اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان ضالع/ طوفان نیروهای یمنی در مناطق «مریس و دمت» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 20010
  • 24 فروردین 1398 - 11:33
آخرین تحولات میدانی استان ضالع/ طوفان نیروهای یمنی در مناطق «مریس و دمت» + نقشه میدانی و عکس

نیروهای یمنی در جریان عملیات در بخش های مرکزی استان ضالع، خسارت های سنگینی به مزدوران ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی وارد کردند.  به گزارش اخبار جهادی، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات جدید و گسترده‌ای را برای بازپس گیری مناطق اشغالی در بخش‌هایی از مرکز و شمال استان ضالع علیه […]

نیروهای یمنی در جریان عملیات در بخش های مرکزی استان ضالع، خسارت های سنگینی به مزدوران ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی وارد کردند.

 به گزارش اخبار جهادی، گروهی مشترک از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات جدید و گسترده‌ای را برای بازپس گیری مناطق اشغالی در بخش‌هایی از مرکز و شمال استان ضالع علیه نیروهای مزدور ائتلاف غربی – عربی – صهیونیستی در جنوب یمن انجام دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، رزمندگان یمنی با پشتیبانی یگان‌های توپخانه و موشکی مواضع و پایگاه‌های نیروهای مزدور ائتلاف را در حومه پایگاه نظامی «الصدرین» در منطقه «مریس»هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یمنی در گام نخست این عملیات موفق شدند خطوط دفاعی مزدوران ائتلاف را در هم بشکنند و خسارت‌های سنگینی به آنان وارد کنند؛ شماری از نیروهای مزدور در این محور کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی، رزمندگان انصارالله و نیروهای ارتش پس از درگیری‌های سنگین توانستند مزدوران ائتلاف را عقب برانند و بخش وسیعی از منطقه را که بر یایگاه نظامی «الصدرین» اشراف داشت به کنترل دربیاورند.

خبرها حاکیست، تعدادی از نیروهای مزدور ائتلاف در جریان درگیری‌ها از پای درآمدند و به هلاکت رسیدند؛ سایر نیروهای مزدور پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند.

تعدادی از خودروهای نظامی مزدوران در این عملیات هدف قرار گرفت و منهدم شد؛ نیروهای یمنی در جریان پاکسازی و بازپس گیری نقاط اشغالی در منطقه «مریس» موفق شدند مقادیری قابل توجه سلاح‌های سبک و سنگین را به غنیمت بگیرند.

منطقه راهبردی «مریس» دروازه جنوبی برای ورود به بخش «دمت» به شمار می‌آید و از محور جنوب غرب و جنوب به بخش «قعطبه» متصل می‌شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله درصدد هستند با تثبیت مواضع در مناطق تازه آزاد شده و بازپس گیری تمامی نقاط اشغالی در منطقه «مریس» به سمت بخش «قعطبه» پیشروی کنند.

رزمندگان یمنی در روزهای گذشته در جریان عملیات گسترده در حومه جنوبی بخش «دمت» توانستند مساحتی در حدود ۱۰۰ کیلومتر مربع را از اشغال نیروهای مزدور ائتلاف خارج کنند و خود را به نزدیکی کوه «مریس» برسانند.

حدود ۳۰۰ تن از نیروهای مزدور ائتلاف در جریان درگیری‌ها در حومه جنوبی بخش «دمت» کشته و زخمی شدند؛ رزمندگان یمنی در مجموع عملیات در دو هفته گذشته موفق شدند مناطق وسیعی را در بخش «دمت» باز پس بگیرند و به سوی منطقه «مریس» پیشروی کنند.

از سویی دیگر، نیروهای مزدور ائتلاف درصدد هستند با اشغال کامل استان ضالع، ارتباط نیروهای یمنی را در استان البیضاء با استان‌های اب و تعز قطع کنند و همچنین آنان را در شمال استان لحج به محاصره دربیاورند که تاکنون ناکام مانده‌اند.

به گزارش اخبار جهادی، استان ضالع با ۹ بخش در جنوب یمن واقع شده و ۴۵ درصد از مساحت آن در اشغال نیروهای مزدور ائتلاف است؛ نیروهای یمنی نیز ۵۵ درصد از خاک استان ضالع را در کنترل دارند.

در حال حاضر، مناطقی از بخش‌های «الشعیب، از دمت، لحصین، الضالع، جحاف و بخش کوچکی از الازارق» در اشغال نیروهای مزدور ائتلاف و بخش شمالی دمت، جبن، قعطبه، الحشاء، مناطقی از الازارق» در کنترل رزمندگان انصارالله و ارتش یمن است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=20010

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.