید ذوالفقار برای رفتن به سوریه شد، با همان شیوه، بسیاری از فرماندهان فعالیت می‌کنند و آن را به شاگردان مجاهدانشان از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌کنند، نسلی که در سال ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ و در سوریه ظهور یافت.

جوی که امروز آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها و برخی کشورهای عربی و رسانه‌هایشان به‌روی آن کار می‌کنند، بزرگ‌نمایی دائمی جنگ علیه لبنان است.

هدف از بزرگ‌نمایی درباره جنگ اسرائیل، فشار بر دولت لبنان و مسئولان و ملت برای تسلیم شدن و دادن امتیاز است.

یکی از اهداف بزرگ‌نمایی، موضوع مزارع شبعا و قدرت لبنان و مقاومت است.

لبنان با ارتش، ملت و مقاومت خود، قوی و قدرتمند است و دشمن هم نقاط ضعف بزرگ و مرگباری دارد.

آمریکا تلاش می‌کند که از لبنان در موضوع مرزهای زمینی و دریایی و مزارع شبعا به‌نفع دشمن اسرائیلی امتیاز بگیرد و همچنین امتیازهایی درباره نقاط قوت لبنان از جمله درباره مقاومت و موشک‌هایش بگیرد.

تحریم‌ها هرگز نخواهد توانست به قدرت مقاومت و آمادگی آن خدشه‌ای وارد کند.

مقاومت قدرت وارد شدن به الجلیل (در فلسطین اشغالی) را دارد و این چیزی است که دشمن هم درباره آن صحبت می‌کند.

لشگرها و تیپ‌های اسرائیلی که فکر ورود به جنوب لبنان را (در صورت جنگ جدید) در سر بپرورانند، در برابر شبکه‌های ماهواره‌ای جهانی ان‌شاءالله درهم خواهند شکست.

مقاومت به آزادسازی هر سرزمینی که دولت لبنان بگوید متعلق به لبنان و اشغال‌شده است، پایبند خواهد بود.

دولت لبنان، مزارع شبعا را لبنانی می‌داند و این مسئله برای مقاومت هم قطعی و نهایی است و هر نظر دیگری ارزش ندارد.

مقاومت مسئولیت آزادسازی مزارع شبعا و تپه‌های کفربا را به‌عهده خود می‌داند.

روز به روز درستی تصمیم ما مبنی بر رفتن به سوریه بیشتر ثابت می‌شود، جایی که سید ذوالفقار در آن به شهادت رسید، سوریه در معرض توطئه آمریکایی، اسرائیلی و سعودی قرار داشت که از برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) استفاده شد و هدفشان تغییر دموکراتیک مسالمت‌آمیز نبود.

اغلب تروریست‌های انتحاری در سوریه و عراق، سعودی بودند.

هدف از تأسیس داعش مقابله با حزب‌الله و سوریه بود، زیرا تسلیم نشد و تابع اراده آمریکا نشد.

پروژه داعش چه بود؟ از نظر داعش، انتخابات به‌معنای کفر است، هر کس در انتخابات شرکت کند کافر است و خونش مباح است، اینها تصمیم‌گیرندگان آینده هستند؟ اینها دست‌پرورده‌های آمریکا هستند، و به‌اعتراف سرانشان، هدفشان جنگ با هر کسی است که در مقابل آمریکا و طرح اسرائیلی ایستادگی کند.

داعش همچنان تهدید به‌شمار می‌رود، هرچند خلافت و دولت موهوم و ادعایی‌اش پایان یافت.

برای فعال کردن دوباره داعش در سوریه و عراق تلاش می‌کنند و به همین سبب همکاری سوریه و عراق در مرزها برای مقابله با داعش واجب است.

پادشاهی عربستان سعودی در پس‌زمینه فکر داعش است و باید محکوم شود و آمریکا و عربستان سعودی در قبال جنایاتی که داعش مرتکب شده و مرتکب می‌شود، مسئول اول هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.