اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

قدرت نمایی دوباره رزمندگان یمنی در عسیر عربستان/ غافلگیر شدن مزدوران سعودی در مناطق «مجازه، علب و الربوعه» + نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 19820
  • 17 فروردین 1398 - 23:58
قدرت نمایی دوباره رزمندگان یمنی در عسیر عربستان/ غافلگیر شدن مزدوران سعودی در مناطق «مجازه، علب و الربوعه» + نقشه میدانی و عکس
نیروهای یمنی در جنوب استان عسیر عربستان موفق شدند ضربات سنگینی را به مزدوران سعودی وارد کنند.

نیروهای یمنی در جنوب استان عسیر عربستان موفق شدند ضربات سنگینی را به مزدوران سعودی وارد کنند.

 به گزارش اخبار جهادی، تازه‌ترین خبرها از تحولات میدانی جنوب استان عسیر عربستان حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله یمن، حمله گسترده و غافلگیر کننده‌ای را علیه نیروهای مزدور چند ملیتی رژیم سعودی انجام دادند.براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی مواضع مزدوران سعودی را در ارتفاعات و بلندی‌های «البراکین» در منطقه «مجازه» هدف قرار دادند و در همان گام نخست موفق شدند در این محور پیشروی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و انصارالله پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته توانستند خطوط دفاعی نیروهای مزدور را در هم بشکنند و تمامی مناطق پیش بینی شده را در منطقه «البراکین» به سیطره دربیاورند.

دهها تن از نیروهای مزدور سعودی در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ رزمندگان یمنی در این عملیات ضربات مهلک و خسارت‌های سنگینی به نیروهای مزدور و تجهیزات نظامی آنان وارد کردند.

به گزارش اخبار جهادی، مسیرهای انتقال نیرو و تجهیزات مزدوران سعودی در این محور با مشکل روبه رو شده است؛ منطقه مجازه در جنوب استان عسیر عربستان واقع شده و بخش‌هایی از آن در کنترل نیروهای یمنی است.

از مقابل گذرگاه مرزی «علب» خبر می‌رسد، کاروانی از نیروهای مزدور سعودی در کمین تله‌های انفجاری کار گذاشته شده توسط یگان‌های مهندسی رزمندگان یمنی گرفتار شدند و دهها تن از آنان کشته و زخمی شدند.

خبرها از بخش راهبردی «الربوعه» در جنوب غرب استان عسیر عربستان حاکیست، گروهی مشترک از رزمندگان یمنی حمله‌ای را علیه مواضع نیروهای مزدور سعودی انجام دادند و ضربات سنگینی به آنان وارد کردند.

بخش راهبردی «الربوعه» دروازه ورود به استان عسیر عربستان از محور جنوب غرب محسوب می‌شود و نقطه اتصال به استان جیزان هم به شمار می‌آید؛ این بخش مهم دروازه شمالی برای ورود به بخش «باقم» در شمال استان صعده یمن است.

به گزارش اخبار جهادی، مناطق وسیعی از بخش «باقم» در شمال استان صعده شامل مناطق شمالی و مرکزی از جمله «کوه الاسود، کوه الراس، مهدیده، الحماقی، ابواب الحدید، کوه الشعیر و …» در اشغال مزدوران سعودی است.

محاصره نیروهای مزدور سعودی در مناطق شمالی بخش «باقم» در شمال استان صعده هدف دیگر نیروهای یمنی از انجام عملیات در مناطق جنوبی استان عسیر است که همچنان جریان دارد.

در حال حاضر، بخش‌هایی از جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق استان عسیر عربستان در کنترل رزمندگان یمنی قرار دارد و عملیات‌های مزدوران سعودی برای سیطره مجدد بر این مناطق ناکام مانده و به نتیجه‌ای نرسیده است.

انتهای پیام/

منبع: مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19820

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.