اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

عملیات نجات سوسنگرد با چاشنی جوسازی ضدانقلاب

  • کد خبر : 19627
  • 15 فروردین 1398 - 3:03
عملیات نجات سوسنگرد با چاشنی جوسازی ضدانقلاب
وقوع تیراندازی در روستای جلیزی دشت‌آزادگان سبب شد تا رسانه‌های ضد انقلاب با سوء استفاده از آن اقدام به نشر اکاذیب کنند، اما واقعیت ماجرا چه بود؟

وقوع تیراندازی در روستای جلیزی دشت‌آزادگان سبب شد تا رسانه‌های ضد انقلاب با سوء استفاده از آن اقدام به نشر اکاذیب کنند، اما واقعیت ماجرا چه بود؟

 به گزارش اخبار جهادی، شهروندان سوسنگردی سه‌شنبه شب از شنیدن صدای تیراندازی در اطراف روستای جلیزی خبر دادند.

دقایقی بعد مشخص شد این تیراندازی در پی مخالفت کشاورزان و اهالی روستای جلیزی با هدایت سیلاب به روستا و زمین‌های کشاورزی به منظور در امان ماندن شهر سوسنگرد از خطر سیل رخ داد.

مخالفت اهالی روستای جلیزی درحالی بود که از ۵ روز قبل، مسؤولان و بزرگان قبایل با آنها برای تخلیه روستا و بازکردن سیل‌بند رایزنی می‌کردند و وعده پرداخت خسارت به مردم داده شده بود تا با انفجار سیل‌بند شاکریه، منازل و تأسیسات حیاتی شهر سوسنگرد تخریب نشود.

وقوع تیراندازی در دقایقی کوتاه موجب شد تا شبکه‌های معاند از لحظات اولیه حادثه برای سوء استفاده از این موضوع، اقدام به نشر تصاویر حادثه دزفول و اندیمشک به عنوان کشته و زخمی‌های حمله نیروهای امنیتی کردند که به سرعت دروغ بودن آنها فاش شد.

در نهایت با انفجار سیل‌بند شاکریه در ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز، ارتفاع آب کرخه در مقطع سوسنگرد کاهش یافت و خطر سیل در این شهر کمتر شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در حادثه شب گذشته، دو تن از اعضای نیروی انتظامی و یک نفر از اهالی روستا زخم سطحی برداشتند و سرپایی درمان شدند.

بنا بر این گزارش، با وجود گلایه مردم و کشاورزان نسبت به عدم پرداخت خسارات سیل ۹۵، اما رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور در سفر به خوزستان تأکید کردند که خسارات سیل به صورت کامل پرداخت خواهد شد و جای نگرانی وجود ندارد.

در روزهای گذشته و با رهاسازی آب از سد کرخه، حضور بسیج، نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی برای احداث سیل‌بند و محافظت از شهر سوسنگرد چشم‌گیر بوده است.

در روزهای گذشته با شکسته‌شدن سیل‌بندها، چند روستای دشت‌آزادگان دچار سیل شدند و روز سه‌شنبه نیز دستور تخلیه فوری کلیه روستاهای حاشیه کرخه صادر شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=19627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.