اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات میدانی پایتخت بحران زده لیبی هشت روز پس از آغاز عملیات ژنرال حفتر/ تلاش دولت وفاق ملی برای تثبیت مواضع در فرودگاه بین المللی طرابلس+ نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 19933
  • 21 فروردین 1398 - 19:50
تحولات میدانی پایتخت بحران زده لیبی هشت روز پس از آغاز عملیات ژنرال حفتر/ تلاش دولت وفاق ملی برای تثبیت مواضع در فرودگاه بین المللی طرابلس+ نقشه میدانی و عکس
نیروهای دولت وفاق ملی پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند فرودگاه بین المللی پایتخت را از تصرف نیروهای حفتر خارج کنند.

نیروهای دولت وفاق ملی پس از درگیری‌های سنگین موفق شدند فرودگاه بین المللی پایتخت را از تصرف نیروهای حفتر خارج کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، جدیدترین خبرها از تحولات میدانی حومه شهر طرابلس (پایتخت لیبی) حاکیست، درگیری‌های سنگین میان نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر و دولت وفاق ملی برای هشتمین روز متوالی ادامه دارد.ژنرال حفتر که دولت موسوم به «طبرق» را در مناطق شرقی لیبی تشکیل داده و به یک قدمی پایتخت رسیده درصدد است دولت وفاق ملی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده را در شهر طرابلس (غرب لیبی) ساقط کند.

یک منبع میدانی به جزئیات درگیری‌ها در حومه پایتخت اشاره کرد و افزود: در حومه غربی شهر طرابلس تغییر میدانی قابل توجه‌ای رخ نداده و نیروهای حفتر همچنان برمیدان ۲۷ تسلط دارند و با پایتخت از این محور حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارند.

این منبع میدانی از ادامه درگیری‌های سنگین در حومه جنوب غرب شهر طرابلس خبر داد و گفت: درگیری‌ها در محور کباری الزهرا و السوانی همچنان میان نیروهای تحت فرمان حفتر و وفاق ملی در جریان است.

نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر در حومه جنوب غربی شهر

وی با بیان این مناطق در حومه جنوب غرب میان طرفین دست به دست می‌شود، افزود: نیروهای دولت وفاق ملی ابتکار عمل را در این محور در دست گرفته‌اند و در حال بازپس گیری مناطق تصرف شده و تغییر موازنه قدرت هستند؛ فاصله نیروهای حفتر از این محور با مرکز شهر طرابلس حدود ۲۵ کیلومتر است.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای دولت وفاق ملی در حومه جنوبی شهر طرابلس نیز پس از درگیری‌های سنگین و نفس گیر در نهایت موفق شدند فرودگاه بین المللی پایتخت را از تصرف نیروهای حفتر خارج و به کنترل درآورند.

در حال حاضر، نیروهای دولت وفاق ملی در تلاش هستند مواضع خود را در فرودگاه تثبیت کنند اما درگیری‌ها در حومه فرودگاه (سوق الاحد و قصر بن غشیر) ادامه دارد و نقاط دیگری از جمله«سوق الخمیس» همچنان در سیطره نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر است.

نیروهای دولت وفاق ملی عنوان

نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر اگر چه کنترل فرودگاه را از دست دادند اما در حومه شمال شرق فرودگاه از جمله محور «سوق الاحد» پیشروی داشتند و بخش‌هایی از اردوگاه «الیرموک» را به سیطره درآوردند.

نیروهای حفتر در ادامه درگیری‌ها در این محور توانستند خود را به اردوگاه موشکی (یک کیلومتری پایگاه نظامی الیرموک) برسانند اما دولت وفاق ملی با اعزام نیروهای تازه نفس و انجام چند ضد حمله موفق شد اردوگاه «الیرموک» را به طور مجدد بازپس بگیرد.

تسلط دوباره نیروهای وفاق بر اردوگاه الیرموک

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای تحت فرمان ژنرال حفتر در تلاش هستند اردوگاه موشکی را دوباره به تصرف در بیاورند و فاصله خود را از محور جنوبی با شهر طرابلس به ۱۷ کیلومتر کاهش دهند که تاکنون ناکام مانده‌اند.

از حومه جنوب شرق شهر طرابلس (پایتخت لیبی) خبر می‌رسد، وضعیت میدانی تغییر خاصی نکرده است و درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و مناطق در این محور میان طرفین دست به دست می‌شود.

خبرها از حومه شرقی شهر طرابلس حاکیست، تشدید حملات موشکی نیروهای ژنرال حفتر در نهایت منجر به تعطیلی فرودگاه بین المللی «معیتیقه» تا اطلاع ثانوی شد؛ این فرودگاه در نزدیکی ساحل واقع شده است.

حمله موشکی به فرودگاه معیتقیه

به گفته منابع میدانی، درگیری‌های ۸ روز گذشته میان نیروهای حقتر دولت وفاق ملی در حومه شهر طرابلس باعث شده حدود ۳ هزار تن از شهروندان لیبیایی خانه‌هایشان را ترک کنند و آواره شوند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ژنرال خلیفه حفتر در جریان عملیات علیه دولت وفاق ملی (دولت مستقر در غرب) و تلاش برای تصرف شهر طرابلس از نیروهای مزدور آفریقایی استفاده می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی، ژنرال حفتر و نیروهایش که بیش از ۵۰ درصد از مساحت لیبی را به کنترل درآورده‌اند و درصدد هستند شهر طرابلس را از سیطره نیروهای دولت وفاق ملی (تحت حمایت دولت‌های ترکیه و قطر) خارج کنند از سوی رژیم‌های امارات، عربستان سعودی و مصر حمایت می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.